Toon posts:

MSI k7N2G start niet meer op na overclock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiero een MSI K7N2G Nforce 2 mobo, deze met een xp2200+ tbred, kwou hem overclocken dmv de multiplier maar nu wil dat ding dus niet meer opstarten.
Kheb al geprobeerd de bios te resetten met de jumper.. maar dat wou dus op 1 of andere manier niet.. ik heb de power eruit gedaan, jumper verwisseld en toen weer terug power erop ding aan maar geen beeld.

- Weet iemand toevallig hoe het wel moet ?
- Kan het misschien met een key ingedrukt houden BIJV. de insert of esc?
- Kan ik de bios batterij eruit halen.. en wat voorgevolgen heeft dit ?
- Iets anders?

Kheb de search al gebruikt en dat hielp niet :s tis echt dringend dit..

Thx

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 15:42 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ATX Reset geprobeerd :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je ? :$

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 10:15
Batterij eruit, dan moet die binnen een paar seconden zowiezo leeg zijn.
Powerkabel er wel ff uithalen e.d.

Dat moet altijd werken.

Met een clear cmos jumper zou het ook moeten werken, ff jumper op clr_cmos, dan weer terug zetten en board weer aan.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is het leuke juist met die clear cmos jumper hegb ik het al geprobeerd maar dat doet ie dus niet.. Batterij eruit.. kan verder geen kwaad? Is dan niet de hele bios weg?

Verwijderd

Heb je niet gewoon je proccesor door laten branden heb ik ook een keertje gehad waarschijnlijk kan je gewoon een nieuwe kopen ik zou hem er eventjes uit halen en na kijken als hij nergens zwart is

Verwijderd

Topicstarter
ja ok dat check ik dan zo wel ff.. maar kan ik zonder prob. die cmos batterij er ff uithalen ??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 16:03:
ja dat is het leuke juist met die clear cmos jumper hegb ik het al geprobeerd maar dat doet ie dus niet.. Batterij eruit.. kan verder geen kwaad? Is dan niet de hele bios weg?
De BIOS zit in een ROM chipje, de batterij dient enkel om de settings te onthouden :)

Met een ATX reset wordt er bedoeld:
- batterij eruit (of jumper omzetten naar reset stand)
- voedingstekker eruit
- powerknop indrukken (er wordt even het laatste stukje spanning uit de voeding door de PC heen gejaagd)
- batterij terug (of jumper terug)
- voedingstekker terug
- powerknop indrukken (PC zou moeten opstarten)

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 16:03:
Heb je de jumper nadat je hem over had gezet ook weer in zijn originele stand gezet ;) . Zo niet, jah, dan doet ie ut idd niet :D

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sorry voor de late respons, moest kranten bezorgen :Y) Ontopic:

Een ATX reset doe je door de netstroom af te koppelen, 10 seconden je aan uit knop in te drukken, en dan weer opnieuw proberen te starten. Met natuurlijk de netstroom weer aangesloten :Y)

edit: oeps, over BalusC's reactie heen gelezen :'(

nog 1 laatste opmerking, dit euvel komt wel vaker voor met MSI borden, en dat los je op deze manier op :) (meestal)

[ Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 01-05-2003 17:34 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 12:22
Je moet J10 op 2-3 zetten en J11 op short. Dan opstarten en in het BIOS de boel weer ok zetten, daarna J10 op 1-2 en J11 op open. :)

Als het goed is werkt dan de PC weer ok

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Pagina: 1