Koelpasta, nodig of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
Mijn vraag: is het nou echt nodig om koelpasta te gebruiken? Volstaat het spul niet wat standaard op coolers zit?

Systeem:
AMD Athlon XP 2600+
Coolermaster HAC-V80
Asus K7N8X

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Koelpasta is bedoeld om de oneffenheden tussen de koeler en de processor op te vullen

maar die zooi onder de koeler werkt wel, maar niet optimaal :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je gebruikt of het standaard spul op je cooler (zon sticker is dat als het goed is), OF je haalt die meuk er af en je doet je eigen gekochte (vaak betere) koelpasta er op :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het zal vast een paar graden schelen. Voor de out-of-the-box user geen enkel praktisch verschil, voor de overklokker natuurlijk wel. Na 2 keer cooler op en af gaat bij mij de standaardmeuk eraf en 'leen' ik gewoon even wat Arctic Silver van iemand. Liever een handeling teveel dan eentje te weinig.

Verwijderd

heb zelf ook een XP2600+ zonder koelpasta (voor de rest v/d specs, zie sig) en werkt prima zonder koelpasta! :)

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
Mijn plan was dus om hem te gaan overklokken tot, lets say, 2800+ (haalbaar?).

Kan ik dan nog steeds volstaan met de standaard meuk op de cooler?

(BTW, was IS dat voor spul, lijkt niet op koelpasta, is mee een soort gom ofzo) :>

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
De thermal compound wat er standaard op zit is voldoende voor normaal gebruik :) Zit er niet standaard van dat spul op de heatsink, dan moet je zeer zeker zelf er wat van op de cpu smeren. Quote uit de AMD techdocs:

The phase-change thermal compound is very important to the efficiency and success of the heatsink. The compound must be applied evenly to the surface of the heatsink so it can (basically) melt and fill any microscopic voids in the surfaces of the processor and heatsink with a thermally conductive material

Lijkt me duidelijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TheGreatRanma schreef op 01 May 2003 @ 17:28:
Mijn plan was dus om hem te gaan overklokken tot, lets say, 2800+ (haalbaar?).

Kan ik dan nog steeds volstaan met de standaard meuk op de cooler?

(BTW, was IS dat voor spul, lijkt niet op koelpasta, is mee een soort gom ofzo) :>
om hier even antwoord op te geven; ja, dat spul voldoet voor simpel overklokwerk

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

weet niet wat je voor geheugen erin hebt hangen, maar met geheugen wat ik heb (Corsair Dimm 512MB DDR PC3200 C2 Plat. Heatspreader), is het nogal fijn overclocken. 2800+ moet dan haalbaar zijn :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Kijk eens wat van je wordt verwacht eer je een topic opent. Juist, onder andere even searchen: [search=nut koelpasta]. Daar kun je meer dan zat informatie uit halen, dunkt me ;) Dit draadje gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.