Toon posts:

OS installed, velen problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zowat anderhalf jaar geleden kocht ik het volgende systeem:

AMD Duron 800
256MB SDRRAM PC133
Soltek sl 75kav
Seagate barracuda IV 20gb 7200rpm
Cd-rom drive
case 300w
Gigabyte GF 2 MX 400 64mb SDR

Daarop installeerde ik eerste win98se en had k geen problemen
Toen kreeg ik een cd van winxp prof in handen en installeerde ik het
Wat mij al opviel was dat het witte balkje voor het laden van windows niet te zien was en toonde bijna direct mijn opstartscherm
Maar misschien was mijn monitor te traag van reactie om het beeld snel genoeg te tonen, daar had ik al meer last van, ook in windows, soit
Al vlug merkte ik ook dat "slaapstand" niet werkte want bij het opnieuw starten kreeg ik de melding in de aard van:

"Het windows bestand voor de slaapstand in beschadigt in kan niet worden gelezen,
u kunt windows gewoon opnieuw starten"

OK dacht ik, dan maar zonder slaapstand.
Na een maand zo te draaien kreeg ik plotseling de melding juist voor het starten van windows:

het bestand c:\windows\system32\config\system is beschadigt en windows kan niet worden gestart

Ik toen als onwetende jongen; opnieuw windows installeren
Na enkele weken kreeg ik weer het zelfde probleem en dit ging zo maar door.
Ik heb ook bios-updates gedaan maar dat veranderde niets aan de zaak
(Mijn computer was overclocked naar 900Mhz, superstabiel, 40°C, enkel multiplier verhogen! geen fsb!)
Naar aanraden van de winkel kocht ik een nieuwe harde schijf (ibm 120gxp 40gb). Niets veranderde.
Ook heb ik van nieuwe 3d kaart verandert naar Creative GF4 MX 440 64MB maar dit om framerate redenen.
Ook 512MB ram extra.
Nog altijd geen verschil.

Helemaal ten einde raad kocht ik een nieuw moederbord van Asrock (van asus) ik denk een VT6 met ondersteuning voor SDR en DDR
en kocht ik ook 256MB DDR geheugen (soltek moederbord + geheugen verkocht)
Toen kreeg ik de meest gekke problemen, van vastlopers tijdens booten, CDROM drive eruit, ging hij wel, dan weer niet
blauw scherm bij de instellingen van mijn 3d kaart

Ik werd woest op die winkel natuurlijk maar natuurlijk heb ik mij laten overhalen en kocht ik dit

AMD Xp1800+
die 256 mb ram DDR
Soltek sl75drv5
XFX GF4 Ti4200

Nu, iedentiek hetzelfde als in het begin, behalve dan dit slaapstand wel werkt??
Hoe kan dit nu? Nu krijg ik vaak de melding:

of: Ongeldigige boot .ini, straten vanuit backup
of: Kan het volgende beschadigde bestand niet laden c:\windows\*\*\... herinstalleer het opnieuw
of: Fout in het systeem, meld deze fout aan uw leverancier als: de nodige dll-bestanden in de kernel laden

Nu heb ik gevonden om nog tijdig op F8 te drukken en foutopsporingsmodus te kiezen en dan start ie weer normaal.
Ik heb ook een andere cd-rom van windows geprobeert.
Het enige wat nu nog hetzelfde is : case en cd-rom drive.
Wat ik kan zeggen is dat het weer een soltek moederbord is.

Scheelt dit aan soltek of aan mijn winxp cd of ik-weet-niet-wat?
Please help me, die nachtmerrie duurt nu al 2 jaar of zo..

Steve

Verwijderd

Soltek sl75drv5 :?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
is je harde schijf niet gewoon brak, die file loss moet ergens vandaan komen...

(EDIT: Indd, overheen gelezen...forgive me, kan beter nuttige bijdragen doen...)

[ Voor 38% gewijzigd door BèR op 02-05-2003 23:52 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

misbehavingman schreef op 01 May 2003 @ 18:48:
is je harde schijf niet gewoon brak, die file loss moet ergens vandaan komen...
nieuwe harde schijf
duidelijker: hij heeft een nieuwe harde schijf :)

1 van de dingen die overblijft bij je Case is waarschijnlijk je voeding. Een XP 1800 trekt weliswaar veel stroom, maar een 300 watt zou dat makkelijk moeten trekken. Maar zou dat eventueel je probleem kunnen zijn :?

