Ik heb een Eizo T 765 19" CRT monitor. Af en toe geeft deze monitor een soort van moire effect, niet echt als een schaduw naast letters of zo, maar meer als een soort verticale streepjes gewoon in dezelfde kleur als de achtergrond. Dan moet ik de monitor even degaussen of er gewoon een tikje tegen geven. Iemand enig idee hoe dit komt? Monitor is nog geen jaar oud.
los kontakt waarschijnlijk, terugbrengen en de print laten nakijken....
terugbrengen doe ik niet, reparaties worden gedaan door Teleplan en dan krijg je je monitor dus in een slechtere toestand terug. Het is ook niet altijd en het lijkt me dat als er een contact los zit, je hier altijd last van moet hebben.
euh; niet dus; losse contacten zijn vreemde problemen; het kan een haarscheurtje in een printbaan zijn; en dat geeft pas problemen bij in - uitzetten van de print dan; of een losse solderen die na een tijd loslaat onder temperatuurinvloeden.Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 22:09:
terugbrengen doe ik niet, reparaties worden gedaan door Teleplan en dan krijg je je monitor dus in een slechtere toestand terug. Het is ook niet altijd en het lijkt me dat als er een contact los zit, je hier altijd last van moet hebben.
Waarom lijkt jou dat ?Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 22:09:
[....] Het is ook niet altijd en het lijkt me dat als er een contact los zit, je hier altijd last van moet hebben.
waarom gebeurt het dan sporadisch? En het is altijd over als ik een degauss heb gegeven. Degauss zou dan toch niet altijd moeten helpen. Na een degauss keert het probleem ook niet meer terug. Waar maak je je dan druk om zou je denken, maar toch, het hoort niet en ik wil gewoon weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.FlashBlue schreef op 01 mei 2003 @ 22:12:
[...]
euh; niet dus; losse contacten zijn vreemde problemen; het kan een haarscheurtje in een printbaan zijn; en dat geeft pas problemen bij in - uitzetten van de print dan; of een losse solderen die na een tijd loslaat onder temperatuurinvloeden.
omdat het elektronika is ?
door de trillingen veroorzaakt door die degauss, zou het slechte kontakt wel weer even goed kunnen zijnEn het is altijd over als ik een degauss heb gegeven. Degauss zou dan toch niet altijd moeten helpen. Na een degauss keert het probleem ook niet meer terug.
inderdaad, gewoon terugbrengen dus, als je de oorzaak wil weten zal er toch echt iemand naar moeten kijken denk ik.....Waar maak je je dan druk om zou je denken, maar toch, het hoort niet en ik wil gewoon weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Inderdaad, "EVEN goed kunnen zijn", maar dan zou het probleem toch vanzelf weer terug moeten komen terwijl de monitor aan staat?Radian schreef op 01 May 2003 @ 22:19:
[...]
door de trillingen veroorzaakt door die degauss, zou het slechte kontakt wel weer even goed kunnen zijn
[...]
niet noodzakelijk, als het een slecht contact in een relais is niet; omdat bij degaus tijdelijk de relais die het magnetish veld opwekken worden aangetrokken / losgelaten om het scherm te demagnetiseren.Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 22:22:
[...]
Inderdaad, "EVEN goed kunnen zijn", maar dan zou het probleem toch vanzelf weer terug moeten komen terwijl de monitor aan staat?
"TIJDELIJK worden aangetrokken / losgelaten", dat betekent dus toch dat het probleem vanzelf weer terug moet keren terwijl de monitor aanstaat of begrijp ik het gewoon niet?FlashBlue schreef op 01 mei 2003 @ 22:24:
[...]
niet noodzakelijk, als het een slecht contact in een relais is niet; omdat bij degaus tijdelijk de relais die het magnetish veld opwekken worden aangetrokken / losgelaten om het scherm te demagnetiseren.
als door de elektronische stroom het kontakt weer evengoed is kan het zijn dat het slecht kontakt weer gesloten is, totdat je de monitor uitzet.Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 22:22:
[...]
Inderdaad, "EVEN goed kunnen zijn", maar dan zou het probleem toch vanzelf weer terug moeten komen terwijl de monitor aan staat?
Een gloeilamp doet zoiets ook weleens, als de gloeidraad kapot is en je schud met de lamp heb je kans dat de lamp aangaat en aanblijft doordat de gloeidraad weer aan elkaar "geplakt" zit door de stroom die er doorheen loopt, als je hem dan uit doet is het kontakt weer weg, totdat je weer met de lamp schud, nooit gezien? het kan echt dus
neen, het kan zijn dat net omdat die relais schakelen dat los contact een tik krijgt, waardoor ie gaat geleiden; en dat blijft doen totdat de stroom er af gaat.Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 22:26:
[...]
"TIJDELIJK worden aangetrokken / losgelaten", dat betekent dus toch dat het probleem vanzelf weer terug moet keren terwijl de monitor aanstaat of begrijp ik het gewoon niet?
Ik begin het een beetje te begrijpen. Gelukkig is het enige wat ik af en toe moet doen: "degaussen". Dat is nogal altijd beter dan het apparaat in handen van Teleplan te geven. Ik hou het maar zo denk ik. Of er moet iemand zijn die me van het tegendeel kan overtuigen...Radian schreef op 01 May 2003 @ 22:27:
[...]
als door de elektronische stroom het kontakt weer evengoed is kan het zijn dat het slecht kontakt weer gesloten is, totdat je de monitor uitzet.
Een gloeilamp doet zoiets ook weleens, als de gloeidraad kapot is en je schud met de lamp heb je kans dat de lamp aangaat en aanblijft doordat de gloeidraad weer aan elkaar "geplakt" zit door de stroom die er doorheen loopt, als je hem dan uit doet is het kontakt weer weg, totdat je weer met de lamp schud, nooit gezien? het kan echt dus
Ik heb een 4 jaar oude 15 inch, die geeft soms 2 horizontale "tril-lijnen", 2 strepen in de zelfde kleur als de achtergrond, die erg trillen. Als ik een flinke tik (lees: DONDERSE MEP) er tegen de zijkant aan geef doet ie weer goed :*D.
Is nu al een dik half jaar zo.
Maar jij hebt een vrij nieuwe, gewoon garantie claimen.
Is nu al een dik half jaar zo.
Maar jij hebt een vrij nieuwe, gewoon garantie claimen.
Ik hoef alleen maar een degauss te geven, geen donderse mep. Dat is nog altijd beter dan je monitor in handen van Teleplan geven. Ik ga er niet van uit dat de monitor zal verslechteren.SuperPaddo schreef op 01 mei 2003 @ 22:34:
Als ik een flinke tik (lees: DONDERSE MEP) er tegen de zijkant aan geef doet ie weer goed :*D.
gewoon garantie claimen.
Pagina: 1