Toon posts:

[Wlan] Doen jullie aan security?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Reageren ze daar bij jou nog een beetje normaal op? Ik heb ze namelijk 2x gemaild over iets en beide keren werd er door een of andere miep teruggemailt dat ik alle informatie van een of andere pagina moest invullen etc (waarvan de dingen die ik weggelaten had totaal niet van belang waren etc..). Nee, goeie ervaring met Draytek mailen heb ik niet.
Jij wel? :?
offtopic:
Ja wel redelijk geholpen altijd daar. Maar sinds er een andere importeur/distributeur is, gaat het wel minder. Ik heb net 20 minuten in de wacht gestaan voordat ik een techie aan de lijn kreeg. Mijn emails waren na een week nog niet beantwoord.
Maar er werd me plechtig beloofd dat ze snel gingen kijken naar mijn beta tester request.
Ik hoop dat ik dat snel mag worden, nu zit ik met een crashende router die alleen na een reset kan bellen, en die geen 802.1X ondersteunt (itt tot de specs).
Maarja hij was maar 350 euro...

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 10:34
Ik heb mac filtering iig aanstaan en wil opzich wel wep ecryptie gebruiken, ik heb echter een sweex 802.11b wireless routertje (apart van mn gewone netwerk) en die heeft wel allemaal leuke wep opties maar hij kan al vanaf het begin geen wep key genereren (en van support heeft sweex nog nooit gehoord, ze reageren iig net op mails mbt dit probleem)

Dus binnenkort maak ik er gewoon een bridge van en gooi ik er een ssl tunnel/vpn overheen met aan de andere kan een radius servertje

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 13:55

Valkyre

Kitesurf FTW!

(jarig!)
nu las ik dat ook een aantal mensen WPA gebruiken, (zelfde als WEP maar dan met bugfixes, zeiden ze) dus ik dacht ook een WPA aanzeten maak een leuke phassprase op mijn linksys accespoint.
maar hoe configureer ik nu de client zodat deze WPA ondersteunt?
heb ook een lijnksys PCMCIA kaartje, + linksys utility, kan ik dus alleen maar WEP kiezen ipv WPA?

iRacing Profiel

• Orion84
  • Laatst online: 11:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gohan-san schreef op 18 juni 2004 @ 00:10:
nu las ik dat ook een aantal mensen WPA gebruiken, (zelfde als WEP maar dan met bugfixes, zeiden ze) dus ik dacht ook een WPA aanzeten maak een leuke phassprase op mijn linksys accespoint.
maar hoe configureer ik nu de client zodat deze WPA ondersteunt?
heb ook een lijnksys PCMCIA kaartje, + linksys utility, kan ik dus alleen maar WEP kiezen ipv WPA?
je moet dus een paar patches voor windows installen alvorens je WPA kunt gebruiken (zie een of meer pagina's terug). Daarna werkt het (althans, min of meer, want mijn ervaring was dat met deze patches m'n WLAN instabiel wordt, WPA of WEP, geen verschi :( )

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Valkyre
  • Laatst online: 01-12 13:55

Valkyre

Kitesurf FTW!

(jarig!)
op mijn laptop draai ik win2k, dus ik gebruik niet de windows ingebouwd wireless client

iRacing Profiel

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gohan-san schreef op 18 juni 2004 @ 00:34:
op mijn laptop draai ik win2k, dus ik gebruik niet de windows ingebouwd wireless client
Als je geen Windows XP hebt zul je een zogenaamde 'Supplicant' moeten gebruiken. Deze supplicant zorgt voor de authenticatie en dergelijke op het netwerk. Bij Windows XP levert MS een supplicant (door middel van de patches uit maart 2003 (Q815485) en oktober 2003 (Q826942)) mee, voor andere Windows-versies zul je over het algemeen bij de fabrikant van je netwerkkaart moeten zijn, die levert tegenwoordig vaak bij haar drivers zo'n tool mee.

Zorg sowieso voor de nieuwste drivers voor je netwerkkaart, als dat niet helpt moet je even zoeken naar een third-party supplicant. Ik weet dat ze bestaan, ik weet alleen niet of ze ook als gratis variant bestaan.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Pagina: 1 2 Laatste