[ Voor 43% gewijzigd door Glashelder op 01-05-2003 18:52 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• megaleo
  • Laatst online: 13-02 16:12

megaleo

Special member

Is het nu wel goed nadat je een andere windows cd hebt gebruikt?
Die laatste fout die je hebt, is toch niet dezelfde als bij die eerdere fouten met w98? Daar zat ook een hele andere hardwareconfiguratie in. Dus het moet haast wel iets anders zijn.
Verder wel drivers van moederbord enzo geinstalleerd?

Verwijderd

En je hebt nooit aan virussen gedacht oid? Misschien is het ook wel een brakke WinXP cd (kan ik me nauwelijks voorstellen).
Probeer eens W2K, misschien werkt dat wel zoals het hoort. :?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 18:51:
En je hebt nooit aan virussen gedacht oid? Misschien is het ook wel een brakke WinXP cd (kan ik me nauwelijks voorstellen).
Probeer eens W2K, misschien werkt dat wel zoals het hoort. :?
er is al een andere cd geprobeerd

Dit had een edit moeten zijn :O

[ Voor 42% gewijzigd door Glashelder op 01-05-2003 18:53 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Gebruik je wel een geaard stopcontact? En dan bedoel ik 1 stopcontact voor al je apparatuur met randaarde die direct op je computer zijn aangesloten (excl. optische connecties)!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is sterk genoeg, ik kan er zelfs mijn 17inch monitor bij mijn voeding hangen en dan blijft hij nog steeds stabiel.
Windows 2000 heb ik nergens dus...
En virussen kunnen ook niet want ik heb er nooit mee gesurft.
Alle recentste drivers zijn ook altijd geinstalleerd.

Zou het niet aan soltek kunnen liggen? Iemand enige ervaring met deze budget-moederbord...

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 19:01 ]

• megaleo

megaleo

Special member

Voeding ligt het niet aan. Heb je de fout elke keer als je je computer opstart?
Want je zegt: Nu krijg ik vaak de melding.
Wat is vaak? :?
En is het elke keer hetzelfde bestand wat ie niet kan vinden?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je memtest86 al eens gedraaid?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ik neem aan dat die problemen zich de eerste tijd niet voordoen dus daarom stel ik je de vragen:
Welke software e.d. installeer je?
Is jouw XP-cd toevallig bij devilsown 'gekocht'? *
Soltek is helemaal niet slecht e.u.d. en hardwarematig ziet het er wel goed uit,vooral omdat je een nieuwe HD hebt.

*niet om de moraalridder uit te hangen maar ik heb een XP met SP1 erop gestreamd en geen probs. Met de devilsown-editie wel.

offtopic:
Hey blackd.......waarom ben jij geen modje meer?Zeker teveel flauwe pushmessages verstuurd die onnodig waren

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 19:13 ]

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

ide kabels al gecontroleerd / vervangen (was bij mij het probleem; kapotte ide-kabel)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 18:45:
Zowat anderhalf jaar geleden kocht ik het volgende systeem:

AMD Duron 800
256MB SDRRAM PC133
Soltek sl 75kav
Seagate barracuda IV 20gb 7200rpm
Cd-rom drive
case 300w
Gigabyte GF 2 MX 400 64mb SDR

Daarop installeerde ik eerste win98se en had k geen problemen
Toen kreeg ik een cd van winxp prof in handen en installeerde ik het
Wat mij al opviel was dat het witte balkje voor het laden van windows niet te zien was en toonde bijna direct mijn opstartscherm
Maar misschien was mijn monitor te traag van reactie om het beeld snel genoeg te tonen, daar had ik al meer last van, ook in windows, soit
Al vlug merkte ik ook dat "slaapstand" niet werkte want bij het opnieuw starten kreeg ik de melding in de aard van:

"Het windows bestand voor de slaapstand in beschadigt in kan niet worden gelezen,
u kunt windows gewoon opnieuw starten"

OK dacht ik, dan maar zonder slaapstand.
Na een maand zo te draaien kreeg ik plotseling de melding juist voor het starten van windows:

het bestand c:\windows\system32\config\system is beschadigt en windows kan niet worden gestart

Ik toen als onwetende jongen; opnieuw windows installeren
Na enkele weken kreeg ik weer het zelfde probleem en dit ging zo maar door.
Ik heb ook bios-updates gedaan maar dat veranderde niets aan de zaak
(Mijn computer was overclocked naar 900Mhz, superstabiel, 40°C, enkel multiplier verhogen! geen fsb!)
Naar aanraden van de winkel kocht ik een nieuwe harde schijf (ibm 120gxp 40gb). Niets veranderde.
Ook heb ik van nieuwe 3d kaart verandert naar Creative GF4 MX 440 64MB maar dit om framerate redenen.
Ook 512MB ram extra.
Nog altijd geen verschil.

