Toon posts:

[WC] Waterblokken Actie 2 [Napraten]

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het vervolg op:
[rml][ WC] Nieuwe Waterblokken actie 2!!! [ Gesloten][/rml]

Het gaat hier om de blokken die al geleverd zijn en dus niet over de nieuwe IA! Dit om jullie de kans te geven toch te kunnen posten over jullie ervaringen. Doe dit dan ook en ga geen vragen stellen over de eventuele nieuwe IA. Die replies worden zonder pardon verwijderd.

Veel plezier! :)

Edit:

Mocht je problemen hebben met deksels, mail ThaMafkees dan even. Er valt prima over te praten namelijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 14:42

Imhotep

The Dark Side

tof, eindelijk een topic hierover die vers is :D
nu hoeven de 'nieuwe' mensen die een probleem hebben niet een heel topic door te spitten.

maar ontopic:
@mafkees, ik heb gehoord dat jij het nu met die dekseltjes had opgelost, maar ik heb verder niets gezien/gehoord van wat je nu veranderd hebt.
zoja, wat heb je precies veranderd aan het dekseltje zodat deze nu sterker zijn?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

de blokjes zijn dangerden maze 3 klonen, zijn de prestaties ook (bijna) even goed bij het blokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-10 23:23

Syzzer

Prutser

De eerste blokjes waren DD Maze3 klonen. Deze zijn een ander ontwerp (beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

zouden ze beter koelen dan een maze 3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 01 May 2003 @ 18:18:
zouden ze beter koelen dan een maze 3??
Ongeveer gelijk, heb geen echt vergelijk gehad, maar ze geven ongeveer dezelfde temps voor zover ik de temps van de maze3 clone van Fewture kan herinneren ;). Ik had @ 2500Mhz @ 2.05V stressed temp van 41 graden met water van 25 graden.

Heb trouwens een paar dagen geleden Mafkees een mailtje gestuurd...nog geen reactie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een clone maze3 van tha mafkees zover ik het zie in me temp doet hij het goed 1400@1700 met 2.05V ben in iedergeval wel blij met me blokje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:09

Steve

Krokodil \o/

Imhotep schreef op 01 May 2003 @ 16:52:
@mafkees, ik heb gehoord dat jij het nu met die dekseltjes had opgelost, maar ik heb verder niets gezien/gehoord van wat je nu veranderd hebt.
zoja, wat heb je precies veranderd aan het dekseltje zodat deze nu sterker zijn?
Als je het niet erg vind dat ik als mede-organisator antwoord;

De blokjes zijn dikker en steviger (omdat ze vervaardigd worden dmv een nieuw productieproces). En geloof me, die deksels krijg je echt niet kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Door omstandigheden heb ik de blokjes nog in de doos zitten maar ik hoop wel dat mijne tenminste heel blijven en straks ook heel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41

sapphire

Die-hard pruts0r

even een vraagje, heeft iemand ervaring met het afhandelen van productie fouten/beschadegingen van de blokjes door mafkees, hoe waren die ervaringen positief negatief.
(nee jupiler jij even niet antwoorden :p)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op 01 May 2003 @ 21:22:
even een vraagje, heeft iemand ervaring met het afhandelen van productie fouten/beschadegingen van de blokjes door mafkees, hoe waren die ervaringen positief negatief.
(nee jupiler jij even niet antwoorden :p)
Ja ik.. Snel en goed :) ik moest nog wat andere zut hebben en ThaMafkees was zeer relaxed in de afhandeling daarvan ;) Je moet hem gewoon even mailen..dan zul je zien wat een topvent het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 21:48:
[...]

Ja ik.. Snel en goed :) ik moest nog wat andere zut hebben en ThaMafkees was zeer relaxed in de afhandeling daarvan ;) Je moet hem gewoon even mailen..dan zul je zien wat een topvent het is.
Ik lees een reden voor een feestje :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik ga toch antwoorden ;)

Het deksel van m'n Maze3-kloon ging destijds lekken door de vele haarscheuren.. Mailtje richting Mafkees, en 2 dagen later had ik een nieuw, lexaan dekseltje in huis. Mafkees doet er inderdaad niet moeilijk over.

