'oude' spellen kopen, mission impossible?

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Toestraks had ik in Het 'Welke PC game moet je absoluut hebben' Topic gepost over het spel Unreal.
Dit is een van de weinige spellen die ik echt persee origineel wil hebben omdat ik het een prachtig spel vind en het wel waard vind.
Ook wil dan ff een steentje bijdragen aan de makers ;)

Maar het lijkt net of ze het expres moeilijk maken om aan originele oude spellen te komen.

Hier in de stad zie ik het echt nergens (Tilburg) en op de meest bekende verkoopsites binnen de EU zie ik ook niks (amazon.co.uk, bol.com).
Maar als ik naar een of andere vage site ga die als 'verkooplink' staat op Unreal.com dan vind ik het gelukkig wel ( :D ) maaarrr...

De prijs van het spel is maar $4.- , helemaal niet duur dus. Maar ik wil ook weten wat de shipping costs zijn omdat je daar als non-Amerikaan aan vast zit :(

Is het verdorie wel $30.- naar Nederland! :o

Dit is echt niet om te geloven :X |:(
En de RIAA/whatever maar zeuren dat er zoveel gekopieerd wordt :X :+

Gelukkig heb ik met Unreal Tournament en C&C TS/RA2 meer geluk gehad, maar dan krijg je zo'n cheapass dvd-verpakking en geen mooie doos eromheen meer ;( (dat is dus een van de dingen die ik met zulke verzamelingen persee wil hebben).

Ik blijf natuurlijk gewoon verder zoeken, maar de tijd gaat door en het zal steeds moeilijker worden :(

C:\>_

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt eens gekeken bij Intertoys in die bakken? Daar liggen die spellen voor een paar euro te verrotten :{. Ik heb daar ook Unreal uit gevist voor €5 toen, wel zonder doos helaas. De handleiding staat als PDF op de cd.

* Robin is trots op zijn verzameling game-dozen *D

• Vinnie
  • Niet online
Zover ik weet is er hier in de buurt geen Intertoys :X En de lokale speelgoedwinkels heb ik echt een tig keer omvergegooid (figuurlijk).

* Vinnie is iig wel trots op zijn originele DooM en NFSSE doos + zut erbij *D

edit: kewl, maar het mij gedeelijk ook om die doos. Dat is echt een hel om daar aan te komen dezer dagen ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Vinnie op 01-05-2003 23:26 ]

Verwijderd

DAMN !

Ik heb toevallig van de week al mijn spellen uit de dozen gehaald, de cd's in zo'n handig opbergmapje van de HEMA gestopt en de dozen bij het oud papier gedumpt....

Had een hele kast vol met spellen man..., nu nog "maar" 4 volle mapjes van 50 cd's...

Scheelt een hoop aan ruimte hoor als je van zo ongeveer 200 spellen de dozen wegflikkerd....

Had dit eerder moeten weten, dan had je die dozen voor nop bij me op kunnen komen halen...

Verwijderd

hm ach wat moet je in godsnaam met die dozen, zo kan je het ook zien.
het is alleen maar het idee dat je de doos hebt, verder heb je er geen f*ck aan.

trouwes waar doe je moeilijk om; een origineel dvdhoesje of een origineel kartonnen doosje

t is allebei maar verpakking

• Vinnie
  • Niet online
Mjah jammer :)
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 00:38:
hm ach wat moet je in godsnaam met die dozen, zo kan je het ook zien.
het is alleen maar het idee dat je de doos hebt, verder heb je er geen f*ck aan.

trouwes waar doe je moeilijk om; een origineel dvdhoesje of een origineel kartonnen doosje

t is allebei maar verpakking
Daar gaat het juist om, het hebben ervan :)
En ik geniet gewoon als ik achter me computer zit en even naar de boekenplank staar waar mijn doosjes staan, mag dat niet :?

Het is idd 'maar een verpakking', maar ik denk dat je er gewoon tik voor moet hebben :) Sommige willen b.v. alle Voodoo kaarten sparen (om maar ff een zijsprong te pakken), heeft totaal geen nut maar is voor zijn/haar gevoel wel belangrijk.

En ook wil ik langzaam af van al de kopie-en die ik door de jaren heen steeds heb gedowend. Het is leuk, maar het origineel hebben geeft me een beter gevoel :)
Ik heb nu ook Microsoft Windows XP Professional NL gekocht (wel via school maargoed). Ik had allang WinXP van inet gevist maartoch...

En even over die 'DVD-hoesjes', ik krijg daarmee het gevoel dat het een lowbudget spel is en het 'niet waard is' om in zo'n mooie doos te zitten :X

Als jullie kan ik het me best voorstellen van 'wtf moet die gast nou met die doosjes', maarjah, ik heb een vreemd geweten :)

Unreal is dus een spel waar ik erg veel van heb genoten en ik wil dankbaarheid tonen door het kopen van het origineel en er later van genieten vanuit mijn stoel van 'kijk, dat was nou een prachtspel!'