Helemaal ten einde raad kocht ik een nieuw moederbord van Asrock (van asus) ik denk een VT6 met ondersteuning voor SDR en DDR
en kocht ik ook 256MB DDR geheugen (soltek moederbord + geheugen verkocht)
Toen kreeg ik de meest gekke problemen, van vastlopers tijdens booten, CDROM drive eruit, ging hij wel, dan weer niet
blauw scherm bij de instellingen van mijn 3d kaart

Ik werd woest op die winkel natuurlijk maar natuurlijk heb ik mij laten overhalen en kocht ik dit

AMD Xp1800+
die 256 mb ram DDR
Soltek sl75drv5
XFX GF4 Ti4200

Nu, iedentiek hetzelfde als in het begin, behalve dan dit slaapstand wel werkt??
Hoe kan dit nu? Nu krijg ik vaak de melding:

of: Ongeldigige boot .ini, straten vanuit backup
of: Kan het volgende beschadigde bestand niet laden c:\windows\*\*\... herinstalleer het opnieuw
of: Fout in het systeem, meld deze fout aan uw leverancier als: de nodige dll-bestanden in de kernel laden

Nu heb ik gevonden om nog tijdig op F8 te drukken en foutopsporingsmodus te kiezen en dan start ie weer normaal.
Ik heb ook een andere cd-rom van windows geprobeert.
Het enige wat nu nog hetzelfde is : case en cd-rom drive.
Wat ik kan zeggen is dat het weer een soltek moederbord is.

Scheelt dit aan soltek of aan mijn winxp cd of ik-weet-niet-wat?
Please help me, die nachtmerrie duurt nu al 2 jaar of zo..

Steve
tja ik wil niet lullig doen maar soltek is nou niet echt een naam die vertrouwen bij me opwekt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 18:58:
Mijn voeding is sterk genoeg, ik kan er zelfs mijn 17inch monitor bij mijn voeding hangen en dan blijft hij nog steeds stabiel.
Windows 2000 heb ik nergens dus...
En virussen kunnen ook niet want ik heb er nooit mee gesurft.
Alle recentste drivers zijn ook altijd geinstalleerd.

Zou het niet aan soltek kunnen liggen? Iemand enige ervaring met deze budget-moederbord...
Dat je je monitor aan je voeding hangt wilt niet zeggen dat uw voeding sterk genoeg is. Er wordt 230volt doorgelust en heeft niets te maken met de kracht van uw voeding.

Wat hangt er allemaal aan uw systeem en is het hoeveel watt is uw voeding?

Verwijderd

dat je het witte balkje niet ziet ah begin -> is totaaaaal niet iets om je zorgen over te maken, dat heb ik nl ook en bij mij werkt het verder super, blijknaar laat ie het snel genoeg, en gaat ie meteen door naar het xp logo.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 19:16 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 19:11:
[...]

tja ik wil niet lullig doen maar soltek is nou niet echt een naam die vertrouwen bij me opwekt
dan moet jij je vertrouwen maar ns bijschaven...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Vaak de melding, tja toch wel gemiddeld 3keer in 2 weken ongeveer.
Ik heb die cds van een vriend mogen gebruiken en mijn andere cd komt van helemaal van iemand anders.

Memtest is misschien nog een uitweg hoewel ik niet veel van dat programma begrijp. Ik kon niet eens die opstartdiskette maken...

Tja, als je een nieuw moederbord koopt zitten er wel automatisch nieuwe kabels bij hé.

Eens proberen met SP1 te installeren: enig nadeel ik heb een modem...

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 19:18:
Tja, als je een nieuw moederbord koopt zitten er wel automatisch nieuwe kabels bij hé.

