[Java] .JAR file signen

Pagina: 1
Acties:

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:07
ik heb dus een paar .class file'tjes in een .jar file gestopt.
deze wil ik signen zodat ik de applet's rechten kan geven iets te laten doen.

Ik had iets gevonden waarmee ik kon signen, maar bij deze moest iedereen een javaplugin 1.3 hebben geinstalleeerd. ik zoek er een voor alle browser-versies.

wie kan mij hiermee helpen?

Met Vriendelijke Groeten,

Nico

Verwijderd

Volgens mij worden jars pas vanaf 1.2 of 1.3 ondersteund, of heb ik dat mis? In IE zit veelal nog steeds een aangepast 1.1 JVM implementatie.

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:07
eeyz Zef
Je hebt geen gelijk. de bekende IRC-chatapplets bestaan ook uit .jar's die gesingt zijn om te mogen connecten met iets. dit moet ik ook hebben.

Verwijderd

heeyz partypas,

ik ben dit probleem ook tegengekomen, ik probeer het ook uit te zoeken. Ik was er ook achter gekomen dat er via een topic op java.sun.com niet alle browsers signed jar's ondersteunt. Maar wel voor java plugin 1.3. maar die heeft niet iedereen.
kan iemand ons hiermee nog helpen??

Verwijderd

zef, als jij zegt dat de meeste browsers versie 1.1 hebben, dan d8 ik dat ik die JDK (of SDK wat het verschil ook is) te gaan downloaden. ik ging naar de download-lijst: http://java.sun.com/products/archive/index.html en klikte op die versie 1.0 maar daar stond alleen een documentation die ik kon downloaden. Welke versie zou ik anders moeten gebruiken?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Als je gewoon de nieuwste Java SDK download en installeerd krijg je vanzelf een programma jarsigner in je bin directory. Volgens mij worden de JAR files die je daarmee signeert door elke browser plugin herkent.

Verwijderd

blijkbaar niet... bij mij lukte het niet. ik heb zelf een java 1.3 plugin. deze is niet standaard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 17:57:
zef, als jij zegt dat de meeste browsers versie 1.1 hebben, dan d8 ik dat ik die JDK (of SDK wat het verschil ook is) te gaan downloaden. ik ging naar de download-lijst: http://java.sun.com/products/archive/index.html en klikte op die versie 1.0 maar daar stond alleen een documentation die ik kon downloaden. Welke versie zou ik anders moeten gebruiken?
Dan kies je toch een 1.1.x versie waar wel een Java Developers Kit link bij staat?

Verwijderd

mijn vraag: welke wordt ondersteunt in standaard versie van IE5.0 - IE6.0 ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 20:58:
mijn vraag: welke wordt ondersteunt in standaard versie van IE5.0 - IE6.0 ?
Een eigen implementatie door Microsoft van Java 1.1 met wat extra's (waardoor Microsoft en Sun dus uiteindelijk zo'n ruzie gekregen hebben). Wellicht is er op de MS site nog wat over te vinden, ik vond alleen nog maar J# rotzooi (wat dus iets anders is).

Verwijderd

op microsoft vnod ik iets waarmee ik .cab files kon "signen". ik heb visual studio 6 gedownload. maar is dit ook voor java bedoeld??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 20:32:
op microsoft vnod ik iets waarmee ik .cab files kon "signen". ik heb visual studio 6 gedownload. maar is dit ook voor java bedoeld??
Ik zou zoiets eerst maar eens nagaan voor je zo'n duur pakket koopt (:+). Nee, volgens mij ondersteund VS6 geen java (of het moet J++ zijn, maar dat is volgens mij ook een apart pakket).

Verwijderd

wie zei dat ik hem hebt gekocht :P ik zal eens die J++ eens proberen

Verwijderd

Je kunt wel zelf je java coden signen, dit vond ik in een make file voor van een java applet:
code:
1
cabarc -r -p n upload.cab ${ALLCLASS}

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 09:42:
Je kunt wel zelf je java coden signen, dit vond ik in een make file voor van een java applet:
code:
1
cabarc -r -p n upload.cab ${ALLCLASS}
waar moet ik deze commando's invoeren? Als het in een jdk is, dan zal waarschijnlijk het niet in alle browsers werken. ik probeer nu de J++ te zoeken
Pagina: 1