• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hierover de search al afgezocht, maar niets over kunnen vinden. Maar het volgende is dus het geval.

Stel ik heb een laptop of een PDA. Daar wil ik dan een GPS module voor kopen. Daarnaast wil ik bijv. MS Autoroute 2003 gebruiken. Tot zover geen probleem. Maar moet ik naast dit alles een apart abonnement nemen voor GPS gebruik? Of is dit zoiets als de radio en mag je met een ontvanger al die signalen 'gratis' ontvangen?

:/

Verwijderd

Volgens mij, weet het niet 100% zeker, is dit gewoon helemaal gratis. Gaat via de satalieten, dus....

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 16:02
Signalen zijn gratis... geen abonnement, geen kosten. Net zoals radio trouwens...

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-02 14:05
idd, gps signaal gratis, net als bv een radiozender. Je moet natuurlijk wel een gps en software hebben ;)

Er is iig geen abbonement nodig voor GPSsen..

en nu we het er toch over hebben:
- Wat is 't verschil tussen de soorten GPS modules?
- Ik ga van de zomer naar Hongarije. Welk proggie ondersteunt dat land? Alles wat ik vind gaat maar tot Oostenrijk :(

Verwijderd

Hm... TomTom ondersteund (dacht ik) heel europa, ook Hongarije dus. Mijn vader gaat dit (een PDA + tomtom) aanschaffen.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
TomTom. Beste navigatiesoftware die er is en voor volgens mij heel europa zijn kaarten te krijgen (TomTom pakket is er ook met GPS module en extra kaarten).

Toevallig.. eerst zie ik nog niets staan over TomTom, ik post was en tadaaa bluhhhh heeft voor 90% het zelfde gezegd als ik.

[ Voor 30% gewijzigd door InterCC op 01-05-2003 14:32 . Reden: toevallig ]

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-02 14:05
oeps, vergeten te vermelden: Ik heb geen PDA, alleen laptop. TomTom valt as far as I know dus af :(

Verwijderd

wat heb je wel ?

Verwijderd

je kan tom tom toch ook op je laptop gebruiken dacht ik ? Gewoon een gps receiver met tom tom software.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 19:18
Nu we het er toch over hebben :P M'n pa wil een Streetpilot III Pro kopen, iemand die hier ervaringen mee heeft?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Kan wel hoor. Er zijn verschillende pakketten zoals ook MapPoint. GPS muis kost zo'n 150 eur voor en pda of laptop. Voor meer info mail surf dan ff naar: http://www.comp.nl en stuur een mail ofzo ik weet dat ze ze daar los verkopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 14:58 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

gps-signalen zijn gratis zoals verteld.

voor zover ik weet bestaan er geen NAVIGATIEsoftware voor de laptop, dus waarbij een route wordt herberekend als je verkeerd rijdt, of dat je steminstructieskrijgt. Routeplanners zat though.

Qua GPS-hardware. er bestaan 2 protocollen. SIRF en NMEA (fout gespeld?). SIRF is de nieuwe en heeft een hogere bandbreedte naar het schijnt. zou nauwkeuriger en sneller moeten zijn. Let daar dus een beetje op als je koopt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1