[XP] Virus in map System Volume Information

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 14:59

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Ik heb sinds kort een lastig virusje opgelopen. Hij infecteert al mij *.exe bestanden en deze kan ik dan alleen maar verwijderen. Nu vind mijn virusscanner dit virus ook in de map C:/System Volume Information/Blablabal. Deze map is alleen onzichtbaar voor mij in verkenner en dus kan ik de bestanden niet verwijderen. Ik heb Verborgen bestanden laten zien al aangezet maar nog is hij verborgen. Een dos-prompt vind hem ook niet.

Any ideas over het openen van deze map?

Gamebak Specs

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
"Show Hidden Operating System Files" oid aanzetten in mapopties.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-09 14:21

Tuinhark

Retro

Kun je de scanner die file(s) gewoon niet laten wissen?

:Y)

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
shit, ik was idd Hidden Operating Files vergeten. Nu zie ik hem wel maar kom ik er niet in. Ik heb geen Acces. Ik ben wel Admin van de pc. Moet ik dan met het Admin ding inloggen?

Scanner wil niet. die zegt ook geen rechten. Vraag me af waarom dat virus er dan wel in mag :?

[ Voor 22% gewijzigd door nihitsia op 01-05-2003 20:02 ]

Gamebak Specs

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hahahaha!

Oh ja hoor, het oude "norton vind virus in systeem-beveiligd bestand"

Helaas, daar kun je dus niets aan doen, nou ja.....zet "systeem herstel" van je harde schijven eens uit, misschien wist hij dan bij de volgende opstart ook het virus verwijdert!

There is no place like ::1

Verwijderd

Je moet jezelf nog even rechten geven op die dir, standaard mag zelfs de admin daar niet in kijken - alleen de groep system mag erbij.

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Ik heb systeem herstel uit. Dus dat helpt niet. Kreng van een virus zeg. Ik kan me altijd dood irriteren aan elk dingetje dat mis is met mijn pc. Ik wil hem een beetje schoon houden maar dat gaat lastig dan zo.

Ik heb trouwens McAffee Virusscan.

Gamebak Specs

• blackd
  • Niet online
En als je take ownership op die map toepast?
nihitsia schreef op 01 May 2003 @ 20:07:
Ik heb trouwens McAffee Virusscan.
Vreemd... dat je dan een virus krijgt.. Heel nieuw virus ofzo?

Verwijderd

Heb net lovgate op mijn pc gehad en kreeg hem met niks weg totdat ik f-secure antivirus demo versie geprobeerd heb en dat ging five square. Ik ga f-secure nu trouwens kopen, zo blij was ik. Ik heb wel vijf AV softs geprobeerd en f-secure ging perfect. Probeer maar eens.
Good luck,

Eburoon

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Al mijn virusdefinitions zijn wel up to date maar het is versie 4.5 en die is al best wel heel oud.

C:\System Volume Information\_restore{45A4455F-8036-420E-B112-1F33E1E9C286}\RP12\A0004544.exe => A0004544.exe

Dit bestand is telkens infected.

Heel irritant. Hoe neem ik btw ownership op een map?

Gamebak Specs

• blackd
  • Niet online
nihitsia schreef op 01 May 2003 @ 20:18:
Dit bestand is telkens infected.
Met welk virus is dat dan?
Hoe neem ik btw ownership op een map?
Zoek eens op de MS Knowledge Base of kijk in de WOS FAQ bij 'krijg steeds foutmelding access denied bij openen map'.

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Ik zit erin thanx fellows. en ik zal die F-secure ff uitproberen

Vet irritant virus dus. gaat nu van *.exe naar exe bestand in die map. Maar ik kan hem nu bestrijden :Y) Leuk trouwens dat er een map van 4 gig wordt gehouden met repairpoints terwijl je systeem herstel uit heb staan. Dat wordt ook niet gemeld ofzo :?

[ Voor 67% gewijzigd door nihitsia op 01-05-2003 20:37 ]

Gamebak Specs

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
T is btw dit virus: http://vil.nai.com/vil/content/v_99690.htm. Kan ik mijn hele netwerk weer gaan scannen. Zucht...

Gamebak Specs

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

nihitsia schreef op 01 May 2003 @ 20:42:
T is btw dit virus: http://vil.nai.com/vil/content/v_99690.htm. Kan ik mijn hele netwerk weer gaan scannen. Zucht...
Mag ik je wijzen op deze knop Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif als je kleine updates wilt doen. Anders kan dit gezien worden op onnodig kicken van je topic.

BTW: een Sysvol kan je niet bewerken (vziw). Je kan proberen om de index service op die drive uit te zetten, en dat je dan die directory kan scannen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Ik ken de knop ja, ik heb hem ook gebruikt boven in het topic.

Ik reageer alleen op een ander en over een ander (sub)onderwerp en achtte het daarom wel een nieuwe post waardig.

Zat ik fout: sorry....

[ Voor 1% gewijzigd door nihitsia op 01-05-2003 23:12 . Reden: Omdat ik het kan :) ]

Gamebak Specs

Pagina: 1