Toon posts:

[Norton] Virus Alert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi luitjes,

Ik zette net mijn computer aan en ik kreeg een virusmelding in het volgende bestand wininetd.exe dit staat in de system32 directory. maar ik kan nergens info vinden op internet. Norton 2003 geeft aan dat het een trojan horse is. maar ik krijg hem er niet uit..

weet iemand hoe ik deze eruit kan krijgen?? ik draai windows XP NL

alvast bedankt..

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb effe me pc laten zoeken op dat bestand maar hij is nergens te vinden, dus het is geen cruciaal systeembestand neem ik aan dus kan je hem gewoon verwijderen.

maarreh, kan je hem ook niet verwijderen via de safemode?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 22:00
Je kunt ook een online virusscanner proberen.

Misschien kan die er wat mee :?

http://housecall.trendmicro.com/

Google vind het bestand niet, dus lijkt me niet iets wat niet kan missen.
Dus deleten op 1 of andere manier. (safe mode:?)

[ Voor 36% gewijzigd door Hoyden op 01-05-2003 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
onder safe kon ik hem gelukkig wel deleten.. ben nu nog effe bezig met een full-system scan..

maar hoe kan er nou een virus op mijn computer terwijl ik wel elke week update met mijn virusscanner..
hij moet dat toch afvangen??

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:18
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 21:42:
onder safe kon ik hem gelukkig wel deleten.. ben nu nog effe bezig met een full-system scan..

maar hoe kan er nou een virus op mijn computer terwijl ik wel elke week update met mijn virusscanner..
hij moet dat toch afvangen??
Misschien omdat hij er al zat en je hem pas zag toen je update?

Verwijderd

een wekelijkse update is niet voldoende, je kunt nooit de virussen voor zijn.
je kunt er alleen zo goed mogelijk tegen beschermen middels een virusscanner en verder geen verdachte zaken downloaden of openen

Verwijderd

Er is ook nog altijd de kans dat je een gepackte trojan hebt gedownload, deze ziet NAV niet. Als de trojan ge-execute wordt, dan worden de andere files gedropped/ge-execute. (Ze worden eerst niet gevonden omdat NAV niet het geheugen scant, waarin de runtime-compressed files worden uitgepakt)
Bij een reboot(of gewone scan) zal NAV de gedropte file( s) vinden.
(gedropte files zijn niet compressed)

Dit is hét grote struikelblok van NAV, totaal geen packing-support. Iedere noob kan upx gratis downen en dan een virus compressen.

Als ze nou al eens upx en aspack support zouden bieden, zouden ze al een heleboel tegenhouden aangezien deze twee toch wel mainstream zijn.

Voor de topicstarter:
Goede kans dat je een gepackte trojan hebt, aangezien trend's scan alleen upx support heeft raad ik RAV's online scan aan, RAV is (zeker op GoT) niet echt bekend maar is een goede AV met een mooie unpacking-engine. http://www.ravantivirus.com/scan/indexie.php
Pagina: 1