Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

extreem hoog geluid na opbouwen van pc

Pagina: 1
Acties:

• martijn189
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 16:37
beste mensen, ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe pc heb 2 dagen geleden een nieuwe kast gekocht en heb daarin een moederbord geplaats die 2dehands is. Ik wilde weten of ie het deed en stopte de stekker erin )er zat toen geen geheugen, processor enz. in) en hij deed het.

Ik heb toen mijn processor + koeler geplaatst en heb de computer aangezet, dit ging prima en zette hem na 1 min. weer uit. toen wilde ik hem opnieuw starten, maar toen ik de stekker erin stopte kreeg ik een verschrikkelijk pijnlijk hoog geluid te horen. (als ik de stekker van het moederbord aftrek is het geluid weg, maar de fan draait niet van de voeding, als ik die stekker er weer op doe dan branden er geen lampjes, draaien er geen fans en hoor ik alleen dat hoge geluid ik kan hem zelfs niet eens aanzetten.

wat zou dit kunnen zijn.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien is het de fan van je voeding die aanloopt ofzo en dat hij daardoor zo'n lawaai maakt. Anders moet je eens kijken naar je cpu fan.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Wat bedoel je met hoge geluiden? Erg hoog? Of gewoon een praaf pieptoontje? En op het moment dat je het 'geluid' hoort, Wat hangt er dan aan je moederbord?

• martijn189
nee dit is het niet, hij doet echt helemaal niets zodra ik de stekker in de muur stop dan krijg ik dat gillende geluid, en kan mijn pc ook niet aankrijgen.

• jvvv
Kan je lokaliseren vanwaar het komt?

• martijn189
het geluid is verschrikkelijk hoog bijna pijnlijk en ik heb nu helemaal niets meer op mijn bord zitten (eerst wel, zie eerste verhaal)

Verwijderd

werkt het moederbord wel ? zit er een speaker op aangesloten (of zoon buzzer op het mobo)?
meestal is een hoge toon door de pc speaker het gevolg van een dode cpu...

• martijn189
waarschijnlijk uit mijn moederbord want als ik de stekker van de voeding naar het bord eruit trek en ik stop vervolgens de stekker van de voeding in de muur dan blijft het rustig

• jvvv
Ja maar de plaats op het moederbord.... Komt het uit een rond plastik cilindertje met een gat erin (buzzzer) ?

edit: Er is een verschil tussen de pc spekaer en de buzzer op je mobo...

[ Voor 27% gewijzigd door jvvv op 01-05-2003 13:23 ]

• martijn189
de pc speaker zat aangesloten maar ook die zit er nu niet langer op, toch blijf ik het geluid horen er zit nu dus helemaal NIETS meer op mijn moederbord.

Verwijderd

Is het niet je voeding, kan best zijn deze om de een of andere reden zit te piepen (wat stopt als deze niet belast wordt)

• martijn189
ik weet niet f mijn bord zo'n buzzer heeft ik heb een MSI k7tpro2, ik heb net eens zitten luisteren en mischien komt het ook wel uit de voeding, als ik de stekker uit de muur trek dan gaat die pieptoon naar beneden en wordt steeds zachter

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10 11:44
lekkende condensator, meestal een slissend geluid, kan ook hoog zijn...

bord kaput

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11 09:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Het is de voeding, had ik eerst ook met een cheap merk. Steek de stekker erin en piepen als een gek. Dus vervang je voeding met een andere.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• martijn189
ja piepen als een gek zo hoog dat ik nouwelijks kan horen waar het vandaan komt, en het stopt inderdaad als ik de stekker van mijn bord eraf trek want dan wordt ie niet meer belast, zou hij ook piepen als ik bijv. niet mijn bord maar een HD erop aan sluit?

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
icecoolsniper schreef op 01 May 2003 @ 13:27:
Het is de voeding, had ik eerst ook met een cheap merk. Steek de stekker erin en piepen als een gek. Dus vervang je voeding met een andere.
Die kan ook wel een hoog geluid maken, omdat het een schakelende voeding is.
Even een andere voeding uit proberen.

• martijn189
als ik mijn moederbord voeding stekker eruit trek en een HD aansluit op de voeding maakt de voeding niet zo'n raar geluid

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10 11:44
martijn189 schreef op 01 mei 2003 @ 13:33:
als ik mijn moederbord voeding stekker eruit trek en een HD aansluit op de voeding maakt de voeding niet zo'n raar geluid
dat zegt nog niets omdat er nog geen spanning staat op de stekker, dat gaat pas wanneer het moederbord is aangesloten en de powerswitch is gedrukt.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

martijn189 schreef op 01 May 2003 @ 13:33:
Je HD gebruikt alleen 5 en 12 Volt, je moederbord gebruikt er veel meer.

en dat gene dat De-Fault zegt :)

[ Voor 68% gewijzigd door [ash] op 01-05-2003 13:38 ]

• martijn189
mmmm ok dan houden we het op een slechte voeding dank voor alle snelle reply's

[ Voor 71% gewijzigd door martijn189 op 01-05-2003 13:56 ]

Verwijderd

martijn189 schreef op 01 May 2003 @ 13:42:
mmmm ok dan houden we het op een slechte voeding dank voor alle snelle reply's
Je moederbord krijgt standaard 5v 'standby-voeding', maar op de molexjes naar je hd's enzo staat helemaal geen stroom. Met een moederbord eraan belast je hem dus wél als hij in het stopcontact zit (maar niet aan is), met een HD niet.

