Toon posts:

Geheugen 100 /133 mhz naast 66 mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten of je 100 MHz of 133 MHz geheugen naast al bestaand 66 MHz geheugen kunt plaatsen, Schakeld ? het hogere geheugen gewoon omlaag naar het lagere geheugen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meestal gaat het prima, althans op LX/BX (EX/ZX) systemen. De geheugen draait nl. niet zelf op een vaste snelheid, maar wordt door de mobo aangestuurd. PC-100/133 zegt gewoon dat het die snelheden aan moet kunnen.

Op oudere chipsets (VX etc.) was er soms nog een probleem met timing (vgl. met RAMpBUS en de i820), maar meestal hadden die ook maar een DIMM naast een stuk of 4 SIMM slots.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 november 2000 19:44 schreef dion_b het volgende:
Meestal gaat het prima, althans op LX/BX (EX/ZX) systemen. De geheugen draait nl. niet zelf op een vaste snelheid, maar wordt door de mobo aangestuurd. PC-100/133 zegt gewoon dat het die snelheden aan moet kunnen.

Op oudere chipsets (VX etc.) was er soms nog een probleem met timing (vgl. met RAMpBUS en de i820), maar meestal hadden die ook maar een DIMM naast een stuk of 4 SIMM slots.
Bedankt voor je reactie ik heb een Abit LX6 moederbord dus neem ik aan dat het moet kunnen.

Vraagje is het verstandig om nu maar meteen 133 MHz geheugen te nemen ??

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
de prijzen van 32/64/128MB dimms zijn voor pc100/133 nagenoeg gelijk .. zou dus voor pc133 gaan .. bij 256MB dimms zit er meestal een paar tientjes tusse