Verschillen tussen de ASUS A7N8X revisions

Pagina: 1
Acties:

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
Ik weet dat deze vraag al is beantwoord in de andere threads, maar ik word daar echt geen wijs meer uit. Daarom vraag ik het hier nog een keer. Please spare me!
:*)

Wat is het verschil tussen de verschillende revisions (1.03, 1.04, etc) van het ASUS A7N8x moederbord? :/

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Andere PCB waar wat fouten uit zijn gehaal. Ik geloof dat in rev 2.0 ook die nieuwe nForce 2 chip op zit met FSB 400 ondersteuning

Verwijderd

De oudere revisies zijn gewoon kleine verbeteringen, ik kan het een beetje fout hebben, maar als ik het goed heb was vanaf revisie 1.04 alles prima geregeld, en die daarvoor konden wel is problemen hebben (heb ik ook gehad, binnen een week was me moederbord dood, na een save van me bios rev1.03)

er is alleen een groot verschil nu met de nieuwste revisie, 2.0 die kan naast 400ddr(effectief200mhz), nu ook FSB 200mhz draaien.;( ik wil ook rev2.0 ipv rev 1.04 ;(

al kan je de oudere ook met een beetje tweaken denk ik wel op de 200mhz krijgen, al zat keer gelezen, alleen is het mij nog niet gelukt.. ach ik ik mag nie klagen een xp2100 op 2800xp draaien en FSB178 dus tja 8), voor sommige hier niet echt een overklok, maar voor mij prima :D

Ik heb wel gehoord dat de oudere revisies iets goedkoper zijn dan de 2.0 revisies, maar als je er toch een koopt, zou ik gewoon de 2.0 revisie halen

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Tot nu toe lees ik allemaal bugs met rev 1.x... ook na 1.03 waar je het over hebt.

Rev. 2.0 weet ik nog weinig van, maar schijnt ook bugs te hebben met Kingston HyperX mem. Daarnaast heeft deze revisie offciele 400MHz FSB ondersteuning en ik geloof LAN en FIREWIRE integraten in Southbridge

• Lord_Gaav
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 00:24:
...Ik heb wel gehoord dat de oudere revisies iets goedkoper zijn dan de 2.0 revisies, maar als je er toch een koopt, zou ik gewoon de 2.0 revisie halen...
Helaas heb ik um besteld en heb ik daar geen controle over :/ .

Dus als ik het goed begrijp, als ik de PCB Rev 1.00 of 1.01 krijg ben ik compleet doomed? :/

EDIT: Zit er ook nog verschil tussen de PCB's van de Deluxe en Normale versie ?

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Gaav op 02-05-2003 00:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 00:24:
De oudere revisies zijn gewoon kleine verbeteringen, ik kan het een beetje fout hebben, maar als ik het goed heb was vanaf revisie 1.04 alles prima geregeld, en die daarvoor konden wel is problemen hebben (heb ik ook gehad, binnen een week was me moederbord dood, na een save van me bios rev1.03)
Save & die heb ik ook gehad met een 1.04... ik heb nu een andere gehad (ook 1.04), direct bios naar 1003 geflasht maar ben nog steeds huiverig om er iets in te veranderen. :/

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 16:34

Pjoek

Of niet...

Ik ben nu met mn tweede a7n8x deluxe rev. 104 bezig.

Mn vorige had al kuren (geen beeld bij opstartenbetc.)
en ging plots d00d na wat oc-en :(

Op mn nieuwe boardje (ook rev. 104) meteen maar 1003 bios dr op gegooid
Zodra mn nieuwe cpu binnen is maar weer eens oc-en :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
om maar even niet alleen maar problemen hier neer te zetten:
ik heb de rev2.0 deluxe, en ben er zeer tevreden over. Geen problemen mee gehad, erg stabiel op bussnelheid 200, en blij met de overheat protection (had cooler er schuin op gezet waardoor hij niet eens contact maakte met de proc..)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik sta in de rij voor een 2e hands Rev 1.04 die het met een Tbird momenteel prima doet, op het minieme kraken in bepaalde geluidskanalen na. Mooie prijs krijg ik natuurlijk en daarmee een fire wire aansluiting, woei!

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51

gatlarf

So say we all...

Mijn 1.04 is vorige week een stille dood gestorven na saven in de bios. Ik zou niets onder de rev 2.0 vertrouwen. Waar je ook op moet letten is het batterijtje dat meegeleverd wordt voor de bios. Bepaalde reeksen gaven maar 2.6V ipv 3.3V. Ik had dus die slechte bios + slechte batterij. Tegenslag... Als het moederbord dan effectief wel draait is het wel lekker snel en retestabiel.

May the lords of Kobol guide you...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik hou mijn vingers dan maar gekruisd als ie eenmaal binnen is. Een deluxe in plaats van de gewone voor de prijs van een gewone, dat is toch best aardig. Aan overklokken ga ik niet beginnen..

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51

gatlarf

So say we all...

