Toon posts:

[ASUS P4B533] on-board sound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LLO Noorderburen :> ,

'k Heb een probleem met het "onboard" geluid van mijn Asus P4B533 moederbord [ http://www.asuscom.de/pro...et478/p4b533/overview.htm ] . De "C-Media Onboard-Audiocontroller" ondersteunt de EAX standaard niet dacht ik? Het probleem komt naar voren bij het gebruiken van de micro in msn, counter-strike,... Deze is, volgens mijn kennis, juist "ingeplugged". Toch blijken anderen niets te kunnen horen. De chip registreert het geluid niet (te zien aan een stilstaande opnamemeter). De micro werkte goed voor de upgrade van het moederbord. Zijn er nog mensen die dit probleem bij dit moederbord hebben? Zie ik iets over het hoofd? Of is het slimmer een creative EAX geluidskaart te kopen?

mvg,
reetje

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 12:36 ]

Verwijderd

Zit je misschien niet in een netwerk, het is algemeen bekend dat bij een netwerk het heel wat problemen geeft dat je een microfoon wilt gebruiken bij msn. Of anders misschien een up-date van het on-board geluid.

Verwijderd

Met dat c media kun je toch je in en uitgangen instellen. Als je dat 5.1 wil gebruiken kun je verder geen mic en line in meer gebruiken. Ik denk dat het daar in zit. Je kan ook ff kijken wat je mic in windows doet. heb je daar verder wel geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Neen geen geluid in windows, nochtans gebruik ik geen 5.1 geluid maar een headphone :|. 'k Ben echt radeloos.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: Dit heeft ZEER weiig met eax te maken.

Heb je in windhoos de schuifjes van Mic omhoog en niet gedempt bij zowel weergave als opname instellingen?

En het is echt een software probleem, je mag er vanuit gaan dat je mic ingang goed is. (heb zelf in de winkel vaak genoeg dat men zegt dat zo'n ingang stuk is, maar dan hebben ze gewoon iet"s verkeerd ingesteld, zoals bijvoorbeeld genoemde schuifjes.)

Zorg nou eerst dat je jezelf in Windows kunt horen, voor dat je met div. spellen gaat klooien.

{signature}