Beamers, algemeen

Pagina: 1
Acties:

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Voor een project van school, voor een festival, willen we gebruik maken van een beamer om video te projecteren (digitle video).

We zullen een beamer krijgen van de overkoepelende organisatie.

Ik heb een paar vragen.

1. Kan je met een beamer, vanaf achter een projectiescherm projecteren, en dat de bezoekers, aan de andere kant van dit scherm, op goede kwaliteit het beeld kunnen zien?
Zo ja, wat voor soort projectiescherm raden jullie aan? Doorzichtige stof denk ik, enige suggesties, of dingen waar we op moeten letten?

2. We willen een projectie maken van 2,5 x 2,5 meter. Vierkant dus. Volgens mij gebruiken beamers altijd resoluties van 4:3, er komen dus randen waar niets op geprojecteerd moet worden, ik hoorde dat zwart beamen niet helpt, dit beamed wel gewoon 'licht'. Heeft hier iemand ervaring mee, misschien een idee? Dit telt vooral als er niet van achter het projectiescherm gebeamed wordt.
Kan je bijvoorbeeld een stukje afplakken ofzo, of is dat gevaarlijk of niet mogelijk?

3. Wat zijn ongeveer de kosten van het huren van een beamer? Voor het geval dat de organisatie toch geen beamer voor ons kan regelen.

Misschien hebben jullie nog andere punten waar we op moeten letten? Elke informatie is welkom. Op internet vind ik vooral resultaten over de verkoop van beamers e.d. :(

just never give up.

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
4:3, let op digitale video, het komt uit een computer, die random filmpjes start. Dus de computer is noodzakelijk.

just never give up.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

tanzu schreef op 01 mei 2003 @ 19:52:
Voor een project van school, voor een festival, willen we gebruik maken van een beamer om video te projecteren (digitle video).

We zullen een beamer krijgen van de overkoepelende organisatie.

Ik heb een paar vragen.

1. Kan je met een beamer, vanaf achter een projectiescherm projecteren, en dat de bezoekers, aan de andere kant van dit scherm, op goede kwaliteit het beeld kunnen zien?
Zo ja, wat voor soort projectiescherm raden jullie aan? Doorzichtige stof denk ik, enige suggesties, of dingen waar we op moeten letten?

Het is wel mogelijk. Je moet het dus wel in spiegelbeeld produceren, Als je een radeon videokaart hebt is dit dmv. de drivers van ATi (control panel) kun je je beeld in spiegelbeeld zetten. Ik denk dat je het eens moet proberen met een een niet te doorzichtige stof, want dan heb je kans dat het licht niet geabsorbeerd word. Probeer eens een dunne witte doek/laken. of anders rook >:)

2. We willen een projectie maken van 2,5 x 2,5 meter. Vierkant dus. Volgens mij gebruiken beamers altijd resoluties van 4:3, er komen dus randen waar niets op geprojecteerd moet worden, ik hoorde dat zwart beamen niet helpt, dit beamed wel gewoon 'licht'. Heeft hier iemand ervaring mee, misschien een idee? Dit telt vooral als er niet van achter het projectiescherm gebeamed wordt.
Kan je bijvoorbeeld een stukje afplakken ofzo, of is dat gevaarlijk of niet mogelijk?

Met afplakken zou ik opletten, beamers worden warm en tape kan niet zo'n hoge temps aan. Ik weet niet waarmee je je prestatie geeft, maar je kunt bijv. met PowerPoint gewoon een vierkante presentatie maken (met links en rechts een stukje niets dus, wit laten dus) en dan witte zie je dan toch niet op je projectie scherm)

3. Wat zijn ongeveer de kosten van het huren van een beamer? Voor het geval dat de organisatie toch geen beamer voor ons kan regelen.
Beamers zijn erg duur. Je vind ze denk ik niet onder de 2000 €
Je kunt bij Ster videotheek beamers huren voor niet al te veel euro's per weekend.

Misschien hebben jullie nog andere punten waar we op moeten letten? Elke informatie is welkom. Op internet vind ik vooral resultaten over de verkoop van beamers e.d. :(
owjah: gebruik voortaan het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knopje als je nog wat toe te voegen hebt aan je berichtje :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

mr_petit

opperprutser

Voor een 'doorzichtig' projectiescherm moet je proberen een effect a la matglas te bereiken.
Misschien kan je een scherm van wit plastic creeren (draagtassenplastic).

veel beamers hebben overigens zelf al instellingen om het beeld te roteren, spiegelen enz.

"man is not truly one, but truly two,"