Toon posts:

Probleem KT3 Ultra ARU, RAM door voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is een lang verhaal.

Een tijdje geleden hoorde ik uit mijn systeem een ratelend geluid van een FAN, het bleek de FAN van m'n voeding te zijn. Tot op gister leek er niet heel veel aan de hand. Maar gister ging m'n PC ineens uit zonder dat ik daar om gevraagd had.
Na een snel en kort onderzoek bleek dat m'n FAN van m'n voeding niet meer draaide en daardoor mij voeding bloed en bloed heet was geworden en daardoor het systeem uit zette.
Ik heb snel een andere voeding kunnen regelen, maar mijn systeem gaat daarmee niet aan.
Het gaat om een MSI KT3 Ultra ARU, met 512 MB Samsung DDR333 PC2700 geheugen.
Bij MSI zitten er van die mooie lampjes op, volgens mijn manual zou hij blijven hangen soms bij de early chipset initialisation, en andere keren bij de memory detection test. Nou heb ik direct een ander moederbord besteld, een asus A7N8X-LAN, Er is ook een kingston DDR333 PC2700 512 MB reepje onderweg, maar ik hoop toch niet dat het geheugen stuk is, ook hoop ik dat m'n CPU in tact is. Dan kan ik met 1024 MB op een Athlon XP 2000+ in een nForce2 mobo weer blazen....

Heeft 1 van jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen al eens bekeken? Kan je veel zelf mee uitproberen :)

Als echter je moederbord de geest gegeven heeft kan je de andere onderdelen natuurlijk alleen in een andere pc testen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Pollewob op 01-05-2003 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een adresje geregeld om mijn geheugen te testen, maar de CPU moet ik toch nog ff wachten tot mijn nieuwe mobo.
En idd als mijn mobo stuk is dan is het logisch dat hij het geheugen misschien niet goed detecteerd lijkt mij.