Toon posts:

Na 5 min hevige schokken in games!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. het is niet mijn computer maar die van me neefje.
Hij heeft al een tijd een andere computer maar de laatste tijd begint hij in games vreselijk te schokken. Dit probleem heeft hij bij elk spel.

Het is een P4 1700 met 256 DDRam gf2mx400 en nog wat van die zooi :P

Hij zij dat op de kast staat: Presario 5373EA

Drivers van dit type zijn gewoon niet te vinden... dus dat is nog niet gebeurd. hij heeft de drivers die WinXP automatisch pakte.

In elk spel haakt tie na 5 min. dan gaat hij steeds vaker haken. het zou kunnen dat de CPU ineens op 90% slaat. wat kan hier aan gedaan worden?
hij word namelijk een beetje erg op dit moment :/

[edit]

Oja. De voeding fan gaat ook heel erg hard draaien. zodat dat je een stozuiger zowat niet meer kan horen :| de cpu temp kon ik niet vinden in de bios :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 21:24 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 18:26
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 21:21:
Dit probleem heeft hij bij elk spel.
Welke spellen zijn dat precies?
Het is een P4 1700 met 256 DDRam gf2mx400 en nog wat van die zooi :P

Drivers van dit type zijn gewoon niet te vinden... dus dat is nog niet gebeurd. hij heeft de drivers die WinXP automatisch pakte.
Dat maakt niet uit. Een Geforce kaart is een geforcekaart, ongeacht wat er op de kast staat. Je kan dus gewoon de nieuwste videokaartdrivers van www.nvidia.com downloaden :)
het zou kunnen dat de CPU ineens op 90% slaat. wat kan hier aan gedaan worden?
Niks, aangezien een spel vrijwel altijd 100% CPU load zal nemen, omdat ie dan het beste zal draaien. Dat is dus heel gewoon.
Oja. De voeding fan gaat ook heel erg hard draaien. zodat dat je een stozuiger zowat niet meer kan horen :|
De voeding moet meer spanning leveren door de games en daardoor gaat de fan draaien, ook al iets wat niet afwijkt :)

Ik zou eens kijken naar het geheugen, misschien loopt ie helemaal vol waardoor het gaat schokken. Vergroot eens de swapfile en probeer het dan eens uit.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Welke spellen zijn het precies. ik heb net even gevraagd en hij zegt ALLES... zelfs Doom 1.

Nieuwste NVidia staan erop.

Ja de voeding moet meer spanning leveren maar de herrie wat er nu uitkomt en wat er uitkwam toen de pc net nieuw was.. is een heel groot verschil.

Ja ik zit net ff te kijken waar kon je die zwapfile ook alweer hoger zetten? kan um ff niet vinde:|

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik zie twee mogelijke problemen... Het meest voor de hand liggende, prik er een extra strip DDR bij in, 256 MB is echt minimaal voor XP... Het tweede is dat de video kaart het niet trekt.

Dat Doom het niet goed doet kan te maken hebben met compatibiliteits problemen, is verder weinig te doen.

Verwijderd

Topicstarter
White Dust schreef op 01 mei 2003 @ 21:42:
Ik zie twee mogelijke problemen... Het meest voor de hand liggende, prik er een extra strip DDR bij in, 256 MB is echt minimaal voor XP... Het tweede is dat de video kaart het niet trekt.

Dat Doom het niet goed doet kan te maken hebben met compatibiliteits problemen, is verder weinig te doen.
Nope geheugen en gpu is not the problem :) eerst deet alles het ook GOED!

als het geheugen en gpu het probleem was had ik het wel eerder gemerkt bij hem... en nogmaals.. hij deet het altijd GOED! en het niet alleen alle nieuwe spellen en doom.. alle oude spellen... gewoon ALLE spellen... ik ga zelf nu denken aan de hdd... maargoed.. moet dat maar eens testen... meer mensen ideee'n behalve teweinig geheuge of gpu.. :|

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Z'n geheugen kan toch ook overleden zijn? :? Laat hem eens een memtest doen.
Alhoewel een crash dan logischer klinkt...

Het lijkt me vreemd voor een driverprobleem, waarom doet ie het de eerste paar minuten dan wel goed? Maar voor een hardwareprobleem lijkt het me logischer dat ie gewoon crasht..
Zoals gezecht, misschien heeft ie wat aan z'n performance settings (swapfile) zitten prutsen, laat'm dat iig op de standaard settings zetten.

De Windows XP standaard drivers zijn voor gamers niet de beste. Tuurlijk zijn er wel drivers te vinden voor de losse onderdelen (driversearch.com desnoots..)

Aangezien het Windows XP is, zal ik gebruik maken van de restorefeature die ingebakken zit. Laat hem terug restoren naar een moment waarin het probleem nog niet aanwezig was. XP maakt af en toe restorepunten tenzei het gedisabled is door de user, waarschijnlijk heeft ie nog wel een juist punt.

🌞🍃

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 18:26
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 21:38:
Welke spellen zijn het precies. ik heb net even gevraagd en hij zegt ALLES... zelfs Doom 1.
Maar wat is ALLES? Vraag gewoon naar de namen van de spellen die het probleem hebben.
Nieuwste NVidia staan erop.
Nieuwste drivers erop zorgt er niet altijd voor dat ie het goed moet doen. Haal je drivers er eens goed af met Detonator Destroyers en installeer desnoods wat oudere drivers (www.guru3d.com heeft die vast nog wel) om het maximale uit je videokaart te halen.
Ja de voeding moet meer spanning leveren maar de herrie wat er nu uitkomt en wat er uitkwam toen de pc net nieuw was.. is een heel groot verschil.
Dan maak je die voeding, of anders gelijk de hele PC eens een keer goed schoon.
Ja ik zit net ff te kijken waar kon je die zwapfile ook alweer hoger zetten? kan um ff niet vinde:|
Swapfile vergroten:
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen » Geavanceerd » Prestaties - Instellingen » Geavanceerd » Virtueel Geheugen - Wijzigen » Daar kan je grootte bepalen.

The devil is in the details.

Pagina: 1