Geluid van tv naar 2.1 setje......

Pagina: 1
Acties:

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een tv op mn kamer met daarop alleen een euroscart en een coax aansluiting. Ik heb ook een XBOX en een Thrustmaster 2.1 setje(ja ik ben een cheapskate). Ik ben hier op zich best wel tevreden over maar ik zou het wel relaxt vinden als het geluid ook uit het 2.1 setje komt wanneer ik tv kijk want het geluid v.d. tv is best wel brak het kraakt nogal enzo. (nu komt er alleen geluid uit het setje wanneer ik de xbox gebruik). Is het op 1 of andere manier mogelijk om dit toch op de tv aan te sluiten?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Met een bepaalde scart convertor kan je uit het scart signaal gewoon het stereo geluidssignaal trekken. Dat is echt Albert Kuyp werk voor een paar eurocenten, maar let goed op het verschil tussen audio-uit en audio-in :D

Met dat signaal kan je met tulp naar het 2.1 setje en met een splitter vast wel bij het XBox draadje voegen. Niet beide tegelijk aanzetten ;)

• Janssen
hmmz.......is dat zon scart ding waar een knopje opzit met in/out?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zou best kunnen. Ik geloof dat het 21 platte pinnen zijn.

• Janssen
Wekkel schreef op 01 mei 2003 @ 18:01:
Zou best kunnen. Ik geloof dat het 21 platte pinnen zijn.
ja ik weet wel hoe een scart blokje eruitziet :P maar ik bedoel is het zon blokje waar zon knopje opzit dat je op in/out kunt zetten?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
Ja, maar dat hoeft niet eens, zo'n schakelaar is alleen voor het wisselen in de rochting van de signalen. Er moet aan de ene kant een SCART-stekker zitten, en aan de andere kant een rode en witte tulp-stekker. En nog een andere voor het videosignaal die je dan toch niet gebruikt

Het is handig om zo'n ding mét schakelaar te kopen omdat je bij een stekker zonder het signaal maar een kant op kan. Als je dan per ongeluk een stekker koopt die de verkeerde kant op gaat doet hij niks.

[ Voor 28% gewijzigd door OnTracK op 01-05-2003 18:04 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat zou best kunnen.

Albert Kuyp DeLuxe zullen we maar zeggen :D

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Een tv heeft normaal een Scart INgang. Uit uitgang is redelijk zinloos. Als je een video-recorder hebt komt het signaal(coax) direkt in de recorder... En als je een video afspeelt komt het binnen de tv via de Scart. Je zou dus een video( met tuner) kunnen gebruiken om tv te zien en zo je geluid aftappen van de scart ( wat je met je xbox doet).

edit: Je komt er dus zowieso niet. Een tv heeft geen normaal gezien geen beeld uitgang. Het kan wel dat je een koptelefoon out hebt, dan ben je veilig.... Anders zou ik zeggen: vijs het tv-tje open.

[ Voor 23% gewijzigd door jvvv op 01-05-2003 18:08 ]

• Janssen
OnTracK schreef op 01 May 2003 @ 18:03:

Het is handig om zo'n ding mét schakelaar te kopen omdat je bij een stekker zonder het signaal maar een kant op kan. Als je dan per ongeluk een stekker koopt die de verkeerde kant op gaat doet hij niks.
n stekker die de verkeerde kant opgaat? lol leg eens uit?

• Janssen
jvvv schreef op 01 May 2003 @ 18:05:
Een tv heeft normaal een Scart INgang. Uit uitgang is redelijk zinloos. Als je een video-recorder hebt komt het signaal(coax) direkt in de recorder... En als je een video afspeelt komt het binnen de tv via de Scart. Je zou dus een video( met tuner) kunnen gebruiken om tv te zien en zo je geluid aftappen van de scart ( wat je met je xbox doet).

edit: Je komt er dus zowieso niet. Een tv heeft geen normaal gezien geen beeld uitgang. Het kan wel dat je een koptelefoon out hebt, dan ben je veilig.... Anders zou ik zeggen: vijs het tv-tje open.
ik kan het dus niet aansluiten zoals ik wil zonder een vcr, of begrijp ik je nu verkeerd?

• jvvv
Normaal gezien niet. Maar het kan zijn dat je een koptelefoon-uitgang hebt. Ander kan je naar de tv-boer gaan en vragen dat hij het audio-signaal binuit aftapt en dat naar een stekkertje duwt zodat jij jez boxen zo aansluit. Maar praktisch gezien is een VCR als tuner gebruik het eenvoudigste.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Kan dus echt wel he! Nieuw televisies hebben altijd minstens 1 scart uit/ingang. En de uitgang is zeker wel voor het geluid. :7
Als ze er meerdere hebben zijn ze soms nog weleens aan te passen in een menu.
Maar dat is bij jou tv niet van toepassing denk ik. Je kunt gewoon zo'n scartblokje kopen met zo'n knopje ja. :)

