Server niet bereikbaar via LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Mijn server is niet bereikbaar via de LAN met het DNS naam.
Dns naam is gekoppelt aan het interneti-IP
Ik kan de server wel via de LAN-IP bereiken maar dat is niet wat ik wil.
Het is ook vanuit het internet netjes bereikbaar met dns-naam.

Ik vermoed een routing probleem van de alcatel speedtouch, maar heb geen flauw idee waar en WAT ik moet zoeken.

De server is een windows2000 server aangeslote via een switch op een GETWEAKED alcatel speedtouch modem.

Hoe kan ik dit oplossen?

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
Ik heb dus het zelfde probleem, ik heb daar helaas nooit een oplossing voor kunnen vinden. Tenzij je SIP spoofing gaat doen en je netwerk anders opbouwt. Maar dan gaat helaas het internet delen van je getweakte modem af... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien iets te maken met netbeu.. dat hij geen namen kan resolven?? Dat hij het ipadres niet aan een naam kan koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevoegen aan de hosts tabel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Het verhaal van de hosts tabel ken ik al dat gebruik ik ook als tijdelijke oplossing maar ik wil ervoor zorgen dat de Alcatel deze routing process opzich neemt.

Dus vanuit de lan het internet ip doorrouten naar de LAN ip, maar hoe doe ik dat?

En NETBEUI heeft hier niets mee te maken. Staat niet eens geinstaleerd. Aleen TCP/IP

[ Voor 18% gewijzigd door Anubis801 op 01-05-2003 15:39 ]

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anubis801 schreef op 01 May 2003 @ 15:35:
Het verhaal van de hosts tabel ken ik al dat gebruik ik ook als tijdelijke oplossing maar ik wil ervoor zorgen dat de Alcatel deze routing process opzich neemt.

Dus vanuit de lan het internet ip doorrouten naar de LAN ip, maar hoe doe ik dat?

En NETBEUI heeft hier niets mee te maken. Staat niet eens geinstaleerd. Aleen TCP/IP
dit 'probleem' is hier wel veel vaker voorgekomen. Volgens mij is dit altijd het geval in de opstelling zoals jij die hanteert. Heb t zelf ooit ook eens nagezocht, heb toen niks anders kunnen vinden dan die eerder genoemde hostfile ff aanpassen (of een proxy buiten je LAN instellen natuurlijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik wil dat eigenlijk ook wel, maar die manier met het HOSTS-bestand wil niet werken bij mij. Doe ik iets fout, of is het niet mogelijk om binnen het HOSTS-bestand (of desnoods LMHOSTS) een IP-adres naar een ander IP-adres te laten verwijzen?

[edit]
Het gaat mij er echt om dat ik het externe IP-adres kan gebruiken, en niet een normaal leesbare naam (zoals "webserver"). Dit omdat ik als ik een link moet geven aan derden altijd het externe IP moet meegeven, en dat telkens moet omzetten naar m'n interne IP als ik iets wil bekijken. Mijn webicon van GoT zou ik bijvoorbeeld gewoon op mijn eigen server kunnen hosten, maar zolang ik mijn externe IP niet kan bereiken vanuit het netwerk kan ik mijn eigen icon dus niet zien 8)7.

Kan geen oplossingen vinden hier op GoT en Google en heb eigenlijk interesse in die HOSTS-manier in tegenstelling tot veel anderen :). Wellicht heb ik een URL over het hoofd gezien?

[edit - 2]
Het is me gelukt: door een gratis domein aan te vragen (zoals hier), kan ik mijn HOSTS-bestand wel aanpassen. Dan hoeft er namelijk niet meer geprobeerd te worden met twee IP-adressen te wisselen binnen dat bestand (wat dan waarschijnlijk niet werkt), maar kun je links je interne IP opgeven, en rechts je nieuwe gratis domein.

[ Voor 84% gewijzigd door DUX op 12-05-2003 13:26 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1