Toon posts:

[ADSL] time-out bij pingen naar dns van xs4all

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na eindelijk het ADSL pakket van kpn binnen heb gekregen werd ik erg nijdig toen ik maar met 3kb/s kon dlen. En Als ik naar de dns van xs4all ping is hij meestal rond de 9 ms, maar na ongeveer 3 minuten krijg je een of meerdere time-outs. Dit gebeurt ook als ik op een link klik tijdens het internetten, ook als ik niets doe krijg ik ook na ongeveer 3 minuten een time-out, ook tijdens het gamen wat ook erg irritant is. Alles is goed aangesloten (netwerk proffesioneel aangelegd).

Bij de helpdesk van kpn zeiden ze dat ik mn netwerk snelheid op 10mb half dublex moest zetten. Ook gedaan, maar mocht niet baten, op het begint deed hij het ongeveer 80kb/s daarom heb ik ook opgehangen (met de gedachte dat het nu wel goed zat, niet dus) Maar later kreeg ik hetzelfde probleem weer.

specs:
Win xp pro sp1
Xs4all fast adsl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

En wat voor een modem heb je en heb je je pc al eens een keer helemaal 'kaal' opgestart? (start > uitvoeren > msconfig > tabblaatje 'opstarten' > alles uitvinken > rebooten)

En als je een trace uitvoert naar die DNS welke respons tijden heb je dan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
speedtouch 2.0 modem (ethernet)

bijna alles, nero office en winamp aan

gemiddeld 9 ms (of is dat geen trace?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 21:05 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

9ms is gewoon snel, start je PC eens opnieuw op met alles uit (of leg eens duidelijker uit). Heb je een speedtouch 510? (een 2.0 bestaat niet).

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dan 9ms snel is, maar zeg ongeveer 40 pings geeft een 1 of meerdere time-outs, heeft niks met de dns te maken, kan ook naar een andere ip pingen. Alles wat internet kan gebruiken is uit, heb ook spyware gechecked. idd speedtouch 510, 2.0 is installatieversie |:(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

aha, je hebt dus last van packetloss :). Dat is wat anders dan een snelheidsprobleem. Heb je ook packetloss als je naar 10.0.0.138 pingt? Zonee, dan heb je een probleem met je adsl lijn, zoja dan heb je een probleem met je netwerk.

Is het eerste geval, bel dan snel nog even (tot 22:00 open ;)) naar de helpdesk en leg uit dat je packetloss hebt, maar niet binnen je netwerk. Dan zullen ze wel een storing melden denk ik.

Verwijderd

JvS schreef op 01 May 2003 @ 21:44:
aha, je hebt dus last van packetloss :). Dat is wat anders dan een snelheidsprobleem. Heb je ook packetloss als je naar 10.0.0.138 pingt? Zonee, dan heb je een probleem met je adsl lijn, zoja dan heb je een probleem met je netwerk.

Is het eerste geval, bel dan snel nog even (tot 22:00 open ;)) naar de helpdesk en leg uit dat je packetloss hebt, maar niet binnen je netwerk. Dan zullen ze wel een storing melden denk ik.
Hahah, dacht niet dat ik ooit tot 10 en moest werken! 20:00 gesloten :P

//Mijn advies: bel morgen ffies met de helpdesk, gaat vast lukken, daar hebben we meer controlemiddelen dan hier thuis en word ik er nog voor betaald. ;)
Packetloss is vaak een rottig uitzoekklusje nl.....

Heb je een andere pc om daar ook ff mee te testen? Heeft die ook last: Upload ff de laatste firmware in je modem. http://www.speedtouch.nl/support.htm, als je de laatste al op je cd hebt toch nog ff een keer opnieuw erop zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 22:17 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jij werkt bij de adsl installatie/storing helpdesk van KPN? :? Da's wel knap met als woonplaats Den Haag :o. (hij is dus tot 22:00 open, elke doordeweekse dag).

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 01-05-2003 22:08 ]

Verwijderd

JvS schreef op 01 mei 2003 @ 22:08:
Jij werkt bij de adsl installatie/storing helpdesk van KPN? :? Da's wel knap met als woonplaats Den Haag :o. (hij is dus tot 22:00 open, elke doordeweekse dag).
Neeeeeeeeeeeeeuhhh!!! ..... XS4ALL die goede helpdesk! :P

// Ik neem tenminste aan dat ie klant van XS aangezien hij daarheen pingt met 9 ms.

/// En wat is er knap met woonplaats DH? Diemen zuid gaat prima hoor. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 22:15 ]

Pagina: 1