Toon posts:

[XP] + MSI K7T266 Pro2. Herkent geen harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een MSI K7T266 PRO2-RU USB 2.0 board met Athlon XP 1700+ S-A en
een Maxtor 60 GB UDMA schijf.

Ik heb altijd W98 gedraaird en dat ging (voor wat ik er mee deed) prima. Nu
wil ik XPP instaleren. De installatie gaat goed totdat hij reboot. Dan laat
hij een hoop drivers en vervolgens krijg ik een blauw scher met de
opmerking dat er geen harde schijven aanwezig zijn. Ik kan daarna niets
ander meer dan herstarten.

Normaal bij opstarten kan ik CTRL-F indrukken (iets met FastBuilt). 6
keuzes waarvan de eerste ook "geen harde schijf beschikbaar is". Herkent u
dit en kan u mij adviseren.

Verwijderd

Misschien kan een bios update dit probleem oplossen.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben (nog) niet zo thuis in dit fenomeen maar ik ga me erin verdiepen. Het BSOD scherm komt in ieder geval bekend voor inderdaad

Verwijderd

Topicstarter
Status nu.
Volgens het boekje moet de harde schijf "Master zijn" op IDE1 aangesloten zitten (waar eerst mijn DVD zat). Op het moment dat ik dat doe ziet het systeem helemaal geen "array"(geeft daar echt een foutmelding op). Echter hij start wel verder op. Na het bekijken van de Bios zie ik dat hij geen harde schijf herkent.
Op aanraden ben ik gaan zoeken naar een Bios update en kwam er een tegen. Echter die geeft aan onder Win32 te moeten opstarten.

ik ben lost, weet niet meer hoe ik de kabels zou moeten aansluiten en de bios dien in te stellen zodat XPP de boel herkent

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Wellicht even handig als je verteld hoe je je hardeschijf tijdens de succesvolle W98 install had aangesloten. Zat die op Primairy IDE 1 (master/slave), op de secundairy IDE (m/s) of op de on-board FastTrack Lite RAID controller (2x IDE aansluiting) ???

Je krijgt de 'No Array detected' melding als je je HDD eerst op de FastTrack lite RAID controller aansluiting had zitten en deze vervolgens er vanaf haalt. T FastTrack BIOS denkt nog steeds een array te moeten vinden.

Als je XP op de harde schijf aangesloten op de FastTrack Lite RAID controller wilt installeren [Ook slechts eenIDE hardeschif kun je als RAID-0 array inrichten] moet je in t begin van de opstart fase F6 drukken om extra IDE/SCSI controller drivers te installeren. Deze heb je destijds als floppy gehad bij je mobo (en anders even bij MSI van de website halen), zodat XP de schijf kan bereiken.
Voor de standaard IDE controller is dit niet nodig [ga je BIOS in en zet de HDD detectie op auto of doe een auto-detect van IDE devices, moeten master/slave jumpering wel goed zijn!!]].
Wat er echter waarschijnlijk aan de hand is dat je hardeschijf op de FastTrack Lite RAID is ge-FDISK-en en geformateerd en dan niet langer op de standaard IDE controller leesbaar zal zijn. XP zou dan in principe aan moeten geven dat op de gevonden HDD geen bruikbare partities zijn en er een nieuwe partitie zal moeten worden aangemaakt. Vanaf dat punt zou het moeten werken.

Ik heb hetzelfde moederbord hier draaien met een AMD XP 1900+ 2x30 GB op de FastTrack lite RAID controller in RAID-0 met XP erop en 2 x ee 60 GB IBM op de standaard IDE controller van VIA als data en game drive.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, snap het amper, vandaar dat er weinig info bijstaat wat relevant is. ik weet namelijk niet wat relevant is.
:/
Harde schijf zat eerst (en nu weer) op IDE3. Jumper zat op slave. Die staat nu op Master.
Verder zal ik op de MSI site zoeken naar Drivers.

Ik hoop nu weg te komen.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook die "No Array detected" fout wissen/corrigeren. Zodat ik alsnog de Harde schijf op IDE 1 kan zetten ? (en wat zou daar voordeel/nadeel zijn)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Die 'No array detected' krijg je weg door de array opnieuw aan te maken of deze via t BIOS van de FastTrack lite raid controller te verwijderen. Als ik me niet vergis kan dit enkel als er een hdd aanhangt.

[ Voor 6% gewijzigd door Pantagruel op 04-05-2003 22:48 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Ga morgen/deze week sleutelen ! Thanks for now !
Pagina: 1