Edit:
heu? daarnet stond er wat anders in die post :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 14:00 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Mijn voeding, enermax 350 watt, piept ook heel hoog. Dat is de eerste 2 sec als ik m'n pc aan doe, dan trekt het weg. Ik heb hem nog niet open gehad ivm garantie voor mogelijk dit probleem. ZOu het een condensator kunnen zijn waar ik zelf eerst aan dacht? En zit geloof ik geen pfc in.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

uhm wat voor mobo is het?? als het nog een AT is en hij doet dat dan kan het zijn dat je de stekker verkeerd hebt en dat er kortsluiting is, dan gaan sommige voedingen ook piepen....

maar dat piepen wat jij hoort hoop ik maar voor je dat uit de voeding komt, als hij van je mobo af komt is er toch echt iets heel erg fout als de speaker er van af is...

verder vind ik dat je beetje dom bezig bent met opbouwen...
mobo aansluiten en dan testen
cpu aansluiten en dan testen..

het beste kan mobo vid.kaart cpu en geheugen erin doen en dan testen, niet eerder omdat je pc nog niet helemaal opgebouwd is en niet gemaakt is om op die manier aangezet te worden...

Verwijderd

Ik heb het wel eens als ik mijn PC heb verhuist naar bijvoorbeeld een LAN party. Dan komt er uit de voeding een hoge piep. Ik schrok er vroeger ook van, en dacht dat het kwam doordat mijn PC condensvorming oid had. (Het was koud in de auto). Uiteindelijk gewoon mijn PC aan gezet, en er was niets aan de hand. Het zaakje draait al 2 jaar perfect stabiel. :)

Ik zou je er niet druk om maken, en gewoon je bak aanknallen. :)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik wil even een opmerking plaatsen die misschien niet helemaal van toepassing is hier.
Je weet dat er rechtsonder op je mobo een klein zwart rondje met een gaatje zit? Dat is een piezo-speakertje, kan alleen piepen.
Als je je pc start zonder dat er geheugen inzit begint ie te piepen. Aangezien MSI mobo's standaard (althans de mijne had dat toen ik m kocht) op Power on after AC loss staat, kan het dus zijn dat moment je de stekker erin stopt je pc probeert te booten en geen geheugen vindt en dus begint te piepen.

Tot zover :)

Edit: Stop de stekker in de muur zodat de piep begint, en duw je vinger op het gaatje van de buzzer. Als je nou het geluid hoort veranderen heb je je probleem gevonden.

[ Voor 15% gewijzigd door insan1ty op 01-05-2003 15:54 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 15:33:
uhm wat voor mobo is het?? als het nog een AT is en hij doet dat dan kan het zijn dat je de stekker verkeerd hebt en dat er kortsluiting is, dan gaan sommige voedingen ook piepen....
poepoe wat heb jij dan voor een voeding he?
mij 386`voedingen zei den allemaal "vaarwel (pof)" als ik ze verkeerd aansloot.

Verwijderd

't is een MSI K7T Pro 2 zegt ie, daar zit btw wel een piëzo buzzertje op, vlak bij de BIOSchip.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

--> OH

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
pierre-oord schreef op 01 mei 2003 @ 15:25:
Mijn voeding, enermax 350 watt, piept ook heel hoog. Dat is de eerste 2 sec als ik m'n pc aan doe, dan trekt het weg. Ik heb hem nog niet open gehad ivm garantie voor mogelijk dit probleem. ZOu het een condensator kunnen zijn waar ik zelf eerst aan dacht? En zit geloof ik geen pfc in.
Dat zou kunnen ja, als je PC-boer in de buurt is zou ik toch even langs gaan met je voeding, voor de zekerheid.

TS: Wat je kan doen is wat apparaten aansluiten (lees: 2 writers, een paar HD's, floppydisk) en vervolgens de voeding zonder mobo starten (groen+zwart verbinden, zie ook de search). Misschien ligt het dan toch ana je mobo.

• martijn189
ok bedankt voor jullie reacties, heb het probleem dat ik had opgelost (zie deze post moederbord piept? ) alleen mijn mobo piept niet er zit geen geheugen in het is een MSI k7Tpro2 maakt dit uit verder zit er nu een duron + koeler in
Pagina: 1