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal.. Je verkoopt een product dat verondersteld is om goed te werken. En als dat niet zo is, is dat de fout van de verkoper (tenzij je er zelf aan gaan prutsen bent natuurlijk). Het is dan ook aan de verkoper om de brokken (en barsten ;)) te lijmen.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 00:09 . Reden: Niets ontsnapt mijn oog :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow nee.... mn lexaantop van mn maze3 is verder aan het scheuren :(.
Strax maar weer ff epoxyen en kijken of het wil stoppen. Dit is dan het 2e dekseltje wat de geest geeft... GPU en NB hebben nergens last van tot nog toe gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
je kan ook nieuwe deksels kopen met de nieuwe ia, dus ik denk voor de mensen die versie 1 en 2 hebben, dit misschien aan te raden is :)

Ik heb nu zelf ook een blokje besteld met de nieuwe ia dus ik ben wel erg benieuwd naar de prestaties :D ! Heeft niemand ooit de clones met de echte 3d maze vergeleken ? En wat zijn de "nieuwe" annpassing waarom de clones misschien wel beter coolen dan de orginele maze3d ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 23:01
ff mailen, en dan krijg je een nieuwe (maar dat is geloof ik al vaak zat gezegd he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

anders zet fewture dat ff in zn openingspost, dat je moet mailen.. anders blijft er onduidelijkheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Laatst online: 22-10 07:56
Hmm ff wat resultaten: van 65 graden stressed non overclocked naar 43 graden stressed overclocked (niet zo veel -> 124 mhz, want me pci wil nie meer). Hier geen lekken/barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

tis nie echt een actieve topic moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wdekreij schreef op 03 May 2003 @ 15:25:
anders zet fewture dat ff in zn openingspost, dat je moet mailen.. anders blijft er onduidelijkheid..
Done :)
wdekreij schreef op 05 mei 2003 @ 11:58:
tis nie echt een actieve topic moet ik zeggen :)
Mja.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Ben deze week ook met de blokjes aan de gang gegaan, heb alle teflon tape door
o-ringetjes vervangen, waar ik heel tevreden mee ben(heeft al een paar uur buiten de kast test gedraait). Ben alleen nog niet tevreden over het dekseltje van mijn GPU blokje maar daar wordt aan gewerkt.

Vandaag alles in de kast gebouwd en het staat nu test te draaien. Dus hopenlijk als alles nog werkt en er niks gaat lekken (je weet maar nooit met mij :) ), volgen er straks nog wat temps.

Ben best benieuwd hoe dit blokje presteerd tegen over het blokje uit de aller eerste actie van Tha Mafkees (dus niet de maze3 klonen).

Edit//

Vorige situatie:

Oud cpu blokje van Tha Mafkees, verder geen water gekoelde onderdelen

Kamer temp: 22 C
Sys temp: 20 C
Cpu temp(idle): 35 C
Water temp: 24 C

Huidige situatie:

Nieuw cpu blokje, het chipset blokje en het GPU blokje van Tha Mafkees

Kamer temp: 24 C
Sys temp: 22 C
Cpu temp(idle): 37 C
Water temp: 26 C

Temps zijn dus bijna gelijk gebleven heb nu alleen ook een GPU en chipset blokje.

[ Voor 27% gewijzigd door Sneezydevil op 05-05-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ahum.. 1 ding is zeker niet alle sensors kloppen.. hoe kan anders de case temp onder de de kamer temperatuur zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 05 mei 2003 @ 16:31:
ahum.. 1 ding is zeker niet alle sensors kloppen.. hoe kan anders de case temp onder de de kamer temperatuur zitten? :?
zo zie je maar dat je niet altijd iets doms zegt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
wdekreij schreef op 05 May 2003 @ 16:31:
Ja klopt, de water temperatuur en de kamer temperatuur zijn met een losse meter gemeten, en die waardes hebben altijd een graad of 2 boven de temp gelegen die mijn mobo aangeeft, zelfs bij mijn vorige mobo was dat al zo.