• Robin
  • Niet online
Vinnie schreef op 01 May 2003 @ 23:23:
Zover ik weet is er hier in de buurt geen Intertoys :X En de lokale speelgoedwinkels heb ik echt een tig keer omvergegooid (figuurlijk).
Dat is jammer. De intertoys in hier in Kerkrade en in Heerlen hebben een paar bakken vol staan met oude spellen erin voor een paar euro. Bij de Dynabyte in Heerlen zelfs met doos voor een paar euro extra. Dat heb ik er voor over :).
* Vinnie is iig wel trots op zijn originele DooM en NFSSE doos + zut erbij *D[/quote]
_O_ @ originele DooM

• Vinnie
  • Niet online
Robin Vreuls schreef op 02 May 2003 @ 01:15:
[...]
Dat is jammer. De intertoys in hier in Kerkrade en in Heerlen hebben een paar bakken vol staan met oude spellen erin voor een paar euro. Bij de Dynabyte in Heerlen zelfs met doos voor een paar euro extra. Dat heb ik er voor over :).
* Vinnie is iig wel trots op zijn originele DooM en NFSSE doos + zut erbij *D
_O_ @ originele DooM
De Bart Smit en V&D hebben ook van die soort bakken, dus daar zit voor sommige gamers ook wel wat leuk spul in (helaas niet voor mij maargoed ;( :) )

(The) Need for Speed - Special Edition heb ik bij Dynabyte gekocht als 'budget' spel, maar was gelukkig nog wel te koop in de echte originele doos :D

DooM :9
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/DooM.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 02-05-2003 01:22 ]

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Tis inderdaad de dozen die zo "leuk" zijn, ik heb nl nog de originele HL + Oppfor + Gunman Chronicles (5Euro bij bartsmit :) ) en die staan mooi op mijn boekenkastte pronken 8)

Het is idd erg moeilijk om nog aan de originele cd's van oude spellen te komen. Wat ik al zei in een ander forum, Voor de echte doom1 doos of duke nukem 3d doos zou ik best wel wat knaken willen neerleggen (inc spel offcourse). Altijd als ik ergens in de buurt ben van een winkel die games verkoopt loop ik er naar binnen om te kijken of er nog klassiekers tussen liggen inc doos, helaas kom ik dat maar weinig tegen. :(

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Robin
  • Niet online
DUke3D-doos heb ik alleen in KiXX-budget verpakking. Echt zonde. De hele doos is gewoon verneukt door een roze/witte border.

• Vinnie
  • Niet online
De doosjes doen het em echt jah...

Ik kijk als ik in een speelgoedwinkel kom altijd in de bakken wat er in ligt. Bij de V&D heb ik laatst de originele Rollercoaster Tycoon + uitbreidingen gekocht.
Er is al die 2e versie, maar ik heb er vroeger bij een vriend er veel mee gespeelt en kvon oa ook dat spel het wel waard. Blijft gewoon lachen met die altijd zeurende gastjes :+

Mijn moeder heeft ook een aantal maanden terug Myst I,II en III origineel gekocht incl doos en handleidingen enzo... mij boeit heel dat spel verder niet, maar kvin het wel leuk om zoiets te hebben binnenshuis :)
Robin Vreuls schreef op 02 May 2003 @ 01:28:
DUke3D-doos heb ik alleen in KiXX-budget verpakking. Echt zonde. De hele doos is gewoon verneukt door een roze/witte border.
KiXX budget verpakking :? Wat moet ik me eigen daarbij voorstellen?

[ Voor 21% gewijzigd door Vinnie op 02-05-2003 01:29 ]

Verwijderd

3 CD's? Het spel was in z'n geheel maar een paar floppies :X

Maar goed, ik weet wat het is. Ik heb echt jaren gezocht naar Fallout 2, nadat ik een budget versie van Fallout had weten te bemachtigen. En nou zag ik em toch laatst bij Dynabyte voor een paar euro's staan :9

Zouden ze Crusader No Remorse/ No Regret nog ergens hebben liggen?

• vacuumcleaner
Vinnie schreef op 02 May 2003 @ 01:28:
De doosjes doen het em echt jah...

knipppp

KiXX budget verpakking :? Wat moet ik me eigen daarbij voorstellen?
PICS! :D

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb laatst mijn originele Myst 1,2,3 verkocht omdat ik geen ruimte meer had voor m'n nieuwe DVD's, heb nog wel enkele originele dozen staan, waaronder Falcon 3.0, Operation Flashpoint + Red Hammer + Resistance en natuurlijk Phantasmagoria, 7th Guest en 11th Hour.

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 01:30:
[...]

