[outlook] formulieren gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 23:03
Mensen,

Ik ben aan het testen om formulieren te gebruiken voor outlook, en dan met name voor contakt personen.

Wij willen straks naar exchange 2000 toe met "publieke mappen".

Het volgende moet gebeuren, er komen verschillende publieke mappen, voor het gemak gebruik ik even 2 voorbeelden

personeel
en
klanten

Bij het invoeren van personeel gegevens liggen natuurlijk andere prioriteiten als bij het invoeren van klanten.

Bij bijvoorbeeld het invoeren van personeel wil ik graag de bedrijfs locatie aangeven, en hun interne telefoon nummer.

Bij het invoeren van klanten, wil ik bijvoorbeeld aanvinken of ze wel/geen kerstpakket moeten ontvangen.

Ik heb dus 2 formulieren aangemaakt, en dit is helemaal naar wens gemaakt, 1 voor klanten en 1 voor personeel.

Ik heb deze gekoppelt aan de desbetreffende mappen.
Als ik een nieuwe klant invul, zie ik keurig op het 1e tabblad de vraag offie wel of geen kerstpakket moet ontvangen etc.

Probleem1:

Ik heb vanuit ons ERP pakket een CSV file ge-exporteerd met alle gegevens van duizenden klanten.

Ik kan vanuit het de import wizzard het zojuist door mij aangemaakt "kerstpakket veld" niet weer vinden, en dus ook niet koppelen.

Probleem2:

Nadat alles is ge-importeerd, krijg ik bij de ge-importeerde items NIET m'n nieuwe form te zien, maar gewoon de standaard form van outlook.

Probleem3: (zal waarschijnlijk ook met probleem 1 te maken hebben)

Ik wil dus bijv. adresstickers printen voor alle mensen die een kerstpakket moeten ontvangen.
Ik kan in word dmv de "samenvoegen wizzard" bij "query opties" het veld "kerstpakket" niet weer vinden, dus kan ik hier niet op filteren.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb de help van outlook gebruikt ,maar die gaat hier niet op in.

Alvast bedankt

Ik heb bij de properties van de desbetreffende contaktpersonen map aangegeven.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Sorry hoor, maar Outlook lijkt me niet het correcte programma om allerlei stickers enzo te maken. Heb je het al met Word 2000 geprobeerd of zit ik nu echt helemaal fout te denken?

• Grolsch
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 12:18:
Sorry hoor, maar Outlook lijkt me niet het correcte programma om allerlei stickers enzo te maken. Heb je het al met Word 2000 geprobeerd of zit ik nu echt helemaal fout te denken?
volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel :P

Je kunt in Word gegevens koppelen, aka "extra>afdruk samenvoegen".

Hierbij kun je een database koppelen, in mijn geval dus "adresboek van microsoft outlook"ik wil dus die gegevens gebruiken, maar ik zie het door mij aangemaakt veld "kerstpakket" niet meer terug!

Verwijderd

Ach zo...

Waar (?) wordt de uitvoer van je formulier opgeslagen? Als jij dus kiest: Klant-formulier, vinkje zetten bij Wel kerstpakket en daarna op Ok klikken. Ik heb namelijk een zeeeer sterk vermoeden dat dat formulier de uitvoer (dus het aanpassen van het vink-veld) niet wegschrijft naar de database die jij aanspreekt.

99% van alle formulieren wordt LOKAAL opgeslagen terwijl 99% van de klant-data OP DE SERVER staat.

Heb je anders nog ff wat meer info?

• Grolsch
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 12:32:
Ach zo...

Waar (?) wordt de uitvoer van je formulier opgeslagen? Als jij dus kiest: Klant-formulier, vinkje zetten bij Wel kerstpakket en daarna op Ok klikken. Ik heb namelijk een zeeeer sterk vermoeden dat dat formulier de uitvoer (dus het aanpassen van het vink-veld) niet wegschrijft naar de database die jij aanspreekt.

99% van alle formulieren wordt LOKAAL opgeslagen terwijl 99% van de klant-data OP DE SERVER staat.

Heb je anders nog ff wat meer info?
ik ben nu aan het testen en alles gebeurt gewoon lokaal

Het moet dus weg geschreven worden in m'n outlook.pst

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Biertju..?

Ik weet het, beetje oud topic maar ik weet toevallig het antwoord (denk ik) en hoogstwaarschijnlijk is Grolsch het al wel gelukt maar dan staat de oplossing iig in de tweakers database ;)

Een quote uit een transscript van een webcast over outlook formulieren...
Heidi: Excellent, thank you. The next question is: Can I export my new custom fields?

Jason: Yes, you can export your new custom fields. You can import into new ones.

Heidi: Okay. Can you point this customer to where there is information on how to do that? Do you know of any specific locations where this is?

Jason: Let's take a look. I can't think of one off the top of my head, a Q article or anything that specifically addresses this. What they would want to do would be to go in, once they get to the final page of the Import/Export Wizard. What they would do is click Map custom fields, and that will give the option of how it's going to be sent out, if they're going to want to change names or anything of that nature. The only problem is importing. Exporting should go fine.
Wat je ook kan doen is de query (adres selectie) in outlook doen, en niet in word importeren maar in outlook exporteren ;)

Leuk programma trouwens outlook, begin het nou ook meer te leren,
Heeft iemand er nog goede links voor zodat ik wat dieper kan graven?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1