Moet er eigenlijk nog es eens een thermometer erbij halen kijken wie nou gelijk heeft mijn mobo of de losse sensor (denk dat mijn mobo gelijk heeft want als ik de sensor uit het water haal, gaat die ook naar iets onder de 22)

Maar zolang ik altijd de zelfde sensor met elkaar vergelijk vindt ik het niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik wil vragen aan tha mafkees of hij ook die klem voor een waterblock van die intel p4 chipset los verkoopt, en voor hoeveel?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het is geen klem, wel een los deksel. Maar er staat duidelijk vermeld dat die speciale deksels pas gemaakt worden vanaf 15 bestellen, momenteel is er slechts één besteld, en wel door mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nihao/CSdetails.jpg
Dit ziet er toch echt uit als een klem.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Die pic is enkel ter illustratie.. Die klem is afkomstig van de originele heatsink van de persoon die de foto heeft gemaakt, bij de vorige ronde waren er nl nog geen blokjes voor Intel chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik wil vragen aan tha mafkees of hij ook die klem voor een waterblock van die intel p4 chipset los verkoopt, en voor hoeveel?
klem? wrom niet gewoon 4 boutjes :?

edit:
was vergeten de quote erbij te zetten :)

edit 2:
niet goed gelezen. 't gaat om de tjipset, niet de p4 zelluf :+

[ Voor 96% gewijzigd door Apie! op 06-05-2003 10:58 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Misschien omdat er geen gaten zijn in het mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 11:08

JWR

Jupiler schreef op 05 mei 2003 @ 19:35:
Het is geen klem, wel een los deksel. Maar er staat duidelijk vermeld dat die speciale deksels pas gemaakt worden vanaf 15 bestellen, momenteel is er slechts één besteld, en wel door mijzelf.
Dit is niet helemaal waar, ik heb ook zo'n dekseltje besteld. Alleen de optie kun je niet aanvinken op de laupro site. Jij hebt dan een heel nieuw blokje besteld met zo'n dekseltje erop. Ik heb al een blokje met een ander dekseltje. Ik hoef dus alleen maar een nieuw dekseltje. Tha_Mafkees heeft mijn naam ook genoteerd.

Als Halo_Master er nu ook 1 wil dan zijn we al met ons 3en.

Dus bij deze een oproep voor mensen met een intel chipset, bestel aub zo'n chipset blokje zodat we de 15 kunnen halen. :)

edit:

Zoals hier boven op de foto durf ik het niet aan.
Dat vind ik een beetje link.
Misschien dat de persoon van die zelf gemaakte klem er ook wel 1 wil :P

[ Voor 12% gewijzigd door JWR op 06-05-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 18:24:
[...]

(lexaandeksel kapot)

Heb trouwens een paar dagen geleden Mafkees een mailtje gestuurd...nog geen reactie :(
En nu ook nog geen reactie gehad.....duurt wel lang zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 23:43
Duurt het oowk .. maargoed ik hep nu dus mijn blokjes binnen en ik gaa zoow Lappen :D
en tha mafkees is goed bezig . nu met IA 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 13:01:
[...]

Dan denk ik toch dat hij je mailtje overzien heeft, want ik heb hem twee of drie dagen na jou gemaild, had de volgende dag een mailtje terug en heb nu alles al thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 13:01:
[...]

Nog een keer sturen met ontvangstbevestiging, weetje tenminste of ie m ook ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb ook een Intel chipset besteld :)
Er staat geschikt voor I850 I845 I875 etc, maar die zijn toch niet allemaal hetzelfde??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Volgens de Intels specs gebruiken ze allemaal klemmen, sommigen 2, anderen 4. Maar de afstand tussen de klemmen is gelijk, dus een blokje met 2 holddowns zou op elk platform moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

Das mooi ken dat zijn er zowiezo al 3, als Helo_Master er ook 1 besteld dan zijn we al met 5 dat schiet al mooi op.

