Toon posts:

Voedingsprobleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Ik heb het volgende probleem met mijn PC.

Wanneer ik hem aan zet start de voedingsfan en de processorfan. Verder gebeurt er vrij weinig. Geen piepjes, geen powerlampje dat aan gaat.

Het lostrekken van de flatcable van het moederbord levert het opstarten van de HD op, maar verder gebeurt er ook niks.

Eerst was het nog zo dat na ongeveer een kwartier de computer uit zichzelf nog normaal opstartte, maar helaas is dat nu ook niet meer het geval. Wanneer hij opgestart was was er geen enkel probleem en werkte hij relatief prima.

Verder liep de pc af en toe vast op rare momenten.

Mijn eerste indruk is dat dit een voedingsprobleem is en geen processor/mb, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Iemand met een mening c.q. oplossing?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik kreeg honger bij het lezen van deze topic titel ;)

Enfin, post eerst eens wat meer specs, voeding, hoeveel watt die is, mobo/proc info etc. :)

edit: zit je flatcable niet verkeerd om? laat maar :X

[ Voor 18% gewijzigd door WhizzCat op 01-05-2003 11:49 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Voeding: Target v2.01, 250 Watt. (serienummer kan ik ook thuis opzoeken)
Mobo: zou ik thuis moeten opzoeken, processor is PIII 500.

Leeftijd PC: rond de 3,5 jaar inmiddels ;)

Videokaart: Viper V770
Geluidskaart: SB Live Player 1024

(En de flatcable zit (uiteraard) goed ;)

Verwijderd

Probeer eerst eens een ander voeding.Die kan gezien zijn leeftijd behoorlijk gaar zijn.Het merk voeding klinkt ook behoorlijk eng....... :X

Verwijderd

Topicstarter
Dat was inderdaad ook mijn idee ;)

Ik zal eerst inderdaad ff een voeding ergens fixen, mocht dat niet werken staan hier vast nog wel eventuele andere suggesties ;)

Verwijderd

Probeer eens een bios-reset met de jumpers, bij mij loste dat alles op, bios was gewoon door elkaar geslagen :|

Verwijderd

Als een nieuwe voeding niet helpt ben ik bang dat je mobo gaar is....maargoed probeer maar eest een nieuwe voeding

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 12:01:
Dat was inderdaad ook mijn idee ;)

Ik zal eerst inderdaad ff een voeding ergens fixen, mocht dat niet werken staan hier vast nog wel eventuele andere suggesties ;)
Maar waarom heb je dat dan niet eerst geprobeerd voordat je dit topic opende :? Lijkt me eigenlijk een van de eerste dingen die in je opkomt bij een dergelijk probleem.

Edit: En 'Help!' in je startpost heeft geen nut. Dit forum is toch bedoeld voor hulp met betrekking tot deze problemen? Lijkt me een beetje vanzelfsprekend. Dit is een beetje opdringend.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 12:06 ]

• __fred__
  • Laatst online: 05-08 23:35
Er is ook een probleem geweest met rottende condensatoren op het moederbord. Volgens mij is je board hier net een tikkie te oud voor, maar de symptomen die je beschrijft komen me heel bekend voor :'( (Ik heb al drie boarden naar de winkel terug gestuurd de afgelopen twee jaar ivm dit probleem). Zoek je moederbord ff door op lekkende condensatoren of condensatoren die bol staan aan de bovenkant. Dat is een aardige indicatie dat een en ander mis zit.

Meer informatie kun je o.a. vinden op: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=195

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ok, goed punt. Sorry Erasahh. Was hier (op een andere locatie dan waar mijn PC staat) op zoek naar een voeding, kon er geen vinden, dacht toen maar hier te posten.

bios-reset met de jumpers, wat bedoel je daar mee? Mijn kennis gaat daar helaas net niet ver genoeg voor.

Kan het aan het moederbord liggen wanneer hij op zich wel normaal opstart na een kwartier en dan gewoon vrolijk 4 dagen aanstaat? Dat was namelijk mijn probleem, ik dacht namelijk dat daardoor de fout niet echt bij het MB zou liggen maar bij een te beperkte stroomtoevoer door de voeding bij het opstarten.

• __fred__
  • Laatst online: 05-08 23:35
een van mijn borden startte ongeveer 1 op de 4 keer en werkte dan een dag of twee zonder problemen, daarna liep ie vaak vast, inclusief cursorhang. totdat ie er natuurlijk compleet mee ophield :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na veel gedoe het probleem opgelost.

Een nieuwe voeding hielp niet, dus dat was het niet.

Uiteindelijk bleek inderdaad (dank Fred) dat er 2 condensatoren in het voedingscircuit van het mobo bol stonden. Met een nieuw moederbord en een helaas ook gesneuvelde videokaart was het probleem weer opgelost.

Bedankt voor alle tips mensen!
Pagina: 1