Toon posts:

NetWare 5.1 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad?

Ik probeer Novell Netware 5.1 op een Compaq proliant ML350 te installeren.
Aangezien Smartstart 6.20 werkt niet omdat de 641 Array controller te nieuw is moet ik deze server handmatig installeren.
Netjes de laatste Novell drivers voor de Array controller gedownload en vlammen maar dacht ik helaas...

Ik gewoon met de Novell netware cd-rom boten en installeren maar iedere keer loopt de 5.1 installatie vast bij het laden van de Java interface van Novell.
De gewone blauw scherm installatie loopt als een zonnetjes.
Netjes de array controller drivers geinstalleerd en daar ligt vermoedelijk het probleem niet (oudere Array controller geprobeerd; zelfde probleem)

Novell gebeld ...-> "Compaq probleem"
Compaq gebeld -> "er is een TID voor de ML350/370/530"
Ik de TID gedownload en ni.zip in de c:\nwupdate folder gezet van boot partitie.
Netje opnieuw aan het installeren gegaan..NI.zip word netjes opgepikt.

Maar weer hangt de installatie zodra het grafische java gescherm geladen wordt.

Opzoek gegaan naar meer TID-jes maar helaas geen oplossing.

Geprobeerd een aantal files van het SP6 te plaatsen op de cd-rom van Novell 5.1 zodat de files nieuwer zijn geen success..

Nachtje er over geslapen .. wat geprobeerd geen success..

Heeft iemand hier eerder mee gevochten of tips waar naar te kijken??

Thnkx
Richie

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 08:48
Ik ken de specs van die compaq niet zo maar het lijkt wel veel op een probleemje die ik heb gehad, probeer deze tid:2958220 eens. Was voor mij de oplossing. Anders ff een overlay image maken met sp6 werkt meestal ook erg goed.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb laatst een compaq 2e hands gekocht en geplaatst. Ik heb hier de paperassen niet, maar ik weet dat er een waarschuwingsbriefje bij zat. Ik weet niet of er dezelfde oplossing op stond als die je noemt, maar ik zal binnenkort even het briefje opzoeken, mail even naar sjoerd_baarda (at) hotmail.com als je nog nodig hebt

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Volgens mij is Support Pack 6.40 uit voor de ML350.

Maar ik snap een ding niet er wordt toch altijd een werkende smartstart meegeleverd.

Is het trouwens een ML350 ? een ML350 G2 ? of een ML 350 G3 ?

[ Voor 19% gewijzigd door raymonvdm op 02-05-2003 13:52 ]

Verwijderd

Dit heeft er niet direct met compaq te maken:
Maar als de NW setup raar vastloopt kan het ook een geheugen probleem zijn, defect geheugen. Namelijk ook eens gehad met zulk soort symptonen.

Verwijderd

Topicstarter
Thankx iceme!!

Het was TID-je: 2958220; schijnbaar is deze patch ook nodig voor nieuwe Pentium Xeon CPU's..

Waar wat betreft de Smartstart versie.. 6.20 was meegeleverd maar die ondersteunde de standaard 641 Smart Array controller nog niet.. dus had HP compaq er maar een apart driver cd-rom bij gedaan...
Eigenlijk erg slechte service van HP compaq.. Smart start 6.30 ondersteunde de nieuwe array controller wel en die kon ik kopen voor 149,95 Dollar op hun website.. terugwijl ik net voor 6500,- Euro een HP ML350 G3 gekocht had...:(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 21:42:
Thankx iceme!!

Het was TID-je: 2958220; schijnbaar is deze patch ook nodig voor nieuwe Pentium Xeon CPU's..

Waar wat betreft de Smartstart versie.. 6.20 was meegeleverd maar die ondersteunde de standaard 641 Smart Array controller nog niet.. dus had HP compaq er maar een apart driver cd-rom bij gedaan...
Eigenlijk erg slechte service van HP compaq.. Smart start 6.30 ondersteunde de nieuwe array controller wel en die kon ik kopen voor 149,95 Dollar op hun website.. terugwijl ik net voor 6500,- Euro een HP ML350 G3 gekocht had...:(
je kan natuurlijk ook gelijk even een netware 5.1 versie met geintegreerde support pack 6 downloaden... dan hoef je niks te patchen voor die tijd... dan werkt hij gelijk tijdens de installatie al wel

http://support.novell.com...ownload/pub/nw51sp6ed.exe

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1