Ik hoop echt dat we de 15 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ging ik gister ff bij de praxis langs om bouten enzo te halen maar ik kon nergens veertjes vinden, heeft iemand een idee waar ik veertjes kan halen om mijn blokken aan te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een 9700 blokje en Amd blokje maar van beiden was het plexi stukgegaan. Van het 9700 blokje maakt hij niet zon probleem, maar ik wacht nu al wel 3 weken op mijn Cpu blokje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 08:25:
Nou ging ik gister ff bij de praxis langs om bouten enzo te halen maar ik kon nergens veertjes vinden, heeft iemand een idee waar ik veertjes kan halen om mijn blokken aan te drukken?
Die veertjes heb ik ook niet, maar dat hoeft ook niet perse. Zolang je de moertje maar kruislings aan draait. Ik heb mijn blokjes er ook nog niet opzitten, moet eerst nog polijsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Veertjes zijn toch heel sterk aangeraden.. Als je een goede geleiding wilt moet je de bouten héél precies aandraaien. En als je aan één kant te veel aandraait, crush je je core. Een veer voorkomt dit, en zorgt ervoor dat het blokje goed contact maakt met de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

Hmm dan moet ik ook maar even kijken naar die veertjes. Maar de P4 heeft niet zo'n fragiele core als de AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had veertjes gehaalt voor M4 boutjes paste ze er niet omheen :/ naja dan maar zonder had het blok wel los btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
offtopic:
psst .. als je nog Veertjes Nodig hept Add me op msn .. Volgens mij staat mijn msn icoontje rechsboven dit topiq anders verklap ik het wel :P
de meeste Spulletjes voor het Bevestigen hadden ze hier wel..
M4 / M3 / nylon ringetjes uhhh . slangklemmetjes .. en 20% korting :P
msn = nananan hoeft niet meer :P

[ Voor 26% gewijzigd door Paradox op 08-05-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

JWR schreef op 08 mei 2003 @ 13:00:
Hmm dan moet ik ook maar even kijken naar die veertjes. Maar de P4 heeft niet zo'n fragiele core als de AMD.
Core is waarschijnlijk even fragiel :) Maar er zit een dikke heatspreader op om 'm te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0d3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 09:17
wie heeft er al die nieuwe versie dekseltjes gehad, zie zien er anders uit, dr zit een of ander raar patroon overheen, strepen, voor de rest ziet het er wel netjes uit. bedankt cees, voor de blokjes en de nazorg.

We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0d3 schreef op 09 mei 2003 @ 15:33:
wie heeft er al die nieuwe versie dekseltjes gehad, zie zien er anders uit, dr zit een of ander raar patroon overheen, strepen, voor de rest ziet het er wel netjes uit. bedankt cees, voor de blokjes en de nazorg.
Ik snap het even niet, leg ff duidelijker uit alsjeblieft. Het liefst met een foto erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
Er is een Nieuwere versie van die blokjes gekomen .. b.v. bij je GPU is het Lexaan Dikker ... er is nu meer houvast voor de aansluiting ik d8 dat dat oowk was bij het Chipset het geval .. die is nu oowk dikker geworden. volgens mij waren dat de Grootste dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat ie met die strepen bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Het lexaan is niet zo glad meer als het eerst was het lijkt net of er een soort struktuurtje inzit van hokje aan de bovenkant en strepen aan de onderkant van het dekseltje. Tenminste bij mij. Met mijn digitale camera zie je het niet ff kijken of je het met die van mij broertje ziet.

[afbeelding]

[ Voor 15% gewijzigd door Sneezydevil op 09-05-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
* Sneezydevil heeft vanavond heel veel geluk gehad.

Rond een uur 7 vanavond is dus mijn GPU blokje gaan lekken waar ik dus iets over achten achter kwam, doordat mijn rubberen zolen begonnen te piepen op mijn vloer. Ik had dat piepen van mijn zolen een kwartier eerder ook al eens gehoord maar heb er toen geen aandacht aan geschonken.
Ik deze tijd is ongeveer 0.75 liter uit mijn reservoir verdwenen en op mijn vloer terecht gekomen. Maar doordat ik een slotcooler onder mijn grafische kaart heb zitten(waar al het water in druppelde en naar buiten mijn kast werd geblazen) valt de schade allemaal wel mee. Heb er voor zover ik kan zien alleen wat roze kabeltjes en kast bodem aan over gehouden(het water was rood en lichte op bij gebruik van uv licht).

