Harde schijf (bracket) nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Gister gebeurde het, "iemand" (GRRRRRRRRRR) trok de HD (brackter dus) uit de pc terwijl hij aanstond. Ik booten vannaf de vaste HD, die het btw nog wel deed, om te checken of ik de bestanden kon benaderen. Nou die zag ik nog allemaal staan. Nou heb ik zonet opnieuw windows XP geinstalleerd (met behoud van de bestaande instellingen zodat je niet alle proggies weer opnieuw hoeft te installeren). Daarna boot ik de pc weer vannaf de bracket en ik zie wel het logo van windows xp maar als'ie dan bij het inlogscherm moet komen, zie ik een zwart scherm waar ik btw wel een muispijl zie.
Zou het helpen om een compleet nieuw install te doen dus MET formatteren enzo? of...is de HD niet meer te redden.

Verwijderd

Als je al zover komt zal die schijf niet al te stuk zijn, misschien moet je gewoon langer wachten zodat ie de installatie af kan maken. Anders zou ik zolang je toch bezig met met formatteren eerst even nieuwe partities maken met fdisk.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 18:57:
Als je al zover komt zal die schijf niet al te stuk zijn, misschien moet je gewoon langer wachten zodat ie de installatie af kan maken. Anders zou ik zolang je toch bezig met met formatteren eerst even nieuwe partities maken met fdisk.
Juist, laat maar eens een 15 minuten aanstaan, ik dacht eerst ook dat ie vastgelopen was, maar hij gaat na een aantal minuten weer verder :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
helaas, ik zag op een gegeven moment wel de standaard screensaver van windows naar voren komen, en als ik dan op een toets druk of met de muis beweeg is het scherm weer zwart

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
helemaal formateren dus lijkt mij :)

Verwijderd

de veilige modus al geprobeerd?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
hmm sja oke dat wordt dus dan pas int weekend denk ik....
maar et zou mooi zijn als ie et DAN gaat doen!

iig bedankt voor de reply's...

[ Voor 3% gewijzigd door LeMerchant op 01-05-2003 19:30 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 19:27:
de veilige modus al geprobeerd?
Aha! nu kom ik er dus wel in...maar das dan in safe modus he

EDIT:

Ik startte nu weer op in de normale modus en zag heeel even, laten we zeggen 1 sec. , de standaard blauwe achtergrond van het inlog scherm van xp en toen werd het beeld weer zwart.

[ Voor 34% gewijzigd door LeMerchant op 01-05-2003 19:37 ]

Verwijderd

Apparaatbeheer?
alles naar wens daar?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
alleen bij other devices staat 1 unkown device, maar dat was voorheen ook al zo.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Hihi,doet me denken aan de situatie op school enkele dagen geleden :
De winxp-pc van mijn buur was aant booten, maar een andere leerling dacht dat de stroom in het lokaal uitstond,en zet hem af ipv aan.Bij de volgende boot kon mijn buur ook alleen maar zijn muis zien op een zwarte achtergrond.
WinXP erop gezet (ook met bestandsbehoud) en alles werkte terug goed.
Veilige modus ?

[ Voor 2% gewijzigd door Exe-cuter op 01-05-2003 19:44 . Reden: duidelijker maken ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
daar kom ik wel in...

EDIT:

Ben op dit moment een compleet nieuwe install aan het doen. Uitslag volgt...

EDIT #2:

Ik denk dat het gelukt is, Windows bootte gelijk na de install goed op. Nu ben ik weer wat software aan het installeren.

[ Voor 107% gewijzigd door LeMerchant op 01-05-2003 22:56 ]

Pagina: 1