Eens proberen met SP1 te installeren: enig nadeel ik heb een modem...
Een nieuwe kabel hoeft niet altijd goed te zijn hoor. ;) Kan ook gewoon kapot zijn.
Enne, jammer dat je een modem hebt. :7

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 19:18:
Memtest is misschien nog een uitweg hoewel ik niet veel van dat programma begrijp. Ik kon niet eens die opstartdiskette maken...
Hoezo niet, wat heb je gedaan, waarom lukte het niet etc...
Hier kan ik ook vrij weinig mee.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Kijk ff of een pc boer 'm voor je op cd wil branden.
Doen ze met drivers ook.Scheelt een hele download :D

Verwijderd

ik denk dat zn geheugen rot is of ide kabel.... wat ook kan is dat de voeding te licht is... niet elke 300 watt voeding levert ook ECHT 300 watt, v.b. Q-tec B.V. die berekenen het vermogen van hun voedingen wel HEEL ERG creatief (vraag me nie hoe) maar ut klopt nie en daar gaat het om

Verwijderd

Heb hier al 2 jaar dat soltek motherboardje draaien met W2k/XP erop.
Is een van de stabielste boardjes die ik ooit gehad heb :)

Niet toch toevallig een virus zitten op je bootflop ofzo?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:08

LopeZ

Too much is never enough

Titelchange

Verwijderd

typo in titelchange.... velen -n :)

Verwijderd

typo in reactie op titelchange... velen -n = vele. problemen geeft al meerfout aan dus gebruik gewoon "Veel problemen".

Verwijderd

Misschien heb je niet de goeie gedownload

nee okey, win xp heet zo zijn kuren, had eerst home edition maar dat vond ik 3x niks dus deed de profi dinges. Nu heb ik ook vaak dat hij ineens zegt: Can't load Ntdetect.
En dat doet hij alleen als ik hem op mijn 13 Gb maxtor zet ( slave) en niet als ik hem op de 80Gb maxtor (master) zet. Misschien kan mijn probleem jouw probleem duidelijkheid geven

al betwijfel ik dit

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook reeds de MBR geformatteerd dus...

Voeding : 300Watt
Verbruikers, zie mijn systeem en verder NIETS (geen modem (ik surf met min vaders) geen scanner geen printer geen cdwriter :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds mijn MBR geformatteerd dus daar zit ook geen virus op.
Voeding: 300 Watt
Belasting: zie systeemspecs en verder GEEN randapparatuur (geen scanner, geen printer, geen modem (ik surf met min vaders computer)

Verwijderd

*Heb je al een bios update geprobeert van soltek.
*Je HDD ALs enige op primary ide zetten.
*Geheugen in een ander slot proberen.
*Diagnostics draaien voor je Harddisk

Ik zelf werk nooit met budget moederborden, maar het moet op zich wel gewoon werken

Verwijderd

Er worden hier allemaal oplossingen aan je gegeven maar heb je die ook geprobeerd? Zoals alle kaarten eruit trekken en kijken of het goed werkt? Een nieuwe voeding lijkt me wel zo verstandig trouwens.
Probeer nu weer 98 erop te zetten, en kijk of dat ook nog problemen blijft geven. Wat ook nog zou kunnen is dat niet de CD zelf maar je CD Drive rot is. Dat de laser niet goed meer is ofzo. Maar ja als het pas na een x aantal dagen komt...

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk probeer ik alle oplossingen maar geenenkele die werkt voor mijn onoplosaar probleem (wist ik al op voorhand), maar als ik met 98 werk zal die natuurlijk geen enkele fout geven , die werkt met fat32 en andere windowsbesturingselemnten , niet meer gebaseerd op DOS enzo. Die fouten die worden gegeven zijn eigen aan winxp die kan 98 niet geven gewoon.
Cd-drive is idd niet rot, je hebt zelf de reden gegeven maar dat kan ek wel proberen. Het moet wel heel toevallig zijn dat het aan mijn voeding ligt hoor, het is nu echt het enige waar ik helemaal niet aan denk wanneer hij zon fouten geeft. Wat kan nu een te weinig aan stroom gewoon een opstartfout geven?
Het is maar een bedenking

Verwijderd

Topicstarter
Brizi

Door Brizi - Friday 02 May 2003 19:20

*Heb je al een bios update geprobeert van soltek.
*Je HDD ALs enige op primary ide zetten.
*Geheugen in een ander slot proberen.
*Diagnostics draaien voor je Harddisk

Ik zelf werk nooit met budget moederborden, maar het moet op zich wel gewoon werken

Ik durf geen biosupdate meer te instaleren sedert mijn eerste moederbord...
HDD staat sowieso op primary, het is de enige die ik zitten heb
gegeugen reeds van plaats verzet: no differnce
Alle mogelijke diagnostics voor HDD gedraait: SMART OK, 100%, sandra, pc mark enzo, niets van fouten zelfs bij harddiskcontrole

Nu nog memtest86 proberen

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 15:15
Wat ik zal doen is eerst alle software matige problemen uitsluiten.
Heb je wel geformateerd... of heb je vanuit de windows installatie gewoon opnieuw installeren gekozen..?

