Lost and Found - Destination Drive?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 20:43

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Yo mensen!

Eerst even wat triest nieuws: Mijn HD is dood. Ik was nét te laat met backuppen (had alles klaarliggen), maar na een restart begon het min of meer te flippen.

Anyway, Ik had twee partities: C-schijf met besturingssysteem + programma's en de D-schijf voor al mijn documenten. De C-schijf is meerdere malen geformatteerd, de D schijf niet.

Nou heb ik vandaag een nieuwe hardeschijf gekocht en wilde ik dus die documenten van de andere schijf redden. Hiervoor heb ik Lost & Found uit de kast gehaald.

Vroeger kon je, als je twee fysieke schijven had, al schrijvend de ene schijf recoveren naar de andere schijf. Eigenlijk kan het niet, maar dmv SMCPO (Safe Mode Command Prompt Only) kon je toch gebruik maken van beide schijven.

Nu zit ik in Windows XP en heeft Microsoft SMCPO min of meer weggehaald. Ergo, dat truucje lukt dus niet meer.

En dus zit ik met het volgende:
In L&F ziet hij beide schijven wel, en kan ik beide schijven als 'source' kiezen. Ga ik echter naar het 'destination' menu, kan ik alleen mijn Floppy kiezen, oftewel, mijn goede hardeschijf is verdwenen.

Wie-o-wie kan mij helpen hiermee?

bvd!

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Probeer eens GetDataBack voor de recovery, deze kan zonder problemen onder XP of 2K een datarecovery uitvoeren zonder moeilijke grappen met SMCPO, de harddisk wordt namelijk in windows unmounted, zodat de software direct de schijf kan aanspreken.

Verwijderd

Lost'n'Found werkt toch vaanf 3 diskettes, en kan toch alleen data kopieren naar een harddisk met fat(12/16/32) partitie?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 22:59:
Lost'n'Found werkt toch vaanf 3 diskettes, en kan toch alleen data kopieren naar een harddisk met fat(12/16/32) partitie?
Ja, als je een NTFS schijf heb kom je er al niet meer met L&F, op die 3 diskettes staat ook freedos (meen ik), en die leest NTFS niet.

Anders zou ie gewoon je schijf moeten kunnen vinden (ervanuitgaande dat ie ook in je BIOS gewoon goed staat, maar dat zal toch wel?)

Saved by the buoyancy of citrus

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Mwjah.. de corrupte drive is dusdanig beschadigt dat de BIOS hem niet wil niet, echter in L&F is hij zeker weten zichtbaar. :Y

Overigens:

Beiden disk zijn nog in FAT32

[ Voor 17% gewijzigd door eGo2K op 01-05-2003 23:11 ]

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Opstarten met windows 98 bootdisk of iets dergelijks halen bij www.bootdisk.com ?

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Al geprobeerd - ik krijg dan alsnog geen SMCPO (Wel de Command Prompt, maar niet 'safe mode') :|

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Keesk schreef op 01 mei 2003 @ 23:15:
Opstarten met windows 98 bootdisk of iets dergelijks halen bij www.bootdisk.com ?
Dat is niet nodig als je die 3 diskettes van L&F hebt, dat geheel is gewoon bootable :)

Maar even voor de duidelijkheid: Je nieuwe HD kan ie niet lezen, en op die HD wil jij net je data kwijt.

Je hebt die HD wel gewoon gepartitioneerd en geformatteerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 01-05-2003 23:21 ]

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Ik zal even beschrijven wat ik precies krijg:

In het eerste scherm:
-CHOOSE SOURCE DRIVE
- - FLOPPY DRIVE
- - DE GOEDE HD
- - DE CORRUPTE HD
- - EXIT

Ik kies de corrupte HD

-CHOOSE DESTINATION DRIVE
- - FLOPPY DRIVE
- - EXIT

Rarara?

De Goede HD is de HD waarmee ik nu werk, oftewel, XP = operational

[ Voor 13% gewijzigd door eGo2K op 01-05-2003 23:25 ]

Verwijderd

L&F gebruikt Caldera (DR-)DOS geloof ik. FreeDOS kernel kan wel fat32 aan.
MSDOS ook. Wat je dus zou kunnen doen is op een win98-machine SYS A: uitvoeren en daarna alle l&F bestanden van diskette #1 overkopieren (zonder overschrijven van bestanden).
Alternatief is een win98 bootdisk te downloaden, en alles eraf gooien op msdos.sys, io.sys en command.com na. Dit is het equivalent van SYS A:

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
SYS A: == Safe Mode Command Prompt?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
eGo2K schreef op 01 mei 2003 @ 23:28:
SYS A: == Safe Mode Command Prompt?
SYS A: doet niet veel meer dan een diskette bootable maken, als je dat op een Windows 98 systeem doet, krijg je ook een windows 98 bootdisk.
Dat werkt vast niet met XP omdat daar gewoon geen DOS meer 'onder' draait.
Maar zo kan je ook je net geformatteerde HD weer bootable maken vanaf diskette met SYS C: (als je sys.com niet vergeten bent op diskette te zetten). :)

Maar als DR-DOS (dat zou heel goed kunnen dat 't niet FreeDOS is) nou geen Fat32 schijven zou kunnen lezen, zou ie dan in je 'sources' menu komen te staan?

