Xp reboot telkens

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ja ik weet het er waren al andere topics maar die hielpen niet!

Het zit zo. Er staat hier een pc wat na het opstarten automatisch reboot (niet inloggen maar direct eruit)

Dus ik zocht hier op Got en vond dit:
http://www.digitalwebcast...utorials/cw_boot_toot.htm

Totdat het bij stap3 fout ging.. Hij bleef het zelfde doen (zag nu Windows word opgestart....) maar kreeg een fout van een verkeerde parameter bij Iass.exe ofzo..

Nu kan ik ook niet meer in de restore functie (die dos prompt) komen omdat het wachtwoord (nu wel) fout is..

Wie heeft een oplossing?
Tnx

Verwijderd

Probeer via safe mode aan te geven dat hij bij een (system properties)--->(advanced) bij een fout niet reboot, heb je trouwens partities aangemaakt via fdisk?? dan gaat ie ook over z'n nek

• Sypher
  • Nu online
Safe mode werkt niet :( en dat ding heeft NTFS :'(

Verwijderd

met nieuwere versies fdisk is mogelijk ntfs te maken..heb je dat gedaan????

• Sypher
  • Nu online
Partitie 1: Ntfs
Partitie 2: Ntfs

Windows 98 bootdisk geprobeert om net user te doen maar die wil c: niet pakken omdat het geen fat32 is.. waar haal ik die nieuwe fdisk?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 23:19

wielhelm

80/86 ST bladebladed

je hebt ook nog ntfsdos

Verwijderd

je moet helemaal geen fdisk gebruiken bij XP, gewoon alles leeggooien, cd erin en klaar.

• Sypher
  • Nu online
ja maar dat mag ik weer niet omdat er allemaal ''belangrijke'' dingen op staan die ik éérst veilig moet stellen..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En de harde schijf in een andere PC overzetten is ook geen optie?
Opstarten met een Knoppix (linux) cdrom waar NTFS support in zit, kun je je data in ieder geval nog lezen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Sypher
  • Nu online
Heb geen knoppix :o

• blackd
  • Niet online
Dan download je die toch?

• Sypher
  • Nu online
Ja hoe groot is dat wel niet? :| Btw: kan winxp met fat32 omgaan met 1 hd met fat en de andere met ntfs?

• blackd
  • Niet online
netvisions schreef op 01 mei 2003 @ 14:57:
Ja hoe groot is dat wel niet? :|
1 CDROM. www.knoppix.org
Btw: kan winxp met fat32 omgaan met 1 hd met fat en de andere met ntfs?
Ik zie niet in waarom niet.

• Sypher
  • Nu online
Nah je weet maar nooit met Microsoft.. 1 cd :| Dat is never te doen met Casema :o

Besides: Ik kan niet echt omgaan met linux :7

[ Voor 24% gewijzigd door Sypher op 01-05-2003 14:59 . Reden: Besides Added ]

• blackd
  • Niet online
netvisions schreef op 01 May 2003 @ 14:58:
Nah je weet maar nooit met Microsoft..
Sure. Waarom gebruik je hun software dan?
1 cd :| Dat is never te doen met Casema :o
OK. HDD overzetten dan maar, mits het OS NTFS aan kan (WinNT,Win2k, WinXP) op de PC waar de hdd ingezet gaat worden..

[ Voor 8% gewijzigd door blackd op 01-05-2003 15:01 ]

• Sypher
  • Nu online
Denk dat ik dat dan moet doen.. Met PartionMagic kan je daar NTFS naar FAT32 converteren? (dan converteer ik de 2e partitie eerst en na format partitie 1)...

• blackd
  • Niet online
netvisions schreef op 01 May 2003 @ 15:02:
Met PartionMagic kan je daar NTFS naar FAT32 converteren? (dan converteer ik de 2e partitie eerst en na format partitie 1)...
Kijk eens op de site van Partition Magic en ga eens op zoek naar de 'features'.

• Sypher
  • Nu online
> PartitionMagic allows you to fine tune your system performance by converting to a more efficient file system, changing cluster sizes, or adding a Linux SWAP file partition.

Q: Can PartitionMagic convert file systems?
A: PartitionMagic 8 can convert FAT, FAT32, and NTFS file systems interchangeably. In order to perform these file system conversions, you must install the operating systems that use those file systems. (For example, to convert to or from NTFS, you must install a Windows NT-based operating system, such as Windows NT, 2000, or XP.) You must also adhere to each files system's rules when performing conversions. (For example, to convert a partition to FAT, the partition must be no larger than 2 GB.)

[ Voor 14% gewijzigd door Sypher op 01-05-2003 15:06 ]

• Sypher
  • Nu online
Partitionmagic 8 Trail:
----------------------------
This is an evaluation version of PartitionMagic which will allow you to experience the product features but will NOT allow you to implement any changes.
FILE SIZE: 23 MB
Click here to continue
--------------------------------------
Kan ik daar wel mee converteren?

