Steeds weer "System recovered from a device failure" -> 9800

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik draai Xp op een 8RGA+ met een Sapphire 9800Pro.

Om de haverklap krijg ik dat het systeem vast zit een paar seconden, het beeld vervolgens op 640x480 springt met 8 kleuren en een box met "System recovered from a device failure blablabla".

Ligt dit aan het moederbord of aan de videokaart?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

Verwijderd

had ik net ook met mijn nieuwe 9500pro... drivers geuninstalleerd en opnieuw erop en het was weer goed. Was wellicht ook een probleem met mijn monitor die niet juist in de device lijst stond.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
mmm.... raar, kreeg ook dan tijdens het opstarten dat hij niet meer in windows komt maar een paar rare kleurstrepen en vast zit ie...

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Dit krijg je o.a. als de videokaart niet goed in het AGP slot zit, even de kaart loshalen en opnieuw insteken voordat je naar andere mogelijke problemen gaat zoeken.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik heb inderdaad wel wat lekkage gehad in de AGP gleuf geloof ik...
Ik ga hem even re-seaten.

Kan daar ook de (af en toe) enorme vertraging van komen met het opstarten van Windows?
Duurt soms wel 30 sec. voordat de tweede helft start.

Verwijderd

Tijgert schreef op 02 May 2003 @ 21:22:
...

Kan daar ook de (af en toe) enorme vertraging van komen met het opstarten van Windows?
Duurt soms wel 30 sec. voordat de tweede helft start.
Ik denk, dat dat komt omdat je netwerkkaart op DHCP staat en zoekt naar een netwerkverbinding.
Sommige kaarten doen daar wat langer over.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb een heel ander probleem met m'n 9500Pro. Het beeld gaat af en toe zomaar in standy als ik gewoon aan't GoTten ben. En het is er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen. Iemand hier een idee van??

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 02 mei 2003 @ 21:33:
Ik heb een heel ander probleem met m'n 9500Pro. Het beeld gaat af en toe zomaar in standy als ik gewoon aan't GoTten ben. En het is er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen. Iemand hier een idee van??
Misschien heb je eerder een toetsencombinatie ingesteld, om je pc in standby te zetten en ben je die vergeten ;)
Als dat zo is moet ie met die combinatie er ook weer uit kunnen komen.
Tijgert schreef op 02 May 2003 @ 00:34:
mmm.... raar, kreeg ook dan tijdens het opstarten dat hij niet meer in windows komt maar een paar rare kleurstrepen en vast zit ie...
Als ik dit zo lees moet ik meteen aan een slecht geheugenchipje denken op je 9800 pro.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 21:46 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 21:44:
[...]

Misschien heb je eerder een toetsencombinatie ingesteld, om je pc in standby te zetten en ben je die vergeten ;)
Als dat zo is moet ie met die combinatie er ook weer uit kunnen komen.
Nee, het is sinds ik m'n MX420 heb vervangen door deze ATi 9500 Pro (Sapphire)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Tijgert schreef op 01 mei 2003 @ 16:02:

Om de haverklap krijg ik dat het systeem vast zit een paar seconden, het beeld vervolgens op 640x480 springt met 8 kleuren en een box met "System recovered from a device failure blablabla".

Ik heb ook zoiets (ben ik dan tóch niet de enige?).

Als ik half-life start, of bij de test na Game test 4 van 3Dmark03, springt m'n beeldscherm op stand-by, en na 15-30 sec komt het beeld dan weer terug in 640*480*16 kleuren met die device failure ;(.

Bij mij op een MSI KT3 Ultra met Club3D Radeon 9500 64MB. En ik heb niks gemod/overgeclockt...

Er lijkt gewoon geen oplossing voor te zijn, het enige waar ik op uit kwam was : "koop een nieuw mobo". Not cool :(. Een bios flash (van mobo) kan misschien helpen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

misschien dat het aan de voeding van de kaart ligt? van die 9500pro weet ik iig dat er een aparte molex aansluiting op zit, en als je dan een brakke voeding hebt....
't is maar een idee!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 22:23:
misschien dat het aan de voeding van de kaart ligt? van die 9500pro weet ik iig dat er een aparte molex aansluiting op zit, en als je dan een brakke voeding hebt....
't is maar een idee!
De hele 9500/9700 serie heeft die molex aansluiting. Heb ik bij mijn geval al getest en daar lag het niet aan.