Boot anders is van een opstart diskette en delete met fdisk je harde schijf en maak hem daarna weer aan. Format en installeer WinXP opnieuw. Is de WinXP CD 100% goed leesbaar? Als er bepaalde bestanden niet gelezen kunnen worden kan je heir later pas probleem mee krijgen. Probeer anders eens een andere WinXP CD.

Probeer een ander OS, Win2000 bijvoorbeeld, omdat die ook op NT is gebaseerd. Desnoods LongHorn/Win2003 Server als je die weet te vinden.

Draai je een virusscanner? Zoniet.. scan eens online, housecall.antivirus.com
Firewall geinstalleerd? Misschien ben je gehacked en maakt iemand misbruik van je PC op een manier waardoor jij er ook problemen mee krijgt.

Dit zijn maar een aantal softwarematige oorzaken die het al mogelijk kunnen zijn...
Dus blame het niet op die winkel! Doe er zelf net even wat meer moeite voor in plaats van de schuld gelijk op de hardware af te schuiven.

Natuurlijk kan het de voeding of het moederbord zijn...
Maar ik zou die kans niet zo groot achten aangezien jij al veel onderdelen hebt vervangen en de problemen ongeveer hetzelfde blijven...
(Alhoewel het natuurlijk altijd mogelijk blijft, voor de tweakers hier die dit hierboven gaan quoten en flamen dat het bullshit is)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik eigenlijk niemand ken die de cd van windows 2000 heeft dus...
Ik heb nog nooit gesurft en ik heb nooit spyware geinstalleerd dus kan ik ook geen virus hebben. Wat nog te proberen valt is SP1 installeren, maar aangezien ik een modem heb zal ik weer connecties moeten aanspreken.
Hoe kun je trouwens de wattage van je voeding meten? of hoeveel hij wel aankan of zo...
Een andere windows cd heb ik al eens geprobeert, ook iedere keer fdisk gedraait na een fout, altijd vanaf nul weer beginnen dus.... Het probleem dat zich al enkele dagen na een nieuwe installatie voor.

En o ja, gisteren gaf hij de fout : NTLDR ontbreekt druk ctrl+alt+del om opnieuw te starten"
Hij is blijkbaar een goede uitvinder in fouten... :(

Nog suggesties misschien?

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59
ntldr fout kan erop wijzen dat er iets mis is met je partitie. Is je c: partitie primair geformatteerd en actief? Check eens met PartitionMagic bijvoorbeeld...

Het kan ook zijn dat er iets met je geheugen is, memtest al geprobeerd?

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• QSYS
  • Laatst online: 08-12-2025
Heb je trouwens wat USB matteriaal er aan hangen?
Bij mij was het zo, ik had 2 harde schijven er in en dvd en brander, 300 watt voeding en usb cam en printer.
Niks anders als rare onverklaarbare problemen, heb er toen een andere voeding voor gekocht en toen waren de problemen over. Oorzaak was volgens mij de belasting die via de usb kwam.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn c: is idd primair geformateerd en of course actief, kzal even moeten kijken met partitionmagic... hoewel de windows en SMART nooit fooiten aanduid...

Memtest zal ik even moeten zoeken en proberen

Verwijderd

Topicstarter
MEMTEST : GEEN fouten
wel temps: CPU : 68 graden volledig belast
BOARD: 38
POWER/Aux (niet aangesloten) : 45

Voltages: Core : 1.71V
memory : 2.54V
+3.3 : 3.2V
+5 : 4.76V
+12 : 12.48V
-12 : -13.51V
-5 : -5.66V
standby : 4.62V
Battery : 3.10V

gemeten wanneer zwaar belast

Hier problemen?

Verwijderd

Ik zou toch eens serieus gaan kijken naar de voeding en aarding!! Heel belangrijk!
Wanneer je pc niet goed geaard is kan je voeding beschadigen (en zelfs de rest van het systeem) en zorgen voor een zeer instabiel systeem!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Nuttige tips, maar ik vermoed dat Touch of Evil er na een jaar wel uit is :z - let dus op de datum van de laatste reactie voordat je post (die gele uitroeptekens dat een topic oud is staan er niet voor niets :o )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.