Zowat anderhalf jaar geleden kocht ik het volgende systeem:
AMD Duron 800
256MB SDRRAM PC133
Soltek sl 75kav
Seagate barracuda IV 20gb 7200rpm
Cd-rom drive
case 300w
Gigabyte GF 2 MX 400 64mb SDR
Daarop installeerde ik eerste win98se en had k geen problemen
Toen kreeg ik een cd van winxp prof in handen en installeerde ik het
Wat mij al opviel was dat het witte balkje voor het laden van windows niet te zien was en toonde bijna direct mijn opstartscherm
Maar misschien was mijn monitor te traag van reactie om het beeld snel genoeg te tonen, daar had ik al meer last van, ook in windows, soit
Al vlug merkte ik ook dat "slaapstand" niet werkte want bij het opnieuw starten kreeg ik de melding in de aard van:
"Het windows bestand voor de slaapstand in beschadigt in kan niet worden gelezen,
u kunt windows gewoon opnieuw starten"
OK dacht ik, dan maar zonder slaapstand.
Na een maand zo te draaien kreeg ik plotseling de melding juist voor het starten van windows:
het bestand c:\windows\system32\config\system is beschadigt en windows kan niet worden gestart
Ik toen als onwetende jongen; opnieuw windows installeren
Na enkele weken kreeg ik weer het zelfde probleem en dit ging zo maar door.
Ik heb ook bios-updates gedaan maar dat veranderde niets aan de zaak
(Mijn computer was overclocked naar 900Mhz, superstabiel, 40°C, enkel multiplier verhogen! geen fsb!)
Naar aanraden van de winkel kocht ik een nieuwe harde schijf (ibm 120gxp 40gb). Niets veranderde.
Ook heb ik van nieuwe 3d kaart verandert naar Creative GF4 MX 440 64MB maar dit om framerate redenen.
Ook 512MB ram extra.
Nog altijd geen verschil.
Helemaal ten einde raad kocht ik een nieuw moederbord van Asrock (van asus) ik denk een VT6 met ondersteuning voor SDR en DDR
en kocht ik ook 256MB DDR geheugen (soltek moederbord + geheugen verkocht)
Toen kreeg ik de meest gekke problemen, van vastlopers tijdens booten, CDROM drive eruit, ging hij wel, dan weer niet
blauw scherm bij de instellingen van mijn 3d kaart
Ik werd woest op die winkel natuurlijk maar natuurlijk heb ik mij laten overhalen en kocht ik dit
AMD Xp1800+
die 256 mb ram DDR
Soltek sl75drv5
XFX GF4 Ti4200
Nu, iedentiek hetzelfde als in het begin, behalve dan dit slaapstand wel werkt??
Hoe kan dit nu? Nu krijg ik vaak de melding:
of: Ongeldigige boot .ini, straten vanuit backup
of: Kan het volgende beschadigde bestand niet laden c:\windows\*\*\... herinstalleer het opnieuw
of: Fout in het systeem, meld deze fout aan uw leverancier als: de nodige dll-bestanden in de kernel laden
Nu heb ik gevonden om nog tijdig op F8 te drukken en foutopsporingsmodus te kiezen en dan start ie weer normaal.
Ik heb ook een andere cd-rom van windows geprobeert.
Het enige wat nu nog hetzelfde is : case en cd-rom drive.
Wat ik kan zeggen is dat het weer een soltek moederbord is.
Scheelt dit aan soltek of aan mijn winxp cd of ik-weet-niet-wat?
Please help me, die nachtmerrie duurt nu al 2 jaar of zo..
Steve
AMD Duron 800
256MB SDRRAM PC133
Soltek sl 75kav
Seagate barracuda IV 20gb 7200rpm
Cd-rom drive
case 300w
Gigabyte GF 2 MX 400 64mb SDR
Daarop installeerde ik eerste win98se en had k geen problemen
Toen kreeg ik een cd van winxp prof in handen en installeerde ik het
Wat mij al opviel was dat het witte balkje voor het laden van windows niet te zien was en toonde bijna direct mijn opstartscherm
Maar misschien was mijn monitor te traag van reactie om het beeld snel genoeg te tonen, daar had ik al meer last van, ook in windows, soit
Al vlug merkte ik ook dat "slaapstand" niet werkte want bij het opnieuw starten kreeg ik de melding in de aard van:
"Het windows bestand voor de slaapstand in beschadigt in kan niet worden gelezen,
u kunt windows gewoon opnieuw starten"
OK dacht ik, dan maar zonder slaapstand.
Na een maand zo te draaien kreeg ik plotseling de melding juist voor het starten van windows:
het bestand c:\windows\system32\config\system is beschadigt en windows kan niet worden gestart
Ik toen als onwetende jongen; opnieuw windows installeren
Na enkele weken kreeg ik weer het zelfde probleem en dit ging zo maar door.
Ik heb ook bios-updates gedaan maar dat veranderde niets aan de zaak
(Mijn computer was overclocked naar 900Mhz, superstabiel, 40°C, enkel multiplier verhogen! geen fsb!)
Naar aanraden van de winkel kocht ik een nieuwe harde schijf (ibm 120gxp 40gb). Niets veranderde.
Ook heb ik van nieuwe 3d kaart verandert naar Creative GF4 MX 440 64MB maar dit om framerate redenen.
Ook 512MB ram extra.
Nog altijd geen verschil.
Helemaal ten einde raad kocht ik een nieuw moederbord van Asrock (van asus) ik denk een VT6 met ondersteuning voor SDR en DDR
en kocht ik ook 256MB DDR geheugen (soltek moederbord + geheugen verkocht)
Toen kreeg ik de meest gekke problemen, van vastlopers tijdens booten, CDROM drive eruit, ging hij wel, dan weer niet
blauw scherm bij de instellingen van mijn 3d kaart
Ik werd woest op die winkel natuurlijk maar natuurlijk heb ik mij laten overhalen en kocht ik dit
AMD Xp1800+
die 256 mb ram DDR
Soltek sl75drv5
XFX GF4 Ti4200
Nu, iedentiek hetzelfde als in het begin, behalve dan dit slaapstand wel werkt??
Hoe kan dit nu? Nu krijg ik vaak de melding:
of: Ongeldigige boot .ini, straten vanuit backup
of: Kan het volgende beschadigde bestand niet laden c:\windows\*\*\... herinstalleer het opnieuw
of: Fout in het systeem, meld deze fout aan uw leverancier als: de nodige dll-bestanden in de kernel laden
Nu heb ik gevonden om nog tijdig op F8 te drukken en foutopsporingsmodus te kiezen en dan start ie weer normaal.
Ik heb ook een andere cd-rom van windows geprobeert.
Het enige wat nu nog hetzelfde is : case en cd-rom drive.
Wat ik kan zeggen is dat het weer een soltek moederbord is.
Scheelt dit aan soltek of aan mijn winxp cd of ik-weet-niet-wat?
Please help me, die nachtmerrie duurt nu al 2 jaar of zo..
Steve