3 CD's? Het spel was in z'n geheel maar een paar floppies :X

Maar goed, ik weet wat het is. Ik heb echt jaren gezocht naar Fallout 2, nadat ik een budget versie van Fallout had weten te bemachtigen. En nou zag ik em toch laatst bij Dynabyte voor een paar euro's staan :9

Zouden ze Crusader No Remorse/ No Regret nog ergens hebben liggen?
3 CD's jah :)

DooM op CD1
DooM II op CD2
en veel extra levels en meuk op CD3

allebei v1.9 met in DooM de extra episode 'They flesh consumed' :9

Mooi om te horen dat je Fallout 2 nog hebt gevonden :)
MissingDog schreef op 02 May 2003 @ 01:32:
Ik heb laatst mijn originele Myst 1,2,3 verkocht omdat ik geen ruimte meer had voor m'n nieuwe DVD's, heb nog wel enkele originele dozen staan, waaronder Falcon 3.0, Operation Flashpoint + Red Hammer + Resistance en natuurlijk Phantasmagoria, 7th Guest en 11th Hour.
Dan stop je ze toch ergens anders in een doos oid :? Best zonde, maar je moet het natuurlijk zelf weten :)

edit: beetje ruimte verspillend op de CD's jah, maar zo staat het wel een stuk mooier :) En een CD kost ook echt niks meer tegewoordig...

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnie op 02-05-2003 01:36 ]

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 02 May 2003 @ 01:24:
Het is idd erg moeilijk om nog aan de originele cd's van oude spellen te komen. Wat ik al zei in een ander forum, Voor de echte doom1 doos of duke nukem 3d doos zou ik best wel wat knaken willen neerleggen (inc spel offcourse). :(
ik heb ze allebei gehad maar weggegooid... :)

(althans ik had dezelfde doom box van de foto, duke3d wel origineel)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 01:39 ]

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 01:36:
[...]

ik heb ze allebei gehad maar weggegooid... :)

(althans ik had dezelfde doom box van de foto, duke3d wel origineel)
Aarrgghh, Dat kwetst mijn tere ziel.

Ik heb trouwens wel hét originele DooM1 boekje, hoe ik daar aan kom..........? geen idee

Verwijderd

Ik ben net een hamster, ik heb zelfs dit soort dingen nog liggen origineel:

Afbeeldingslocatie: http://lemon64.ayleen.nl/covers/full/f-15_strike_eagle_(kixx).jpg

Gelukkig zijn er ook nog veel uitgevers die spellen opnieuw uitgeven (onder sublabels als Gold, Classic, WhiteLabel, etc). Freerecordshop, Dixons, BartSmit, V&D, etc hebben vaak een dumpbak waar de oude spellen in liggen om zo plaats te maken voor de nieuwe titels...

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:35

PromWarMachine

Forsaken Archer

Een paar dagen geleden scoorde ik Jagged Alliance 2 & WarCraft II: Battle.net edition; voor resp. 2,50 en 5 euro *D

Helaas heb ik niet veel dozen, bijna alles is DVD-hoesje :'(

Gevonden in de budgetbakken van Bart Smit trouwens, Diablo lag er ook nog :)

Dividend for Starters

Verwijderd

Ja met die dozen, daar zeg je wat. Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar Halflife in de oranje doos, maar die kom je ook echt nergens mee tegen. Alle andere heb ik wel, GOTY edition, generations pack etc. Dus als iemand nog zijn ORANJE Halflife doos wil afstaan.........:)

Verwijderd

Ik vind oude PC spellen nog makkelijk te vinden... moet je eens proberen Nintendo 64, SNES en NES spellen zien te vinden voor een leuke prijs. 2ehands betaal je voor Goldeneye N64 bijvoorbeeld al 20/25 euro... is toch 50 gulden.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:40
Inderdaad, met wat zoeken op eBay kom je pc spellen nog wel tegen en voor echt weinig, console games gaan veel hoger. Met doos is het wat lastiger natuurlijk, maar het hoeft natuurlijk niet van vandaag op morgen, gewoon beetje opletten. Heb UT zelf ook maar in een budget doosje, maar Quake III daarin tegen wel in zijn Limited Edition blik :Y)

HL in oranje doos is idd een lastige, die mis ik zelf ook nog ... maar goed toch gestopt met het verzamelen van PC games dus op zich niet zo erg, maar dat was toch wel de mooiste doos.

[ Voor 22% gewijzigd door Speedy op 02-05-2003 09:15 ]

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb nog die oranje Half Life Generations 2 thuis op de plank staan die ik een paar maanden geleden nog gekocht had, geloof ik.

Misschien dat je um wilt hebben? Anders gooi ik hem toch maar weg.. PB me dan maar.

Verwijderd

Nu moet ik even trots doen, :)
Ik ben de gelukkige eigenaar van een originele doos van:

Monkey Island 2 LeChucks Revenge

[sticker op de doos]
Macintosh Color only.
II Series, LC & Quadra
performa400/600
Requires 2 MB availableRAM
High density disk drive
System 6.07, 7.0 or 7.1
[/sticker op de doos]

A graphic adventure by Ron Gilbert.

[achterkant]
• 256-Color scanned art*. Over 6.4 million pixels!
*32 color for Amiga system
• Ja, interactive reggae music, mon!
• Laugh so hard milk will come out your nose.
• Optional easy mode for beginners and magazine reviewers.
• Void where prohibited.

LucasArts
LucasFilm Games

• zwelgh
  • Laatst online: 19:56

zwelgh

-**-

Bij V&D vind je veel oudere games in doos voor heel weinig. Ze kopen denk ik oude
partijen op en gooien die op de opruiming afdeling. Ze hebben i.i.g. wel vaak nieuwe aanvoer.
Pagina: 1