Wekkel schreef op 02 May 2003 @ 11:10:
Hmm, ik hou mijn vingers dan maar gekruisd als ie eenmaal binnen is. Een deluxe in plaats van de gewone voor de prijs van een gewone, dat is toch best aardig. Aan overklokken ga ik niet beginnen..
Bij mij heeft het probleem de kop opgestoken toen ik overklokte. Er staat veel shit geschreven over dit onderwerp. Allemaal een beetje verwarrend. Ik ben er nog niet echt uit welke bios-versie nou echt de goede is. Ik had de laatste bios-versie, maar ik denk dat mijn batterijtje er ook wel voor iets tussen zat.

May the lords of Kobol guide you...

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hmm ik heb er nu al 4 in mn handen gehad (en de 5e komt maandag). 1x non-deluxe, 3x deluxe. Allemaal rev1.04, nog nooit problemen. :*) mijn eigen non-deluxe werkt prima met fsb172 (vind ik al best redelijk), de andere 3 werken op default speeds (133 / 166MHz). Ik heb 1x een freeze gehad tijdens het saven van de BIOS maar toen ik de PC opnieuw startte deed alles het nog gewoon.. :) Heb ik nou gewoon mazzel gehad (4x :o) of hebben jullie gewoon pech...

kijk ook eens in Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

Launching containers into space

Verwijderd

Ik heb ook zelf 3 systemen gebouwd met rev. 1.04, waarvan 2 nieluxe en eentje deluxe gold. allemaal geen problemen. Die van mezelf werkt erg goed, zelfs nadat het flink op zijn staartje is getrapt!

Ik hoor ook wel dat er veel bugs, etc. in zouden zitten, het spijt me zeer, maar ik kan er geen vinden, en ik heb zeker mijn best gedaan! Ja, ok, het surround geluid op de non-luxe versies werkend krijgen is een verhaal apart.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
TheGreatRanma schreef op 02 May 2003 @ 00:27:
[...]

Helaas heb ik um besteld en heb ik daar geen controle over :/ .

Dus als ik het goed begrijp, als ik de PCB Rev 1.00 of 1.01 krijg ben ik compleet doomed? :/

EDIT: Zit er ook nog verschil tussen de PCB's van de Deluxe en Normale versie ?
die zul je echt niet meer treffen hoor ;)
inmiddels is alles rev 1.04 hoor, en bij sommige zaken zelfs al 2.0
ik heb zelf een 2.0 besteld die eind volgende week binnen zou moeten komen :)

ennuh, een 1.04 is echt niet slecht hoor, ookal zou ik als ik de keuze had toch voor de 2.0 gaan :)

• Lord_Gaav
ach ja, revisies, altijd erg verwarremd. Als ik me goed herinner heeft de AOpen AK73-Pro(A) 20+ ( :o ) revisies.

Ik zal mn vingers gekruist houden en hopen op een rev 2.0.

Maar als ik het goed begrijp zijn de oudere (1.03+) ook OCbaar tot de 'specs' van rev 2.0? :>

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Nee :(
die van mij weiger boven de 191mhz fsb te komen. (rev 1.06) Mem >200 en fsb op 190 werkt, mem op 180 en fsb op 220 werkt, maar 200mhz sync, no way.

Er zijn trouwens geruchten dat door timings ed. wat soepeler te maken elke chip op 200mhz fsb kan draaien (hetgeen gebeurd is voor de rev. 2.0), maar of dat waar is :?

[ Voor 3% gewijzigd door Leon T op 02-05-2003 16:01 ]

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
Weet iemand waar ik kan vinden welke revisie ik heb?? Heb me dood gezocht :S Kan het niet vinden : :/

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

sMb.Blade schreef op 16 May 2003 @ 16:04:
Weet iemand waar ik kan vinden welke revisie ik heb?? Heb me dood gezocht :S Kan het niet vinden : :/
als het goed is staat het bij asus altijd tussen de pci slots ;)
meestal tussen de eerste en tweede van onder.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik ga proberen om mijn Asus Deluxe Rev. 1.04 in te ruilen voor Rev. 2.0. Weet iemand of ze het wel willen. Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 16:10 ]

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Ik ga proberen om mijn Asus Deluxe Rev. 1.04 in te ruilen voor Rev. 2.0. Weet iemand of ze het wel willen. Alvast bedankt.
Ik denk niet dat pc boer waar je het moederbord hebt gekocht hem wil omruilen, wat misschien wel mogelijk is om hem in te ruilen en een klein bedrag bij te betalen, zei moeten het moederbord immers ook kwijt en hoe je het ook bekijkt, hij is tweede hands

• Lord_Gaav
Eindelijk heb ik mn Asus A7N8x ontvangen :). Het blijkt een rev 1.06 te zijn

Ik zal hem morgen ff inbouwen, samen met een AMD 2600+ en 512 Mb PC3200 (400 Mhz) Samsung RAM :*)

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
tnx chucky666, keek niet goed genoeg B) 8)7
Pagina: 1