Toon posts:

Rare microfoon...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Ik kwam toestraks thuis met een nieuwe koptelefoon een Trust nog wat iig van 24,99 ... nou die deed het goed dus ik denk ik ga ff op msn om microfoon te testen... dus ik doe dat klonk goed... maar ik zette muziek op en die meid die hoorde dat ook... (nee geen boxen aan ofzo gewoon headset).. dus ik denk naja ff kijken he... kreeg het niet goed.

Dus ik denk i kga even counter-strike...
Dus ik druk op "v" (mijn voice cmd knop) en ik praat en ze zeiden allemaal dat ik een lange echo had... dus ik denk wat nu weer.. kreeg het weer niet opgelost...

Dus ik ging vragen of iemand er met me oude headset last van had of dat er iemand op had gezeten... nou dat bleek zo me zusje zat op een gare site te zingen met een flash movie... en daarna had ze er ook last van met me oude headset... Waarschijnlijk zijn dit gewoon gare instellingen... maar weet iemand hoe ik het kan fixe?

Bvd Tenko

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je denkt toch niet dat de vertraging door de nieuwe Mic komt he? Dat ding heeft echt niet stiekem een geheugen van "Goh laat ik dat 5s later doorgeven aan de pc."

Je hebt waarschijnlijk een brakke driver voor je geluidskaart.
Of je hebt tijdens de installatie je verbindingssnelheid aangepast danwel de qualiteit hoger gezet.

PS: Groeten doen we hier voortdurend, dus dat hoeft niet. Je naam staat al behoorlijk groot naast je post namelijk.
Verder kan je aangeven wat je zelf al geprobeerd/gevonden/gezocht hebt.
Met een openingspost als deze mag je me dankbaar zijn dat ik je topic op gang help ;)

{signature}

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

wat voor geluidskaart? als je een live of audigy hebt, kan het wezen dat daar eax effecten aanstaan...

check die ff na dus.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo'n onboard soundcard van MSI volgens mij heet ie AC97 AUDIO...

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Ik heb dit ook een keer gehad, erg vreemd.
ik praatte met een vriend, en hij had een koptelefoon en een microfoon.
Zijn speakers stonden UIT!
Toch kon ik me eigen terug horen :?
en dan ook hard ook he
Erg vreemd.

offtopic:
zo 2:14 weltrusten gotters

[ Voor 4% gewijzigd door Animal op 02-05-2003 02:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe heb je het gefixed?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ok, klik even op dat speakertje rechts in je taakbalk

klik op opties-->eigenschappen
klik op radiobutton 'opnemen'
vink nu alle dingen aan die je aan kan vinken
klik op ok.
nu zie je alle kanalen die je kaart gebruikt bij opnemen
bij jouw staat waarschijnlijk iets meer aan dan alleen je microfoon

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt weird,,, maarja het is niet gefixed ... kep hem terug gebracht en me geld terug gevragen... dus ik haal binnenkort maar weer een nieuwe maarja iemand goede voorkeuren?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
volgens mij was dit niet echt een hardware probleem :x
beetje zonde dat je hem zo snel terugbrengt

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 13:50:
ja klopt weird,,, maarja het is niet gefixed ... kep hem terug gebracht en me geld terug gevragen... dus ik haal binnenkort maar weer een nieuwe maarja iemand goede voorkeuren?
Haha, wedden dat je bij de volgende headset hetzelfde probleem hebt?

Je moet zorgen dat bij de playback options de mic gemute staat, en bij de recordingoptions geselecteerd, dan moet het goed werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 16:10 ]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Die echo komt door spill (lekkage) van het geluid van je headset naar de microfoon. Er zit sowieso een vertraging in je geluid met online spelen (latency). Is op zich geen enkel probleem, maar wel als je het originele geluid erdoorheen hoort.
Drie oplossingen:
1. Zie KIP hierboven.
2. Zet het geluid op je hoofd zachter.
3. Koop een beter afsluitende koptelefoon, zodat het geluid minder lekt.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nogmaals dit ligt echt niet aan de microfoon. Al zou je een spill hebben zoals TheLemon zegt, dan nog heeft de ander dat niet en heb je nog steeds geen echo van JOU stem. Als jij spil hebt dan moeten zij zichzelf juist horen.

Je zei het zelf al:
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 20:16:Waarschijnlijk zijn dit gewoon gare instellingen...

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 02-05-2003 21:58 . Reden: Quoten blijft lastig ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb het alleen met die nieuwe niet met me oude... en de instellingen zijn precies hetzelfde, dan MOET het toch aan dat ding liggen?

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:18

pmeter

Poes!

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 13:50:
Met een USB-headset ben je er zoiezo vanaf. Maar da's een beetje duur als met een vinkje uit het probleem is opgelost toch? :D USB-headset: 60 eurotjes :P , zeer goede kwali, soort externe geluidskaart in het snoer ingebouwd.

Alleen krijg je dan weer deze problemen :|

Verwijderd

Topicstarter
hehehehe, naja thnx ik zie nog wel wat ik ga halen, ad pleur er maar een slotje op :)
Pagina: 1