[Voodoo3] Geluid van voodoo naar soundcard doorlussen

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wil dus geluid van mijn radio naar mijn pc krijgen.
Ik heb de beschikking over een line-in (ik weet niet hoe je zo'n speakerstekkertje noemt) naar tulp kabel.
Ik dacht dat het makkelijk zou zijn om de line-in stekker in de headphones van mijn stereo te duwen en de tulp stekkers in dat voodo blok.
Ik heb toen de audio-out op de voodoo3 kaart naar de cd-in (en ook nog naar de aux in) gelust met zo'n kabeltje..

Maar ik hoor dus nix...ik heb alle dingen in Billl's volume control aangezet, en ik hoor nix..en bij het opnemen heb ikd gemengde genomen, maar het enige wat ik hoor, is mezelf (de microfoon stond nog aan :P )
Weet iemand wat ik fout doe?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Begrijp ik goed dat je een Voodoo3 hebt met audio out?

Je wil overigens van radio naar pc, maar gaat vanaf een stereo (geen pc dus) naar de audio op de voodoo3, maar in de volgende zin ga je van een audio out vanaf je pc (de voodoo3) naar een cd-in op je pc, toch?

8)7 Ik begrijp het niet meer zo goed. Kan je niet een tekening maken van je idee?

• dominic
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Glacier schreef op 01 mei 2003 @ 12:48:
Ik wil dus geluid van mijn radio naar mijn pc krijgen.
Ik heb de beschikking over een line-in (ik weet niet hoe je zo'n speakerstekkertje noemt) naar tulp kabel.
Ik dacht dat het makkelijk zou zijn om de line-in stekker in de headphones van mijn stereo te duwen en de tulp stekkers in dat voodo blok.
Ik heb toen de audio-out op de voodoo3 kaart naar de cd-in (en ook nog naar de aux in) gelust met zo'n kabeltje..

Maar ik hoor dus nix...ik heb alle dingen in Billl's volume control aangezet, en ik hoor nix..en bij het opnemen heb ikd gemengde genomen, maar het enige wat ik hoor, is mezelf (de microfoon stond nog aan :P )
Weet iemand wat ik fout doe?
Die tulp op je voodoo is geen line in, da's een tv-out..

Download my music on SoundCloud

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
dominic schreef op 01 May 2003 @ 13:18:
[...]

:o

• dominic

dominic

will code for food

dominic schreef op 01 May 2003 @ 13:18:
[...]

Sorry ik verspreek me..

Een voodoo3 heeft helemaal geen audio voorziening..

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
dominic schreef op 01 May 2003 @ 13:19:
[...]

Sorry ik verspreek me..

Een voodoo3 heeft helemaal geen audio voorziening..
Inderdaad, hij verwart het gele tulp plugje (Tv-Out) dus blijkbaar met een rood/wit audio plugje :+ Ghehehe :>

Verwijderd

lol

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
een voodoo 3500 heeft wel degelijk geluid. Dat is namelijk net zo'n kaart als de ati allinwonder kaartjes: met tuner erop, en een breakout box voor audio en video...

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Steffie

Opaque

V3 3500 heeft een TV tuner aan boord als ik me niet vergis. Ik weet alleen niet welke aansluitingen die kaart precies heeft, maar wellicht dat daar ook een line-in op zit ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Glacier
  • Niet online
ok, ff voor de duidelijkheid:
stereo : met lineout geval (headphones)
voodoo3500tv : blok met oa 2x sound in (tulp)
PC : line-in

Stereo moet dus door 2 tulp stekkertjes (2 kanalen) naar mijn voodoo3500tv. Die voodoo moet dus het audio singaal weer doorgeven aan mijn soundcard.

Dat is het idee zegmaar...nog vragen 8)7

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/990908/Voodoo3.jpg het gaat dus om zo'n soort kaart :).

Goed boven in zie je , 2 cd-rom audio stekkertjes. Eentje is dus waarschijnlijk voor audio uit, deze verbind je met zo'n cd-rom stekker door naar, aux in van je geluidskaart, zet geluid van je aux aan, en klaar ben je *D.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

offtopic:
Het onderschrift van je icoon is voor tweeërlei uitleg vatbaar :Y)

• dominic

dominic

will code for food

Steffie schreef op 01 May 2003 @ 13:49:
V3 3500 heeft een TV tuner aan boord als ik me niet vergis. Ik weet alleen niet welke aansluitingen die kaart precies heeft, maar wellicht dat daar ook een line-in op zit ;)
Vaag zeg, mijn voodoo3 3500 TV ziet er toch echt heel anders uit en heeft GEEN audio..

• Glacier
  • Niet online
Termi schreef op 01 May 2003 @ 15:16:
[afbeelding] het gaat dus om zo'n soort kaart :).

Goed boven in zie je , 2 cd-rom audio stekkertjes. Eentje is dus waarschijnlijk voor audio uit, deze verbind je met zo'n cd-rom stekker door naar, aux in van je geluidskaart, zet geluid van je aux aan, en klaar ben je *D.
heb ik gedaan *D

Alleen ik hoor nix :'( En alle dingen van mijn soundcard heb ik aangezet (van wave tot modem, gewoon alles aangezet)
Pagina: 1