[Flash MX] Variable externe txt inlezen met actionscript

Pagina: 1
Acties:

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ik weet niet of dit mogelijk is maar dit lijkt me wel.

Ik heb een Flash File waarin alle text dynamisch wordt ingelezen uit een extern .txt bestand. Dit werkt allemaal goed, de tekst is gewoon in de textbox te zien. Maar hoe kan ik zo'n variable nou aanspreken via actionscript?

language.txt (even als voorbeeld):
Flash ActionScript:
1
2
3
var1=optie1 optie2 optie3 optie 4 optie5
&var2=text1
&var3=text2

Flash ActionScript:
1
2
loadVariables("language.txt", 0);
trace (var1);

Als output krijg ik dan dus "undefined" maar de tekst is wel te zien in een tekstbox met als Var: "var1"

Ook heb ik geprobeerd om de inhoud van die variable aan te spreken via de textbox dmv: "textbox.text" maar dan krijg ik de waarde terug die hij al standaard heeft (voordat de text er dynamisch is ingeladen).

Ik wil die var1 omzetten in een array dmv .split (" "); maar ik kan die variable dus niet eens aanspreken via actionscript. Waarom niet?

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

je kan beter met load vars werken:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
var t = new LoadVars();
t.onLoad = function() {
  _root.textfield.text = t.var1;
  _root.textfield2.text = t.var2;
  _root.textfield3.text = t.var3;
};
t.load("tekst.txt");

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ja ok, maar ik krijg het nu NOG niet voor elkaar om bijvoorbeeld een variable de inhoud van var3 uit het tekstbestand te geven!

als ik dit doe:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var t = new LoadVars();
t.onLoad = function() {
  _root.textfield.text = t.var1;
  _root.textfield2.text = t.var2;
  _root.textfield3.text = t.var3;
 _global.inhoud3 = t.var3;
 trace (inhoud3);
};
t.load("tekst.txt");

Dan heeft de variable inhoud3 wel de inhoud van var3 uit het teksbestand, maar zet ik die trace buiten de functie, dan krijg ik weer "undefined" :?

edit:
Hmm ik denk dat het ermee te maken heeft dat het tekstbestand nog niet helemaal is ingeladen....

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 01-05-2003 13:49 ]

Verwijderd

moet je ff aan het einde van je txt file &loaded=done zetten. Nu in je flash movie checken of de variabele loaded done is, dan check je dus of alles ingeladen is.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 13:56:
moet je ff aan het einde van je txt file &loaded=done zetten. Nu in je flash movie checken of de variabele loaded done is, dan check je dus of alles ingeladen is.
Heb ik al gedaan :)

Verwijderd

ja en wat geeft ie terug dan?

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
De inhoud gewoon! Het werkt dus wel, maar meestal was flash sneller met uitvoeren van de code dan het binnenhalen van dat tekstbestandje, waardoor ik dus een undefined kreeg als ik die variabele opvroeg...

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

PuCK schreef op 01 May 2003 @ 14:36:
maar meestal was flash sneller met uitvoeren van de code dan het binnenhalen van dat tekstbestandje
Dat zal wsch altijd zo zijn, aangezien het ophalen van die variabelen asynchroon gebeurt. Terwijl jij nog vrolijk in je AS zit, moet Flash de boel nog in stelling moet brengen om die variabelen binnen te halen. Ik denk zelfs dat em dat niet lukt totdat jouw scriptje van dat frame klaar is.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ja inderdaad, en helemaal niet aan gedacht :( is ook een heel klein tekstbestandje, maar toch!

Pagina: 1