Had ik het nieuwe dekseltje nu toch maar vanmiddag ingebouwd :P

P.S. de tijden zijn een beetje geschat wie let er nou op de tijd als je met je voeten in het water staat.

Edit//

Zijn er nog meer mensen die het nieuwe dekseltje al hebben gemonteerd, ik kom er namelijk net achter dat de schroeven te kort zijn, die erin zaten?

[ Voor 9% gewijzigd door Sneezydevil op 09-05-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0d3
lol ik heb die van mij nog niet gemonteerd maar das idd wel iets om te checken. ze waren al iets aan de korte kant, moet ik ook die maar niuw halen denk'

weet iemand wat voor schroefdraad daar op zat? weet ik wat ik moet halen.

We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
Het nieuwe Plexie op het blokje is 22 mm dus als je 3 cm M3 haalt moet dat goed zijn.. en een Bolle kop is wel beter anders vind jet plexie het neit zow prettig

Dus het Verlanglijstje is geworden
Boutjes M3 30 mm lang Bolkop :)
maar van je Blokje tot Door je videokaart is 50 mm zoals hieronder beschreven goed

[ Voor 111% gewijzigd door Paradox op 10-05-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

30mm bouten zijn _echt_ te kort! Ik heb een blokje met het oude deksel, en daarbij zijn ze al te kort.. Best logisch ook:

22mm deksel
10mm koper
5mm tot PCB
5mm voor veer & bout

Dan komen we uit op 42mm.. :/ 50mm bouten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
uhh jij hept het over dat Vanaf je Blokje Naar je videokaart ...
ik had het over door je plexie in het koper

jup .... 50 mm voor Door het plexie en door je Videokaart klopt oowk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Jupiler schreef op 10 May 2003 @ 12:03:
30mm bouten zijn _echt_ te kort! Ik heb een blokje met het oude deksel, en daarbij zijn ze al te kort.. Best logisch ook:

22mm deksel
10mm koper
5mm tot PCB
5mm voor veer & bout

Dan komen we uit op 42mm.. :/ 50mm bouten dus.
Van de anderen kan ik het niet zeggen maar ik had het over de bouten waarmee het dekseltje op het koper blokje zit gemonteerd bij mij origenele blokje is dat met 20 mm M3 gedaan, maar het nieuwe dekseltje is al 22 mm.

Om het geheel op me GPU te monteren had ik al 50 mm bouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Sneezydevil schreef op 10 mei 2003 @ 12:11:
[...]

Van de anderen kan ik het niet zeggen maar ik had het over de bouten waarmee het dekseltje op het koper blokje zit gemonteerd bij mij origenele blokje is dat met 20 mm M3 gedaan, maar het nieuwe dekseltje is al 22 mm.

Om het geheel op me GPU te monteren had ik al 50 mm bouten
Edit//

Iets aan de langzame kant

Edit2//

Wat ben ik toch lomp, wil ik me post editen ga ik hem quoten is al de tweede keer deze week |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Sneezydevil op 10-05-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ow, nevermind me :P

M3-bouten passen er inderdaad in, heb toevallig een paar 30mm M3 bouten liggen en het gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

Tha_mafkees bedankt! Bedankt voor de nette afhandeling! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
dat bedoel ik ;)
khep gister alles ingebouwd ... dit is mijn eerste WC opstelling en alleen gpu + cpu omdat ik niet weer hoe ik mijn Chipset moet bevestigen .. ( khep een Asus P4PE ) dus geen gaatjes er omheen en lijmen is geen optie op een Core van uhh .. 7 mm .. :/
ach .. dat zie ik nog wel

mijn temps zijn nu
code:
1
2
3
4
5
6
non stressed zonder Fan's (op mijn rad)
37 graden cpu en 
32 graden mobo
en Stressed Zonder Fan's (op mijn rad)
42 graden Cpu en 
32 gradem mobo

ben ik best blij meej ;)
voorheen was het
45 graden non Stressed en 54 graden Cpu Stressed
en Stressed or non stressed 30 graden mobo

Weet iemand hoe je een Temp van een Gpu kan meten ??
khep een GeForce3 Ti 200
Whoei @ Tha Mafkees voor mooie Blokjes _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR

JWR

G4E-PARAD0X schreef op 12 May 2003 @ 12:23:

Stuk tekst.