Anders (als het niet ligt aan DR-DOS) zou ik dingen gaan proberen als de HD's op 2 aparte IDE kabels hangen ofzo, want dit is best een vaag iets eigenlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 01-05-2003 23:37 ]

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
offtopic:
Wist ik ;)

Maar dan zit ik toch met het feit dat die Corrupte HD met L&F wel zichtbaar wordt, en in Windows XP niet (was bij de eerste boot anders wél zichtbaar)

En nog even mij IDE-opstelling

PRIM CONTR - BRANDER - GOEDE HD
SEC CONTR - (leeg) - CORRUPTE HD

[ Voor 22% gewijzigd door eGo2K op 01-05-2003 23:39 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
eGo2K schreef op 01 May 2003 @ 23:38:
offtopic:
Wist ik ;)

Maar dan zit ik toch met het feit dat die Corrupte HD met L&F wel zichtbaar wordt, en in Windows XP niet (was bij de eerste boot anders wél zichtbaar)

En nog even mij IDE-opstelling

PRIM CONTR - BRANDER - GOEDE HD
SEC CONTR - (leeg) - CORRUPTE HD
Hrm dat L&F je corrupte HD nog ziet is mooi uiteraard.
Nou die destination nog. Ik heb ook weleens flink moeten stoeien met L&F, maar dat lukte uiteindelijk wel gewoon allemaal.
Zorg ervoor dat je vanaf die diskettes opstart iig, en misschien moet de destination gewoon geformatteerd zijn?
Maar daar heb je XP nog op draaien.. da's dus lastig.

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Ik ga het zo met een bootdiskette van EasyRecovery proberen. God zegene de greep

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
http://www.powerquest.com/support/primus/id2120.cfm :*)

brb

[ Voor 7% gewijzigd door eGo2K op 01-05-2003 23:58 ]

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Het mocht niet baten :(
L&F kan de Corrupte HD niet zien als ik een Win98bootflop gebruik. Echter zie ik die corrupte HD wél als ik met Caldera DrDos boot. :|

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
offtopic:
Daar een mod, die mijn vorige topic hadden gesloten, mij had geadviseerd een hardware-matig probleem te posten in een softwareforum, reply ik even hier. Het gaat dus om een hardware-matig probleem

Ik zit met het volgende: Ik heb een corrupte/dode HD. De Partitietables en de bootrecords zijn helemaal overhoop gehaald. Daarom heb ik (net op tijd dankzij S.M.A.R.T.) een nieuwe HD weten te kopen. XP geinstalleerd en klaar is kees.

Enfin, Ik had twee partities op de oude disk: C-schijf met besturingssysteem + programma's en de D-schijf voor al mijn documenten. De C-schijf is meerdere malen geformatteerd, de D schijf niet.

Nu zou ik graag mijn D-schijf willen recoveren. Echter: nu komt het probleem:
De corrupte HD wil meestal niet herkend worden (BIOS + Windows). Ik had het zo goed als opgegeven vanmorgenvroeg. Totdat ik vanmorgen de computer aandeed. Tot mijn verbazing zag Windows (en waarschijnlijk dus ook de BIOS) die corrupte HD. Ik heb EasyRecovery d'r overheen gegooid. Met een RAW scan kwam ik tot de helft, daarna moest ik wel stoppen want het systeem werd instabiel.

Mijn IDE opstelling

PRIMARY CONTR. -> [GOEDE HD] -> ( BRANDER )
SECNDRY CONTR.-> [CORRPTE HD] -> ( DVD-ROM )

[] = master
() = slave

Zo staat hij nu ingesteld.
Meestal is alles zichtbaar béhalve de corrupte HD.
maar soms is dus ook de corrupte HD zichtbaar.

Wie of wie kan me helpen hiermee?

bvd!

pikant detail:
R-Studio FAT kan de vaak schijf niet lezen (hij weet 'wel' dat het er is)
Error:
Read disk D: at position 0 failed after 10 attempts. The device is not ready (21)

offtopic:
:/

[ Voor 10% gewijzigd door eGo2K op 02-05-2003 21:37 ]

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Ok, ik heb mijn HD in de vriezer gestopt. Na ongeveer 12 uur d'ruit gehaald en in mijn computer gestopt. Eerst heb ik wat moeten kloten met de jumpersettings. BIOS zag hem alsnog niet, dus heb ik die HD gewoon als sec. master gezet en met mijn goede HD opgestart. Toen ik in Windows zat, zag ik daar mijn HD!! (yay!). Ik snel een EasyRecovery weer d'roverheen gegooid (AdvancedRecovery). Halverwege kreeg ik een error (weet niet meer wat voor). Toen ik in "Deze COmputer" keek, was de HD weer verdwenen :( ...

Zal ik mijn HD weer in de vriezer stoppen dan maar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Just try it out ;)

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
grmbl :) ... Zijn er misschien nog specifieke tools die ik misschien beter kan gebruiken?

En hoe zit het met het printplaatje?... Is er een site waar je printplaatjes van verschillende HD(-merken) kunt vergelijken?

[ Voor 42% gewijzigd door eGo2K op 04-05-2003 16:28 ]

Pagina: 1