Toon posts:

Sweex 1000VA Manageable UPS

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Aangezien ik m'n pctje, en vooral m'n raid arrays wil beschermen tegen hoge en lage pieken en stroomuitval moet ik uitkijken naar een UPS. Voor thuis en ook voor op lanparty's.
Hoeft niet zo speciaal te zijn, maar zou toch wel m'n pc moeten automatisch kunnen laten uitschakelen als ik er bvb niet ben.

Nu had ik gezien dat Sweex enkele UPS apparaten heeft voor een aantrekkelijke prijs.

Heeft iemand ervaring met deze apparaten? (search leverde niet veel op)

Ik heb vooral de 1000VA Manageable versie op het oog.
http://www.sweex.nl/product.asp?pId=95

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Sweex is een goedkoop merk met goedkoop geproduceerde spullen. Als je echt veilig wil zijn kan je beter een 2dehands APC kopen dan een nieuwe sweex imo. Sweex is leuk voor muizen toetsenborden ed maar UPS, nee lijkt me niets.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik dacht wel dat APC een stuk beter was :)
Maar ook een heel stuk prijziger voor dezelfde specificaties(VA) :(

Ik vroeg me ook af of het mogelijk is om de batterij te vervangen van bvb een goedkope APC UPS met weinig vermogen door een batterij uit een auto, want deze heeft vlug 10x capaciteit?

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 16:14

GigaTexel_BE

AMD MP²

ik gebruik voor men dual amd mp een APC 650VA, echt blij met dat ding ;)

Siesteem Spekkies!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:00
Ik heb beide uitvoeringen van Sweex en beide werken perfect.
De 1000VA met management en de 500VA met management.
De 1000VA houdt mijn Dual PC met 22" monitor ruim 10 minuten uit, daarna zit er nog voldoende capaciteit in om de pc af te sluiten.

-

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 01 May 2003 @ 23:22:
De 1000VA houdt mijn Dual PC met 22" monitor ruim 10 minuten uit, daarna zit er nog voldoende capaciteit in om de pc af te sluiten.
Ik zie op de website van Sweex dat de software die erbij zit enkel voor windows 98 en 2000 is, hoogstwaarschijnlijk werkt deze ook op windows xp en 2003 server?

• Juicy
Ook voor XP hoor.

Ben nu trouwens bezig met software waarmee ik de UPS kan aansturen. Dus dan werkt het zeker ook onder Server 2003 (Ontwikkel het namelijk in VS.Net).

En dan eventueel dus ook met 2 computers eraan gekoppeld --> Stroom uitval --> Beide computers na x minuten automatisch uit.

[ Voor 90% gewijzigd door Juicy op 06-05-2003 23:08 ]

-

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01

Movinghead

ing.

Ik heb hier een IBM PC SERVER 330 1 RAID 1 array en 2 apparte disks op een APC Smart-UPS 1400. Als de stroom uit valt kan hij nog 140 minuten op de UPS werken en in de laatste 10 minuten brengt alles services netjes down en dat sluit hij de server af. OS is windows 2003 dus dat werkt zeker met APC UPS. De software voor de UPS kan je zo van de site bij APC downloaden. Ik gebruik PowerShute Plus.

Verwijderd

Juicy schreef op 01 May 2003 @ 23:22:
en hoeveel stroom vreet je pc dan? aangezien een dual AMD MP2000 meer zal vreten dan een dual P166

k zit er namelijk over te denken de 1000VA versie te halen voor me p3 500 server,

en aangezien de aardlek hier graag mag springen als de wolkjes met bliksem elkaar proberen te overtreffen, :) en het ook niet gezond is voor de harddisk.

beetje rendabel ook op de accu's? vervangbaar? levenduur voor de accu kapoet is?

• Juicy
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 10:41:
[...]

en hoeveel stroom vreet je pc dan? aangezien een dual AMD MP2000 meer zal vreten dan een dual P166
Dat mag je zelf uitrekenen ;)

Het is een Dual P3-866, met 1 GB geheugen, CD-RW, DVD, 80 GB harddisk + 40 GB harddisk + Geforce3-Ti200.

En wat betreft je vraag over het vervangen van die accu's: Ik durf het niet te zeggen, heb ze nog niet opengehad. Maar voor dat geld koop ik over een tijdje wel weer nieuwe. Ze doen het in ieder geval naar behoren.

-

Verwijderd

)
Juicy schreef op 07 mei 2003 @ 15:38:
[...]