Weet iemand hoe je een Temp van een Gpu kan meten ??
khep een GeForce3 Ti 200
Whoei @ Tha Mafkees voor mooie Blokjes _/-\o_ :Y)
Jij ook nog bedankt voor de boutjes en moertje en veertjes! :)
Vanmorgen lagen ze voor me klaar! Het geld is inmiddels overgemaakt.

[ Voor 46% gewijzigd door JWR op 12-05-2003 13:55 . Reden: ff ruimte besparing en wat tekst weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
JWR schreef op 12 May 2003 @ 12:33:
[...]
Jij ook nog bedankt voor de boutjes en moertje en veertjes! :)
Vanmorgen lagen ze voor me klaar! Het geld is inmiddels overgemaakt.
np (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0d3
Ik wilde eigenlijk alleen maar even laten weten dat ik achteraf toch best teleurgesteld ben in de kwaliteit van deze blokjes/actie. Ze zullen vast wel goed koelen en zo, daar niet van, maar b.v. de veren zijn bij de socket 370 mechanisme even sterk, het lijkt allemala wel te passen en zo, maar al gauw merkte ik op dat ie scheef op mn socket ging zitten. ik hoorde al geknars van het meerdere malen verwijderen om het geheel recht erop te krijgen. Gelukkig heeft mn core het overleefd maar dan alsnog is dit toch iets wat je redelijk uit mag zoeken als je zelf blokjes maakt, en niet zomaar even iets ineklaar fratsen en maar hopen dat het werkt. Verder moet je 10x met de tha_mafkees contact op nemen en dan krijg je het nog niet. Ik had 10mm slangtulles voor mn cpu bestelt. Kreeg hem echter met 12mm tulles, opzich geen probleem, omdat ook mijn dekseltjes gingen scheuren, ff geICQed met tha_mafkees en ja hoor een week later en wat ICQ's later had ik nieuwe deksels. (hij moest die voor de socket bevestiging nog maken, begrijpelijk). tevens zou die die vergeten tulles mee sturen, hetgeen waar ik 10E extra voor heb overgemaakt, voor de extra porto kosten en dat ik het ook wel lullig voor hem vond dat die deksels kapot gingen. Nu heb ik nog steeds geen extra tulles. en inmiddels heb ik mn blokjes al 4+ weken. Oh en er zou worden gezorgd dat de radeon blokjes zouden passen, ik heb begrepen dat mensen een stukje aluminiumvolie aan de onderkant geplakt kregen, dit vind ik eigenlijk niet zo netjes. Heb ze nu bij iemand anders even bij laten frezen zodat het geen problemen meer zou leveren.

Ben nu, nu het 'af' is erg blij mee. Mn idle temps zijn gezakt en gestegen. mn CPU is nu 35C idle ipv 29/30 wat ie was (blackice pro II extreme zonder fans (nog) heb 2 papst 120mm klaar liggen) maar mn gpu is 2.5/5 graden gezakt. ik heb het geheel parallel aangesloten met Y stukjes. Dit omdat de tulles een binnendiameter van 8mm hebben en dus de flow vermoelijkeren. Ik heb het uitvoerig getest en parallel komt er na het criquit meer en sneller water, dus zeker een aanrader.

zo ik mn ei kwijt : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Overigens passen die Radeon blokje ook alleen moet je eigenlijk die spacer verwijderen en dat doen velen niet omdat ze bang zijn de core te crushen. Maar hij past in feite wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Wel ook even benadrukken dat de GPU-blokjes in de nieuwe actie 'van thuis uit' een afgefreesd randje hebben waardoor die spacer mooi overbrugd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 24-05-2003 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

okay, ik heb meegedaan met Waterblokken Actie 2. Ik heb het vorige week pas ingebouwd en de hitte van afgelopen dagen was voor mij errrrug welkom om te kijken hoe de setup dan zou presteren.