• jvvv
megaleo schreef op 01 mei 2003 @ 18:57:
Kan dus echt wel he! Nieuw televisies hebben altijd minstens 1 scart uit/ingang. En de uitgang is zeker wel voor het geluid. :7
Als ze er meerdere hebben zijn ze soms nog weleens aan te passen in een menu.
Maar dat is bij jou tv niet van toepassing denk ik. Je kunt gewoon zo'n scartblokje kopen met zo'n knopje ja. :)
Ik denk dat jij alles een beetje verwart... Als het tv-signaal inkomt via den coax kabel, en de scart-poort op zijn tv ENKEL een ingang is, waar ga je je doosje met het knopje zetten ??? Of ga je het coax-signaal even converteren 8)7 8)7 ?

edit:

Als zen tv wat kraakt zal ze wel oud zijn ...

[ Voor 6% gewijzigd door jvvv op 01-05-2003 19:06 ]

• megaleo

megaleo

Special member

jvvv schreef op 01 May 2003 @ 19:05:
[...]

Ik denk dat jij alles een beetje verwart... Als het tv-signaal inkomt via den coax kabel, en de scart-poort op zijn tv ENKEL een ingang is, waar ga je je doosje met het knopje zetten ??? Of ga je het coax-signaal even converteren 8)7 8)7 ?

edit:

Jij weet helemaal niet of die tv enkel een scart ingang heeft. 8)7 En waarschijnlijk (weet ik haast wel zeker) is dat ook gewoon een uitgang voor z'n geluid. :)
Die coax heb je toch ook heel niet nodig. Dat staat er helemaal los van.
Wat ik net zei kan gewoon. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door megaleo op 01-05-2003 19:10 ]

Verwijderd

jvvv schreef op 01 May 2003 @ 19:05:
[...]

edit:

Mischien verwar jij alles wel,

Bij m'n Sony DPL receiver zat destijds een scart "scart-opzetstukje" waaruit 2x stereo tulp kwam, 1xvoor tv geluid en 1x voor video geluid. Dat is dus het principe dat je het geluid uit het scart signaal haalt.

Op elke tv waar ik deze heb geprobeerd werkte het fijlloos. Op mono televisies haalde hij er wel l+r geluid uit, wat je met een hoofdtelefoon uitgang niet gaat lukken.

Oftewel, haal een adaptertje (al veel aangehaald in dit topic) die uit je scart 2xtulp (geluid) haalt.
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/IMS_Docs/71/7185953EC44A0CB3E10000000A010251.JPG

Deze dus, uit de url kun je opmaken welke grote electronica handelaar deze kan leveren ;)

Waarom deze en geen "blokje" deze vreet namelijk geen uitgangen, ik heb maar 1 scart connector op me tv en ben dus blij met deze oplossing zodat ik ook nog een dvd-speler erop kan aansluiten. Moet jezelf ff bekijken of je dat ook belangrijk vindt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 19:17 ]

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 19:16:
[...]
Oftewel, haal een adaptertje (al veel aangehaald in dit topic) die uit je scart 2xtulp (geluid) haalt.

Waarom deze en geen "blokje" deze vreet namelijk geen uitgangen, ik heb maar 1 scart connector op me tv en ben dus blij met deze oplossing zodat ik ook nog een dvd-speler erop kan aansluiten. Moet jezelf ff bekijken of je dat ook belangrijk vindt
Zo'n "blokje"wat jij zegt vreet ook zeker wel uitgangen. Dus ook audio uit.
Wat je verder zegt van dat ding wat jij hebt is ook zeker een goeie optie omdat je dan idd nog een ander apparaat kan aansluiten. :7

Verwijderd

Bij de Hema kun je 'm halen.

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 19:21:
Bij de Hema kun je 'm halen.
Bij zo'n beetje elke electronicazaak kun je wel zoiets halen.

• Janssen
dus dit ding is volgens jullie een oplossing die 100% zeker werkt? Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/IMS_Docs/71/7185953EC44A0CB3E10000000A010251.JPG

Verwijderd

Garanties geven gaat echt niemand doen, maar bij mij werkt het en op me ouders tv ook, en bij een vriend van me ook...

• megaleo

megaleo

Special member

Janssen schreef op 01 May 2003 @ 19:29:
dus dit ding is volgens jullie een oplossing die 100% zeker werkt? [afbeelding]
Yep :7

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry jvvv, maar je zit echt fout. Zie http://www.hardwarebook.net/connector/index.html#audio/video
Kijk vervolgens bij kopje Home Audio/Video bij scart.
In dat schema staat zowel een audio in als audio uit op aparte pinnetjes.

TS kan rustig zo'n blokje halen en aansluiten, niets spannends aan.

(Je hebt trouwens ook kabels met aan de ene kant scartplug en aan de andere kant 6 tulpjes namelijk audio/video in&out.)

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 01-05-2003 23:57 . Reden: linkfoutje ]

{signature}

Pagina: 1