GoT, ik heb een probleempje...:
buiten het feit dat ik hier te weinig kom (en dat zal gaan veranderen aangezien ik eindelijk een dsl verbinding heb), heb ik een prbleempje met m'n WLAN....
ik heb net een dsl van Solcon.... Router (wireless) staat in de meterkast en ik gebruik op mijn pc een USB WLAN adapter van Sweex.... ok, niet het beste merk, maar ik kon zo snel niet veel (geen) alternatieven vinden.
Het installeren in XP was appeltje eitje
... binnen 5 minuten zat ik op het net...
so far so good, maar helaas bleef het niet zo...
ik kreeg al snel probleempjes met XP....
probleempjes:
XP freezed (eerst scherm en daarna keyboard en muis) en de HD is erug traag
hangen gebeurt of na 15 minuten geen gebruik (screensaver staat uit, power management ook) of als ik toch met een aantal dingen tegelijk bezig ben
ook duurt het opstarten vrij lang... van zowel de computer, dus in het begin, als van programma's... het kan zomaar zijn dat ik 10 a 15 seconde moet wachten tussen acties van de hd...
alle problemen verdwijnen zodra ik de usb adapter loskoppel.
dan werkt alles zoals het moet.
PC:
intern geheugen 384 mb
mb: Soyo SY 6BA IV
hd Maxtor 12 gig
P3 450
Tot nu toe heb ik geprobeerd:
een schone installatie van XP (professional btw) met Norton Systemworks 2003.... probleem bleef...
weer schone XP installatie, zonder Systemworks 2003, geen verandering
SP1 geinstalleerd......... geen verandering.....
Enig idee? en natuurlijk alvast bedankt.
Ps. wat ik me net bedenk is dat de drivers voor de USB WLAN adapter wel voor XP bestemd waren, maar niet door Microsoft zijn goedgekeurd.... er zijn verder geen nieuwe drivers op Sweex.com te vinden.
P.p.s. ook gebruikt m'n hd UATA 66 drivers..... maar aan deze kan het niet liggen, want zonder WLAN adapter doet ie t perfect...
buiten het feit dat ik hier te weinig kom (en dat zal gaan veranderen aangezien ik eindelijk een dsl verbinding heb), heb ik een prbleempje met m'n WLAN....
ik heb net een dsl van Solcon.... Router (wireless) staat in de meterkast en ik gebruik op mijn pc een USB WLAN adapter van Sweex.... ok, niet het beste merk, maar ik kon zo snel niet veel (geen) alternatieven vinden.
Het installeren in XP was appeltje eitje
so far so good, maar helaas bleef het niet zo...
ik kreeg al snel probleempjes met XP....
probleempjes:
XP freezed (eerst scherm en daarna keyboard en muis) en de HD is erug traag
hangen gebeurt of na 15 minuten geen gebruik (screensaver staat uit, power management ook) of als ik toch met een aantal dingen tegelijk bezig ben
ook duurt het opstarten vrij lang... van zowel de computer, dus in het begin, als van programma's... het kan zomaar zijn dat ik 10 a 15 seconde moet wachten tussen acties van de hd...
alle problemen verdwijnen zodra ik de usb adapter loskoppel.
dan werkt alles zoals het moet.
PC:
intern geheugen 384 mb
mb: Soyo SY 6BA IV
hd Maxtor 12 gig
P3 450
Tot nu toe heb ik geprobeerd:
een schone installatie van XP (professional btw) met Norton Systemworks 2003.... probleem bleef...
weer schone XP installatie, zonder Systemworks 2003, geen verandering
SP1 geinstalleerd......... geen verandering.....
Enig idee? en natuurlijk alvast bedankt.
Ps. wat ik me net bedenk is dat de drivers voor de USB WLAN adapter wel voor XP bestemd waren, maar niet door Microsoft zijn goedgekeurd.... er zijn verder geen nieuwe drivers op Sweex.com te vinden.
P.p.s. ook gebruikt m'n hd UATA 66 drivers..... maar aan deze kan het niet liggen, want zonder WLAN adapter doet ie t perfect...
[ Voor 24% gewijzigd door SqueakyClean op 01-05-2003 19:59 . Reden: extra info ]