[MySQL/Win2k] -> service stopt steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 08:28

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik snap er helemaal niks meer van.

Situatie:
pc met win2k-sp3
apache webserver
php4
MySQL

de webserver EN php doen het, gecontrolleerd.

Daarna heb ik mysql geinstalleerd, maar deze wil met geen mogelijkheid starten.

Ik heb een my.cnf file geplaatst in c:\ -> geen succes, wordt ook steeds renamed
een my.ini in c:\windows -> werkt niet
starten met service -> werkt niet
starten met net start mysql -> werkt niet
mysqladmin starten -> werkt niet

Bij alle opties die ik heb gevonden met de search hier en google, wordt de service gestart (stoplicht gaat op groen) en ook meteen weer gestopt (stoplicht weer op rood). Ik heb alle mogelijke poorten nagekeken, of er iets dubbel staat, dat is niet het geval.

Ik wil connecten met phpMyAdmin, maar die geeft deze error:
code:
1
Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

Hij ziet dus inderdaad dat de server niet draait. Maar, hoe krijg ik dat kl*reding dan in de lucht ??

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Stel mysql staat op: C:\mysql

Dan ga je naar: C:\mysql\bin
en type je: mysqld-nt.exe /install

Nu staat ie geinstalled als service en kun je heb starten/stoppen.

• sus

sus

Topicstarter
Fatamorgana schreef op 01 May 2003 @ 16:41:
Stel mysql staat op: C:\mysql

Dan ga je naar: C:\mysql\bin
en type je: mysqld-nt.exe /install

Nu staat ie geinstalled als service en kun je heb starten/stoppen.
Hij staat al geinstalleerd als service, en ik probeer hem ook steeds te starten mbv services (start -> config -> admin tools -> services), maar als ik daar op "start service" klik, sluit hij hem ook meteen weer af. Zonder dat ik ook maar iets van een error te zien krijg.

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Vreemd, ik heb dezelfde config thuis, alleen geen SP3 er op en daar werkt het perfect. Zonder foutmelding is het erg moeilijk een idee te krijgen waaraan het ligt...

• sus

sus

Topicstarter
*oeps* zit op de verkeerde plaats te kijken denk ik voor de logs. Staan dus in de "data-directory" van MySQL.

In ieder geval, ik zie daar een .err file die vanaf het begin gevuld is met deze regels:

code:
1
2
3
4
5
6
7
030501 16:28:25  InnoDB: Started
030501 16:28:25  Fatal error: Can't open privilege tables: Table 'mysql.host' doesn't exist
030501 16:28:25  Aborting

030501 16:28:25  InnoDB: Starting shutdown...
030501 16:28:27  InnoDB: Shutdown completed
030501 16:28:27  MySql: Shutdown Complete

Kan iemand daar iets mee??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SuspiciouS schreef op 01 mei 2003 @ 17:00:
Kan iemand daar iets mee??
Je hebt MySQL nog niet volledig geinstalleerd, er zijn een aantal tabellen nodig om MySQL draaiend te krijgen (waarin o.a. userrechten staan), en die heb je nog niet. Heb je de install handleiding wel goed gevolgd? Anders even op http://www.mysql.com/doc/en/index.html kijken bij troubleshooting en bij de installatie van MySQL op Windows.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• sus

sus

Topicstarter
blackd schreef op 01 May 2003 @ 17:05:
[...]

Je hebt MySQL nog niet volledig geinstalleerd, er zijn een aantal tabellen nodig om MySQL draaiend te krijgen (waarin o.a. userrechten staan), en die heb je nog niet. Heb je de install handleiding wel goed gevolgd? Anders even op http://www.mysql.com/doc/en/index.html kijken bij troubleshooting en bij de installatie van MySQL op Windows.
Ik heb gewoon de setup gestart en geinstalleerd. Meer was het niet :? Maar goed, ik ga ff kijken :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- Check of je het goede data path hebt ingevoerd, of daar ook wat staat.
- Check of de config file van MySQL ook op de goede plek staat

Ook is er een speciale modus om via mysql client te connecten naar de server als root, wanneer de tables niet in orde zijn. Ik heb dit zelf via Linux gedaan, het lijkt mij dat dit voor de Windows versie ook zo gaat. Hoe en wat staat in de docs beschreven, bij troubleshooting.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• sus

sus

Topicstarter
Nou, ik had hem staan in D:\Program Files\HTTPD\MySQL. Dat werkt dus niet. Hij staat nu in c:\mysql (waar ik dus _niet_ blij mee ben), en hij doet het. Voorlopig maar even laten staan, maar ik wil hem toch graag op D:\ hebben...

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Ik heb hem zelf op d:\webservices\mysql staan, kost wat aanpassingen in my.cnf, maar op www.mysql.com staat alles duidelijk uitgelegd...

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

SuspiciouS schreef op 01 May 2003 @ 18:21:
Nou, ik had hem staan in D:\Program Files\HTTPD\MySQL.
Misschien dat ie valt over de spatie in Program Files. Om dat soort dingen te voorkomen install ik altijd in een pad sonder vreemde tekens en spaties.
maar ik wil hem toch graag op D:\ hebben...
Dan kun je toch d:\mysql nemen?

• sus

sus

Topicstarter
Fatamorgana schreef op 05 May 2003 @ 10:38:
[...]
Misschien dat ie valt over de spatie in Program Files. Om dat soort dingen te voorkomen install ik altijd in een pad sonder vreemde tekens en spaties.

[...]
Dan kun je toch d:\mysql nemen?
heehee, toch nog een reactie in het topic.

De spatie heb ik in de ini's opgelost door te werken met progra~1, maar ook dan doet hij het niet. En d:\mysql wil ik ook niet, wil hem juist in de HTTPD map hebben, waar ook apache en php staan.

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
ik weet dat het een oud topic is, maar ik dacht dat het voor de zoekfunctie wel handig zou zijn dat er de oplossing in zou staan.

die foutmelding komt doordat je de mySQL db hebt verwijderd. deze moet je laten staan, en niet verwijderen, want hier staat essentiele info in.

installeen mySQL opnieuw, en laat die DB staan

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor je oplossing - zeker nuttig voor de search!

Om nu te voorkomen dat mensen alsnog gaan reageren op de topic starter, ga ik het topic sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.