Verwijderd

Nope, staat er ook. : will NOT allow you to implement changes.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
netvisions schreef op 01 mei 2003 @ 15:08:
but will NOT allow you to implement any changes.
--------------------------------------
Kan ik daar wel mee converteren?
Nee dus, dan zul je hem moeten kopen, maar waarom die moeite?
Heb je geen 2e PC (of buren?) waar je hem ff in kan hangen om de boel veilig te stellen? :?

Je kunt natuurlijk ook ff winXP over je vergalde versie installeren, dan heb je wel een crappy install maar dan kun je je files ook veiligstellen en daarna alsnog een goede install maken :)

• Sypher
  • Nu online
Heb wel meer dan 2 pc's maar in mijn pc wil ik em al zowiezo nie (wil niet dat er iets mis gaat met MIJN Hd) en andere system is afgelopen zondag geformat dus dat kan me niet zoveel schelen, is nog deels leeg :p

Het enige wat veilig moet is Mijn Documenten, E-mailadressen en E-mails (adressen+mails) stonden toch ergens 'hidden' in Documents And Settings?

Winxp eroverheen zal nie gaan want hij begint "U dient de oude directory te verwijderen" " mogelijk raakt U dan ook Mijn Documenten kwijt" en dat mag juist niet.. I hate NTFS :)

• Bezzerk
  • Nu online
Wat zou er met jou HDD gebeuren dan als je die andere HDD erin hangt? :?
Je houd je eigen HDD gewoon op primary master, de "kapotte" op primary slave en booten maar met je eigen HDD'tje :) gaat niet fout...

tip: back-up mail e.d. als je het belangrijk genoeg vind om te bewaren.

• Sypher
  • Nu online
ja mail staat toch ergens als PST file? Weet iemand wáár.. En ik gooi em lekker in die PC .. :P

• Bezzerk
  • Nu online
Het staat in je Outlook aangegeven waar ze terecht komen (zodat je zelf ook aangeven dat je het anders wil)
Kga je niet alles voorkauwen :P

• blackd
  • Niet online
netvisions schreef op 01 mei 2003 @ 15:24:
ja mail staat toch ergens als PST file? Weet iemand wáár.. En ik gooi em lekker in die PC .. :P
Dat is wel te vinden dmv de search functie op het forum.

• Sypher
  • Nu online
C:\Documents and Settings\{username}\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook klopt dit overal? :o

[ Voor 164% gewijzigd door Sypher op 01-05-2003 15:37 ]

• blackd
  • Niet online
Hoe bedoel je?

• Sypher
  • Nu online
Nou die map...
Overigens: Kan je systeem crashen door games te spelen? Zo was het gebeurt bij die Pc.. hij speelde een of ander spel en toen vloog ie acuut vast en nu kan hij dus niet meer opstarten..

• blackd
  • Niet online
Ik snap dat je die map bedoelt, maar wat bedoel je met overal, op elk systeem ofzo?

Ik zou zeggen, zet die harde schijf uit het gecrashte systeem in het andere systeem en kijk of je daar de PST kan vinden? Over het algemeen klopt het wel, tenzij je een andere lokatie hebt aangegeven in Outlook.
netvisions schreef op 01 May 2003 @ 15:45:
Overigens: Kan je systeem crashen door games te spelen? Zo was het gebeurt bij die Pc.. hij speelde een of ander spel en toen vloog ie acuut vast en nu kan hij dus niet meer opstarten..
Ik weet niet over wat voor systeem je het hebt, dus daar kan ik weinig over zeggen.

[ Voor 31% gewijzigd door blackd op 01-05-2003 15:52 ]

• Sypher
  • Nu online
Tiz een systeem van een collega van mijn pa dus ik zou het opzich niet weten.. zit een Nvidea plankie in en een DFI mobo + 2.4 GHz procc

• Sypher
  • Nu online
Maak ik em net open zie ik dat er héél andere kabels aanzitten :| Van die kleine/dunne.. :o

• blackd
  • Niet online
netvisions schreef op 01 May 2003 @ 16:06:
Maak ik em net open zie ik dat er héél andere kabels aanzitten :| Van die kleine/dunne.. :o
Oh die!
(welke bedoel je? SATA, ATA66?)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

netvisions
Misschien is het slim om aan de hand van de verkregen tips zelf ook een beetje moeite te doen in plaats van alles op een dienblad te krijgen. Niet alleen leer je er zelf een stuk meer van, maar is het ook niet de bedoeling dat wij je hier alles letterlijk gaan uitleggen. Zie ook de FAQ Forumgedrag :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.