Dat mag je zelf uitrekenen ;)

Het is een Dual P3-866, met 1 GB geheugen, CD-RW, DVD, 80 GB harddisk + 40 GB harddisk + Geforce3-Ti200.

En wat betreft je vraag over het vervangen van die accu's: Ik durf het niet te zeggen, heb ze nog niet opengehad. Maar voor dat geld koop ik over een tijdje wel weer nieuwe. Ze doen het in ieder geval naar behoren.
o vast minder dan mij p3 500 (wel continu aan het }:O )
3 pci nics pci video boardje en 1x 5400rpm hdd en een 4000rpm hdd :)
en geen monitor :Y
alleen bij werkzaamheden :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 17:00 ]

• Juicy
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:00:
)
[...]

o vast minder dan mijN p3 500 (wel continu aan het }:O )
3 pci nics pci video boardje en 1x 5400rpm hdd en een 4000rpm hdd :)
en geen monitor :Y
alleen bij werkzaamheden :p
Dan denk ik dat ik toch zeker wat meer verstook, al mijn pci sloten zitten vol met netwerkkaart, framegrabbers, etc.

-

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ben er ook over aant denken om voor mijn P3 500mhz servertje zo een Sweex te kopen, heb net es op de site gekeken van hen, maar kan niet ontdekken of je ook idd een batt. change kunt doen. Specs zien er verder goed uit en aangezien het hier alleen maar is dat die server rustig kan afsluiten als ik er niet ben (als er wat misgaat)

[ Voor 2% gewijzigd door SuB-Gold op 26-05-2003 20:40 . Reden: typo's ]

• Juicy
Die dingen zijn vrij goedkoop, waarschijnlijk net zo duur als nieuwe accu's kopen ... ;)

-

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Juicy schreef op 26 May 2003 @ 22:44:
Die dingen zijn vrij goedkoop, waarschijnlijk net zo duur als nieuwe accu's kopen ... ;)
Ja daarom, zag nu wel bij Beat-IT een aanbieding van APC350EL voor 89euro en ene APC500EL van 105euro (geloof ik). Dat is dan toch ook weer interessant :?

[ Voor 6% gewijzigd door SuB-Gold op 27-05-2003 12:58 ]

Verwijderd

SuB-Gold schreef op 27 May 2003 @ 10:05:
[...]

Ja daarom, zag nu wel bij Beat-IT een aanbieding van APC350EL voor 89euro en ene APC500EL van 105euro (geloof ik). Dat is dan toch ook weer interessant :?
no offence, maar ... dat zijn wel Back UPS'en die geven niet echte protectie tegen oa bliksem e.d. Kan je net zo goed alsnog zo'n sweex nemen.

Als je het goed wil doen neem je een Smart UPS of iets gelijkwaardigs met iig overspannings beveiliging etc... en tenminste 500VA wil je de monitor er nog bij aansluiten.

Als je een APC wilt scoren moet je bij tweedehands gaan kijken (tenminste als je geen klauwen met geld kwijt wilt zijn althans :) ) Heb laatst nog voor een prikkie een APC SmartUPS 2200RMI overgenomen, eerst komende uren hoef ik niet meer aan stroom te denken >:)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 17:42:
[...]
no offence, maar ... dat zijn wel Back UPS'en die geven niet echte protectie tegen oa bliksem e.d. Kan je net zo goed alsnog zo'n sweex nemen.

Als je het goed wil doen neem je een Smart UPS of iets gelijkwaardigs met iig overspannings beveiliging etc... en tenminste 500VA wil je de monitor er nog bij aansluiten.

Als je een APC wilt scoren moet je bij tweedehands gaan kijken (tenminste als je geen klauwen met geld kwijt wilt zijn althans :) ) Heb laatst nog voor een prikkie een APC SmartUPS 2200RMI overgenomen, eerst komende uren hoef ik niet meer aan stroom te denken >:)
Nadeel is vaak dat die 2dehands een slechtere batt. hebben, vriend van me had er ervaring mee. Het is natuurlijk het overwegen waard en idd zoals ik dus nu ook zelf lees kunnen die niet tegen blikseminslag, wat voor mij toch wel een pré is!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Heb net nog es gezocht, maar die APC's wat ik bedoel hebben wel lighting protection, zie knip en plak werk:
Addl Surge Protected Outlets, Audible Alarms, Automatic Self Test, Hot Swap Batteries, Internet FAX - modem - DSL surge protection, Lightning and Surge Protection, Modem Protection, Software, Status Indicator LED's, Unattended Safe & Graceful Shutdown, USB Connectivity, User Replaceable batteries
Pagina: 1