Boxen reageren op lichaam

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Ok ik zit met het volgende MEGA vage probleem, misschien is er een logische oplossing voor, maar ik vind het erg raar.

Ik heb een Creative Soundworks DTT2500 digital boxen set. De centre speaker kraakt een heel klein beetje. Als ik het volume van die box lager zet dan kraakt hij minder en als ik hem harder zet ook. Dit dus wanneer er geen geluid over de boxen gaat. Tevens doet hij dit ook als ik ALLE input stekkers eruit haal.

Maar nu het hele vage, het kraken wordt harder/zachter naarmate ik dichter bij de volume knop van de centrespeaker kom met mijn hand. Ik heb me net ontladen dus statische elektriciteit lijkt me niet.

WAT kan dit zijn??

Verwijderd

Als je met je hand bij de antenne van je radio komt, kan deze ook minder/meer gaan ruisen. Je werkt als een soort antenne :) leuk he?

(niets van dit is gebaseerd of natuurkundige weetjes :P)

• hiostu
Waarom doet hij het dan alleen bij die box en niet bij de andere.

Verwijderd

Ik denk dat we daar bij de natuurkunde aankomen..

of wacht, daar worden alle satelites op aan gesloten?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Omdat je statisch geladen bent :) pak eens de radiator in je kamer vast (waar het niet ge verfd is) en probeer het dan opnieuw.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

echte voodoo man, echte voodoo

• hiostu
m.m schreef op 01 May 2003 @ 22:04:
Omdat je statisch geladen bent :) pak eens de radiator in je kamer vast (waar het niet ge verfd is) en probeer het dan opnieuw.
Nee dat zei ik al, ik ben niet statisch geladen. Heb net nog een keer een radiator vastgepakt en nog steeds doet hij het. Bij geen enkele andere aansluiting doet hij het.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

een speaker heeft een magnetisch veld. als je in de buurt van de speaker komt, verstoor je dat magnetisch veld.

eagle

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat dacht je van niet afgeschermde kabeltjes? ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Als je met je hand naar de volumeknop gaat, gaat je hoofd dan ook dichter naar de boxen?

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06
Je zou wat contactspray in je volume knopjes kunnen spuiten. Er zijn van de handige spuitbussen te koop...

• D_D_KING
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05-2022

D_D_KING

Payin' the cost to be the

Volgens mij zou een aarde draad vanaf je pc naar bijv de kachel een hoop schelen

Msi k7t266Pro2 ru xp 1800+ @ 2000+ 512 DDR 80 GB Maxtor

Verwijderd

D_D_KING schreef op 02 mei 2003 @ 12:40:
Volgens mij zou een aarde draad vanaf je pc naar bijv de kachel een hoop schelen
Tevens doet hij dit ook als ik ALLE input stekkers eruit haal.

eerst lezen aub voordat je reageert

Verwijderd

Leg je draden eens op een andere plek, en opassen voor lussen in de kabels enzo.
Misschien een idee.. :S I don't know..

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

jan-marten schreef op 02 mei 2003 @ 12:35:
Je zou wat contactspray in je volume knopjes kunnen spuiten. Er zijn van de handige spuitbussen te koop...
Ja hier schiet hij sowieso niks mee op. Dat moet je alleen gebruiken als hij kraakt terwijl je er aan draait.
Maar ts, wat bedoel je met kraak? Een constante reutel terwijl je verder van de knoppen afblijft? En als ik het goed begrijp is het bij één bepaalde volumestand het hardst en wordt het zachter als je het volume harder of zachter zet?
Probeer het eens met alleen die center aangesloten op het stopcontact en dan midden in de kamer, weg van alle bronnen van storing. Zet dimmers etc. in je kamer (of op dezelfde groep) uit. Ik neem aan dat dat ding geen geaarde stekker heeft? Je kan dan nog ff proberen een snoertje van een min(massa-) aansluiting naar de aarde van een geaard stopcontact (of de kast van je pc als die geaard is) te leggen.
Probeer dat eens en post je bevindingen. :)

Verwijderd

Je kan ook hulp vragen in het FOK! -> Truth forum,
die mensen weten vast wel wat dansen en kruiden en rituelen om je hiervanaf te helpen :)

Verwijderd

TB schreef op 02 May 2003 @ 11:42:
Als je met je hand naar de volumeknop gaat, gaat je hoofd dan ook dichter naar de boxen?
hilarisch eenvoudig
Pagina: 1