Toon posts:

[Win 2k pro] Netwerk drive's veranderen van naam icm PSP7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3 tal netwerk drive's welke samba share's zijn op mijn test server. Ik heb ze met "Rename" (een functie uit het explorer menu) de namen "My Files" "Public Files" en "My Websites" gegeven. Echter als ik op een van de drive een file save vanuit Jasc Paint Shop Pro 7 (en nee ik ga niet updaten dat is me het geld niet waard) op die netwerk drive dan veranderd de naam weer naar "SHARENAME on 'HOST'" (waar de 2 var's ingevult zijn, moge dat duidelijk zijn ;)).

Hoe los ik dit irriterende probleem op zodat ik niet steeds mijn netwerk drive hoef te renamen?

Verwijderd

Standaard mapping uitzetten naar die shares?

Oh ja, renamen via Explorer resulteert alleen maar in het aanpassen van de "logische" naamgeving, maar op geen enkel niveau de share-naamgeving!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 12:45:
Standaard mapping uitzetten naar die shares?
Hoe?
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 12:45:
Oh ja, renamen via Explorer resulteert alleen maar in het aanpassen van de "logische" naamgeving, maar op geen enkel niveau de share-naamgeving!
Ik weet het.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 16:52
Weet je wel zeker dat je dit met de rename functie (F2) moet doen? Moet je dniet gewoon de sharename aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 02 mei 2003 @ 10:15:
Weet je wel zeker dat je dit met de rename functie (F2) moet doen? Moet je dniet gewoon de sharename aanpassen?
Dat kan ik doen maar dan staat er nog steeds "SHARENAME on 'HOST'" en dat "on 'HOST'" wil ik weg.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 16:52
Misschien kun je er een snelkoppeling naartoe maken, die kun je wel een eigen naam geven?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 02 mei 2003 @ 11:59:
Misschien kun je er een snelkoppeling naartoe maken, die kun je wel een eigen naam geven?
Maar kwil ze ook in "My Computer" goed hebben staan.

Verwijderd

*deleted*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 16:45 . Reden: Overbodige post; las het achteraf pas... ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch een bug in win2k, niemand anders die daar last van heeft?
Pagina: 1