Toon posts:

bSMTP van domein via ISP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is het volgende mogelijk, want ik lees dat je bSMTP alleen bij je ISP kan gebruiken?

1 fast ADSL XS4all aansluiting.
1 domeinnaam+hosting bij "dewebmakers"

Ik wil met mijn eigen server met daarop exchange 5.5 die "aangesloten" is op de ADSL lijn mijn mail binnen krijgen via bSMTP van mijn domein. Is dat mogelijk? Ik las nl. dat dat alleen kan als je domein bij xs4all zelf zit. Als dit waar is, hoe kan ik dit dan beter oplossen?

Verwijderd

Bij mijn hosting is het als volgt. bSMTP betekend alle mail wordt naar een vast ip-adres gestuurd.
Je zou dus gewoon het ip-adres kunnen invullen van je eigen server. Maar dan moet dat wel een vast-ip adres zijn.

Als je geen vast-ip adres hebt moet je gewoon alle mail op één adres laten binnenkomen op je server om vervolgens dit met software te verdelen.

------------------
Batch SMTP
Hierbij wordt alle binnekomende email direkt op de eigen mailserver afgeleverd. Indien de eigen mailserver niet online is dan wordt de email op de batch-server afgeleverd. Zodra de eigen mailserver weer online is zal de batch server de mail bezorgen. Dit bezorgen gebeurt automatisch maar kan ook via het ETRN commando gebeuren.
Om batch smtp te kunnen gebruiken dient u over een mailserver met een vast IP-adres te beschikken.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 00:16:
Bij mijn hosting is het als volgt. bSMTP betekend alle mail wordt naar een vast ip-adres gestuurd.
Je zou dus gewoon het ip-adres kunnen invullen van je eigen server. Maar dan moet dat wel een vast-ip adres zijn.

Als je geen vast-ip adres hebt moet je gewoon alle mail op één adres laten binnenkomen op je server om vervolgens dit met software te verdelen.

------------------
Batch SMTP
Hierbij wordt alle binnekomende email direkt op de eigen mailserver afgeleverd. Indien de eigen mailserver niet online is dan wordt de email op de batch-server afgeleverd. Zodra de eigen mailserver weer online is zal de batch server de mail bezorgen. Dit bezorgen gebeurt automatisch maar kan ook via het ETRN commando gebeuren.
Om batch smtp te kunnen gebruiken dient u over een mailserver met een vast IP-adres te beschikken.
Leuk maar als xs4all alle mail op poort 25 blocked kun je het mx record wel aanpassen maar dan komt het dus echt niet binnen... Volgens mij hebben ze als eis dat je het domein bij hun ondergebracht moet hebben (of een zakelijk abo moet nemen)

I'm not as think as you stoned I am

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
XS4All blocked poort 25 niet. Planet wel uit mn hoofd.

In principe zou je het zelfs zonder bSMTP kunnen doen. Ik draai hier thuis ook domeintjes, gewoon een DSL lijn. Als t plat gaat is t toch wel binnen 24 uur weer online, dus voor mij hoeft er nieteens backup te zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet gewoon even vragen aan "dewebmakers" (waar mijn domein staat) of zij de inkomende mail van mijn domein willen doorsturen naar het vaste IP adres dat ik heb verkregen van XS4all?
Klopt het dat ik dan ook port 25 moeten openen in die thomson 510(i) V4? Lijkt mij wel toch?
Moet ik bij die port ook het IP adres van mijn mailserver op geven?

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 14:39
Ik heb zelf twee domein namen naar mijn server thuis gelinkt (een .com en .nl).
Deze laat ik direct op mijn server afleveren via poort 25.
Omdat ik bSMTP van XS4ALL heb, zal zodra mijn server niet te bereiken is alle mail worden vast gehouden bij xs4all.
Het vast houden gebeurt in je hoofd mail account, dus je kan deze gewoon lezen via webmail :) .
Zodra je server weer online is wordt geheel automatisch alles weer afgeleverdt.

Xsr4all batch gewoon alles wat op poort 25 wordt gestuurd.

En ja op je router moet poort 25 open staan en deze moet zijn door gelinkt naar de mailserver.

[URL=.http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/bsmtp_faq.html]Hier[/URL] staat meer info over bSMTP bij xs4all

[ Voor 19% gewijzigd door TUX2K op 02-05-2003 09:37 ]

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Oftewel BSMTP is perfect voor als je een eigen mailserver hebt op een niet gegarandeerde verbinding (cosumenten adsl bijv.). De isp vangt dan tijdelijk je mail op en levert het alsnog af als je verbinding er weer is.

Verwijderd

machielk schreef op 02 May 2003 @ 13:42:
De isp vangt dan tijdelijk je mail op en levert het alsnog af als je verbinding er weer is.
Klopt, de maar de fallback server houdt dit niet te lang vast. In de meeste gevallen bounced de fallback server dit na 5 dagen (provider afhankelijk).
Dus zorg ervoor dat je verbinding er niet te lang uitlicht.
Pagina: 1