Hey
Ik heb een Philips Brilliance 21B Monitor.
Enkel de laatste tijd geeft deze monitor problemen
.
Hij flikkert vaak (geen lage hertz ofzo, maar strepen op het scherm, scherm verspringt soms een halve cm van boven en beneden, etc etc)
dit viel meestal nog wel mee, dus daar kon ik nog mee leven.
Totdat ik op een bepaald moment hem aandeed en dit enkel breedbeeld zag. (scheef dan ook nog!). Ik dacht, misschien is het menu helemaal gewist en staat alles op 0 ofzo. Maar dat was dus niet, ik kon nog wel de lengte enzo aanpassen, maar als ik de hoogte wilde aanpassen werden enkel de pictogrammen in het zichtbare gedeelte van de monitor groter. Het bleef dus 4cm zichtbaar in de hoogte. Ik kon em dus onmogelijk groter krijgen.
Heb toen heel de monitor open gehaald en er aan geprutst. Geen resultaat, totdat ie ineens terug normaal sprong
Dus ik dacht van hé, ik heb wel nix veranderd, maar hij is terug "normaal". Dus ik schroef em terug dicht, is ie weer breedbeeld. Na ongeveer 1min springt ie ineens weer goed. Nu is het zo, dat als ik em aanzet, dat ie dus soms breedbeeld geeft, en soms niet. Meestal springt ie redelijk snel goed, maar soms ook niet (duurt dan +/- 1uur...)
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
NOTA: bij breedbeeld heeft ie dus ook een rode, gele, blauwe rand van boven en vanonder, en is ie heel fel.
foto's voor het beter te begrijpen:

monitor uit

monitor met breedbeeld

monitor met breedbeeld

breedbeeld dus

monitor open

monitor open

monitor open

monitor normaal met menu
Please help me out, geef al je gedachten maar!
Ik heb een Philips Brilliance 21B Monitor.
Enkel de laatste tijd geeft deze monitor problemen
Hij flikkert vaak (geen lage hertz ofzo, maar strepen op het scherm, scherm verspringt soms een halve cm van boven en beneden, etc etc)
dit viel meestal nog wel mee, dus daar kon ik nog mee leven.
Totdat ik op een bepaald moment hem aandeed en dit enkel breedbeeld zag. (scheef dan ook nog!). Ik dacht, misschien is het menu helemaal gewist en staat alles op 0 ofzo. Maar dat was dus niet, ik kon nog wel de lengte enzo aanpassen, maar als ik de hoogte wilde aanpassen werden enkel de pictogrammen in het zichtbare gedeelte van de monitor groter. Het bleef dus 4cm zichtbaar in de hoogte. Ik kon em dus onmogelijk groter krijgen.
Heb toen heel de monitor open gehaald en er aan geprutst. Geen resultaat, totdat ie ineens terug normaal sprong
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
NOTA: bij breedbeeld heeft ie dus ook een rode, gele, blauwe rand van boven en vanonder, en is ie heel fel.
foto's voor het beter te begrijpen:

monitor uit

monitor met breedbeeld

monitor met breedbeeld

breedbeeld dus

monitor open

monitor open

monitor open

monitor normaal met menu
Please help me out, geef al je gedachten maar!