Toon posts:

[Car audio] kraken vanaf gemiddeld volume

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer rijd een megane coupe 1.6e uit '96. hij heeft een pioneer 4x45w mosfet (instapper) headunit 1x stereo line out. een JBL GTO 1100, en redelijke speakers. (ken het merk en type van die dingen niet)

Probleem:
wanneer hij zijn volume redelijk hard zet (denk op 1/3 van het haalbare volume zonder vervorming dus echt niet bijzonderhard...) beginnen zijn speakers te kraken. ze raken niet overstuurd, geluid blijft verder goed. maar ze kraken dus. op de versterker hebben we de input omgedraait, dezelfde speakers (rechts in de auto) blijven kraken.

Het lijkt mij sterk dat de speakers zijn opgeblazen want met High Pass off klinken ze goed over het hele (met het blootte oor) spectrum. ook tijdens het gekraak. het zelfde gebeurt wanneer HP wel aanstaat.
De versterker moet voldoende vermogen hebben om de speakers gecontroleerd aan te kunnen sturen, naar mijn mening.

Zelf denk ik aan een voedings probleem, kan iemand dit bevestigen. verder heb ik werkelijk geen idee, iemand sugesties?

Verwijderd

vermoed ook een voedings probleem
iets meer specs zou fijn zijn
type speakers en vermogen in rms
versterker en max vermogen in rms
type radio
enz enz

Verwijderd

Als je nu ook je speakers omdraai dan weet je het of het aan je speaker ligt of aan je versterker.
Dus als links nu kraakt is er iets met je versterker maar als rechts dan weer kraakt vrees ik toch voor een defecte speaker.
Kijk ook ff of hij nog wel goed vast zit.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

inderdaad je bekabeling eens goed bekijken + speakers omdraaien ik verwacht ook de speaker ( damn snokel dat je me voor bent ;D)

what?

Verwijderd

Let ook goed op je massa punt!! dat is echt heel belangrijk in een instalatie! Hierbij zal het daar denk ik niet aan liggen..
Probeer het eens met 2 speakers en kijk dan eens of ze nu ook kraken! en probeer dan het andere setje speakers. Dan weet je iig dat het niet aan de speakers zelf ligt, of wel juist...

Verwijderd

Topicstarter
we hebben het nu met twee speakers getest, eerst de 2 front toen de twee rears. probleem bleef.

we hebben nu het massapunt verandert, dit leverde een beter resultaat op. gekraak begint nu op een hoger volume. dus gaan we hier verder mee aan de slag, tevens hebben we nu een massa lus gemaakt tussen headunit en amp. maar probleem is nog niet opgelost.
Pagina: 1