Toon posts:

Meerdere sites met Windows XP Prof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laatst dat het mogelijk was om met Windows XP professional met IIS 5.1 toch meerdere sites te hosten. Nu weet ik alleen niet meer waar 't stond B)

Het kwam er op neer dat je met IIS virtuele mappen kon maken en dan met een DNS server (niet van MS, maar van iemand anders, welke?) vervolgens bijv. www.site1.intra kon maken. Heeft iemand d'r ervaring mee?

Mod's: past wellicht niet helemaal bij alg, maar kon niks beters vinden.

Verwijderd

Ga ff naar de MSDN-afdeling van Microsoft (gewoon op hun site); daar staan allemaal Howto's enzo. Inclusief voorbeelden zodat je alleen maar je eigen naampje in hoeft te vullen als je het op je eigen servertje uitvoert.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan gaat het om 1 pakket, hier gaat het om meerdere pakketen hè. Heb heel MSDN al afgezocht trouwens :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 14:01 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:49

Rhapsody

In Metal We Trust

volgens mij is dat pas bij IIS 6.0 en die zit nu alleen bij Windows 2003 Server.

🇪🇺 pro Europa!

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid: het ging om een los programmatje wat, volgens mij, niet van MS was, die de hostname kon linken aan een virtual map (dus niet aan IP). Lijkt me sterk dat dat alleen werkt op 2003...

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:44
Rhapsody : DaŽs iig al bij IIS4 en misschien zelfs ook al bij IIS3 maar dat geloff ik eigenlijk niet.

De IIS die bij XP zit komt een beetje overeen met de PWS. Daar is het dus niet bij mogelijk om virtual hosts bij te gebruiken. Dit gaat met zogenaamde Host Headers en dat kan ook met de DNS server van Microsoft. Het ligt alleen aan de browser of je al dan niet host headers kunt gebruiken. Je zet dan meerdere sites op 1 IP.

Kort samengevat : Officieel is het niet mogelijk om Host Headers te gebruiken en ik ken ook nog geen "work-arounds" om dat wel een de praat te krijgen, al houd ik me wel aanbevolen.

edit:

Ik had je toevoeging nog niet gelezen. Dit programma waar je het over hebt ken ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door mbrouwer op 01-05-2003 14:11 . Reden: Oeps, tiep niet snel genoeg ]

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
conclusie:
dus bij meerdere site hosten kun je alleen:
> Microsoft Windows Server nemen;
> Apache o.i.d. nemen;
> Met een (brakke) ASP redirect werken.

agree?
Pagina: 1