Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
ext3 kun je gewoon als ext2 mounten, omdat het backwards compatibile is. Je hebt dan alleen de journaling features niet.
Hmmz. Met een mount /dev/hdg5 krijg ik dus de bovengenoemde error. Moet ik mijn fstab dan even aanpassen en ipv ext3, ext2 daar neerzetten?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
je zou kunnen proberen de '-t ext2' optie mee te geven aan mount
ook kun je een nieuwe bootdisk maken die wel ext3 ondersteund, of je boot van een cd zoals knoppix of gentoo-basic installcd of...
ook kun je een nieuwe bootdisk maken die wel ext3 ondersteund, of je boot van een cd zoals knoppix of gentoo-basic installcd of...
Dat laatste heb ik geprobeerd. Nu moet ik nog zien dat ik grub kan installeren. De grub.conf is er wel en in orde maar hoe installeer ik dat op de mbr. Ik weet niet precies hoe een hd in elkaar steekt maar als ik die schijf NTFS geformatteerd heb.. hoe doe ik dat..
In knoppix had ik geprobeerd grub-install /mnt/hdg1 te doen.. maar kreeg een error..
Morgen maar weer even proberen en ondertussen zijn tips welkom
In knoppix had ik geprobeerd grub-install /mnt/hdg1 te doen.. maar kreeg een error..
Morgen maar weer even proberen en ondertussen zijn tips welkom
Verwijderd
Ik heb het bij mij gedaan d.m.v. /sbin/grub-install /dev/hdb1, dus bij jou zal het wel /sbin/grub-install /dev/hdg1. Als je dan bij het opstarten eerst op enter moet drukken en een vaag bijna onleesbaar scherm krijgt moet je splashimage uitzetten. Verder ben ik nog niet en meer weet ik dus niet.(Ik wil eerst mijn algemene linux kennis verbeteren, want die is beperkt. Ik zou ook de Redhat Linux 9.0 Reference Guide downloaden, want daar staat een hoofdstuk over configureren van GRUB in.
Pagina: 1