[Smartmedia]alleen readonly op medion-cardreader?

Pagina: 1
Acties:

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
eigenlijk is het een opslagmedia, maar aangezien het hier om cardreaders, mp3-spelers en digicams gaat, denk ik dat dit de beste plek is.

zoals in de titel te lezen is heb ik een medion cardreader (van de aldi-aanbieding) weten te bemachtigen. nou is het zo dat 1 smartmedia-kaartje alleen readonly is in het apparaat, lezen wil perfect, alleen schrijven (en dus ook het verwijderen/wijzigen van bestanden) doet 'ie niet. het gaat om een kaartje van TwinMOS van 64MB. Een 16MB kaartje van fujifilm wil hij wel lezen en schrijven.
Het 64MB kaartje wil echter wel gelezen én geschreven worden in de apparaten waar ik hem in gebruik (fuji finepix 2600z en Creative Nomad IIc).

ik heb al geprobeert het readonly-rondje af te plakken met plakband (misschien dat ie opeens op dat rondje begon te geleiden) maar dat mocht niks baten.
formateren op een van de apparaten werkte ook niet, en formatteren met de cardreader geeft ook dezelfde "schijf is tegen schrijven beveiligd" fout.

wat ik ook nog geprobeerd heb is de rechten op het apparaat voor "gebruiker" "iedereen" op volledig beheer zetten, maar dit deed ook niks.

een andere pc mocht ook het euvel niet verhelpen.

Heeft iemand enig idee, alvast bedankt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Hij was dus readonly maar met een plakkertje heb je dat ongedaan gemaakt? Als dat zo is zou je een dikker materiaal erop kunnen doen oid zodat ie wel ziet dat hij beschreven mag worden

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Magic
  • Niet online
Stropdas schreef op 01 May 2003 @ 21:30:
Hij was dus readonly maar met een plakkertje heb je dat ongedaan gemaakt? Als dat zo is zou je een dikker materiaal erop kunnen doen oid zodat ie wel ziet dat hij beschreven mag worden
neenee, hij was niet readonly, om een smartmedia kaartje readonly te maken, moet je een geleidend stikkertje (zo'n metaalstickertje dus) in zo'n rondje plakken.
ik dacht "misschien geleid ie wel zo weinig dat die reader het wel oppakt, maar de apparaten niet." dus heb ik ff iets wat zeker niet geleid eropgeplakt. maar helaas hielp dat niets.

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Kontakt opnemen met Medion? Ik heb ook die cardreader, maar geen SM om het te testen.

• Magic
  • Niet online
ygma!l schreef op 02 May 2003 @ 09:39:
Kontakt opnemen met Medion? Ik heb ook die cardreader, maar geen SM om het te testen.
ik denk dat ik dat inderdaad ga doen als hier niks uitkomt. het is alleen eigenlijk dat medion een duits bedrijf is, en mijn duits is nogal rampzalig te noemen. zouden ze het erg vinden als ik een engels mailtje stuur? of heeft iemand een nederlands contact-adres?

edit:
laatmaar, ik heb hem al gevonden op lifetec.nl :)
mailtje gaat onderweg :)

[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 02-05-2003 12:56 ]

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Al opgelost de fout bleek nl in de mp3 speler te zitten... 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door 911GT2 op 02-05-2003 17:16 ]

• Magic
  • Niet online
*schop*

Ik heb bericht gehad van medion, alleen heb ik er weinig aan nog:
Geachte klant,

Dit e-mail bericht is doorgestuurd naar het juiste servicecenter, te weten Medion in Panningen. Voor meer informatie kunt u terecht op het volgende adres: pc-infonl @medion.com.
nou wachten op reactie van hun... ben benieuwd.

als iemand enig idee heeft, dan hoor ik het natuurlijk graag :)

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Ik heb ook een Medion Cardreader en nu een Apacer 128mb SM kaartje en het werkt perfect!!

[ Voor 32% gewijzigd door ygma!l op 05-05-2003 21:36 ]

Pagina: 1