Ik verwacht dan trouwens denk ik niet echt een device failure... Eerder dat de pc gewoon totaal hangt, en ook geen monitor op standby (gewoon een mooie Freeze. Of eventueel een spontane reboot).

Aan topicstarter : als je de mogelijkheid hebt moet je eens testen of dit probleem ook bestaat onder Windows 98. Bij mij werkt alles onder Win98 namelijk als een zonnetje...

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 02-05-2003 22:26 ]

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 02 May 2003 @ 22:25:
Aan topicstarter : als je de mogelijkheid hebt moet je eens testen of dit probleem ook bestaat onder Windows 98. Bij mij werkt alles onder Win98 namelijk als een zonnetje...
Als dat zo is dan moet het haast een driver kwestie zijn.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:52:
[...]

Als dat zo is dan moet het haast een driver kwestie zijn.
Dacht ik ook, maar ik heb het probleem ook al met Pollewob besproken, maar we komen er niet uit...

Op m'n Via 694x chipset based mobo met Pentium 3 733 werkt die Radeon onder WinXP weer wel goed. Veel wijzer word je er niet van, uiteindelijk wijzen de meeste vingers wel richting mobo...

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
mmm... ik ga hem testen onder w98 En re-seaten (ook de WC wat minder strak aandraaien, kaart trok ietsie scheef van de stress :) )

Als dat niet helpt... mijn 9800 Pro bij en ander testen, kijken of er inderdaad een chippie stuk is.
En als DAT niet helpt: dan maar mijn mobo goed slopen en op garantie claimen, met deze vage foutmelding vinden ze nooit wat.

Note: wat wel raar is, ik heb 1x XP ge-installed met EERST de ATI drivers en DAN pas de nForce 2 drivers en dan werkt alles in windows normaal, geen foutmelding meer. Echter kan ik dan geen spellen spelen of wat dan ook wat met OpenGL of D3D te maken heeft.. zal wel iets fout zitten met de driver volgorde daardoor.. maar dan werkt alles wel... raar.

[ Voor 34% gewijzigd door Tijgert op 03-05-2003 04:24 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
phew, mijn 9800 Pro was niet stuk.. het mobo was fried!
Bleek dat de lekkage grotere schade heeft aangericht dan ik dacht.
De hele AGP slot is nu dood...

Ach, de IGP leeft nog :-)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tijgert schreef op 07 mei 2003 @ 01:03:
phew, mijn 9800 Pro was niet stuk.. het mobo was fried!
Bleek dat de lekkage grotere schade heeft aangericht dan ik dacht.
De hele AGP slot is nu dood...

Ach, de IGP leeft nog :-)
je hebt lekkage gehad in je compu en dat *vergeet* je te vermelden in de openingspost :?

:X

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Oh wacht.... ik heb lekkage gehad in mijn WC systeem :)

Verwijderd

Tijgert schreef op 01 May 2003 @ 16:02:

Vriend van me had exact dit probleem met zijn Hercules 9800Pro en bleek een AGP slot en geen AGP Pro slot te hebben. hij had een MSI 266 bordje, en nu op zijn A7N8X mobo draait t als een tierelier

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ook bij mij was het een defect moederbord (Asus P4PE).

Verwijderd

tja, het is en blijft een ATI

Modbreak: Zeg dan niets :z

[ Voor 51% gewijzigd door Pollewob op 07-05-2003 20:44 ]

Verwijderd

als je een via moederbord hebt, moet je de agp gart driver NIET installeren, vervolgens je drivers van de videokaart opnieuw installeren dan is je probleem waarschijnlijk opgelost

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 15:00:
tja, het is en blijft een ATI
Waar slaat dit nou weer op? Kennelijk geen ervaring mee, alleen maar die newbie's die denken dat Nvidia's rockes enzo :+

anyway, dit vindt ik dus een flame :(

Pagina: 1