setup:
CPU : P4 2.4b@2.4 zonder Integrated Heatspreader
Mobo: Abit TH7-II RAID
Waterjacket: van Tha_Mafkees
Radiator: Black Ice Extreme
Fan@Rad: Sunon 120mm 24v@12v
Pomp: Eheim 1046
Slang: Eheim
Reservoir: Novatek
Kast: Chieftec MA-01SLD Big-Tower type Matrix

De sunon fan is een tussenoplossing tot m'n spul van de frozen-cpu IA binnen is :)
Anyway, m'n temps:

's ochtends toen het nog redelijk koel was: idle 35, stressed 38
's middags toen het behoorlijk warm was: idle 38, stressed 41
's avonds toen het pokke heet was: idle: 39, stressed 43

Al met al ben ik heel erg tevreden :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Apie! schreef op 02 June 2003 @ 08:28:
CPU : P4 2.4b@2.4 zonder Integrated Heatspreader
offtopic:
Hoe heb je dat gedaan?? En zijn de temps ook echt gedaald of heb je geen verschil gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

dat heb ik afgekeken op overclockers.com

benodigdheden:
- niks te doen
- 1x P4 die je kan missen of makkelijk kan replacen
- 1x scherp aardappelmesje

Ik heb ipv een stanleymes voor een aardappelmesje gekozen omdat die wat steviger zijn. Weliswaar ook wel iets minder scherp maar dat maakt niet uit. Gewoon voor 1-2 euro een nieuwe kopen bij de xenos :)
Eerst met de punt van het mesje de zwarte lijm aan alle 4 de kanten er af snijden. Dan beetje bij beetje de lijm tussen de heatspreader en de printplaat wegsnijden. Op een gegeven moment kan je (met redelijk wat kracht) het mesje ertussen duwen. Op zich gaat het best makkelijk, maar ik moet toegeven dat het de eerste keer best eng is. ik heb eerst geoefend op m'n oude p4 1.6a en toen pas m'n 'nieuwe' p4 2.4b onthoofd. Ik kan je wel aanraden om heel erg uit te kijken voor de pinnetjes, want de 1e keer had ik er daar een paar van omgebogen :+

Helaas heb ik de spreader er af gehaald voordat ik wc er in heb gebouwd dus weet ik niet of het nou echt uitmaakt. Volgens oc.com iig wel, maar dat kan ik dus niet bevestigen. Ik kan wel zeggen dat het heel erg eng is om het waterblokje er op te draaien aangezien de core nu geen anti-crush-bescherming meer heeft.

Alleen het lappen van de IHS schijnt ook al merkbaar resultaat te hebben, dus als je voor safe wilt gaan kan je beter dat doen.
* Apie! heeft een p4 1.6a met External Heatspreader in de aanbieding :+

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bestaat er toevallig ook de mogelijkheid om in plaats van lexaan, een deksel te krijgen van messing o.i.d.?
Bij mijn CPU blok met loodrechte pilaren krijg ik de zaak nog wel afgedicht, maar de konische pilaren in het GPU blokje zorgen ervoor dat het deskel rondom de gaten uitstulpt en dus niet hard durf aan te draaien. Aangezien lexaan last heeft van relaxatie zal mijns inziens deze verbinding altijd na enige tijd gaan scheuren of barsten. Dit risico wil ik liever niet nemen, vooral niet omdat het deksel van de GPU toch onzichtbaar is vanwege de orientatie van de videokaart (naar beneden).

[ Voor 7% gewijzigd door Cow_tipping op 02-06-2003 18:36 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Bij de huidige actie zijn nieuwe GPU-deksels te koop, deze zijn nu ruim een halve centimeter dikker en een stuk steviger (nieuw productieproces), waardoor ze zeker niet gaan barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

ik dacht dat ik al een nieuw deksel had, maar blijkbaar is er alweer een nieuwe generatie.
(Mijn deksel is nu 15 mm dik met 12mm draad in de zijkant getapt)

[ Voor 3% gewijzigd door Cow_tipping op 02-06-2003 22:21 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

k*t....ik heb gisteren ook barstjes gespot op m'n blokje :(

Blown past falling sands

Pagina: 1