Toon posts:

Branden onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met XP data naar mijn Plextor PX-W4824TA (master,secundary IDE) wil kopieëren lijkt alles goed te gaan en wordt het brandproces normaal afgesloten. Als ik echter de gebrande CD nadien wil lezen benaderen krijg ik de melding dat deze "beschadigd en onleesbaar is". Andere CDRW drive en CDR's geven geen oplossing. Branden met NERO gaat overigens goed, maar ik wil het ook onder XP werkend hebben. Wie heeft enig idee?

Verwijderd

Ik lees voor het gemak: "Ik gebruik de ingebouwde mogelijkheid van XP om data naar een CD te branden, zonder tussenkomst van een programma zoals Nero enzo".

Ja, euh... Dat werkt dus niet goed. Ik dacht zelf dat het ook lekker zou werken, maar niet dus. Installeerd Nero of de nieuwe EasyCD; gebruik daarvan dan de DirectCD-optie (dus dat je vanuit je Verkenner dingen direct op CD kan knikkeren).

Verwijderd

Ok bij jullie werkt het dus niet...
Bij mij wel en goed ook!

Maar by the way:
Zowel de functie in XP als easy cd-creator is van ROXIO....
(Dus niet windows de schuld geven :))

Dit probleem kan voorkomen door een aantal dingen:
- Firmware v/d brander updaten...
- Driver v/d brander updaten...
- Volgende key verwijderen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Dingen om te Troubleshooten als bovenstaande niet werkt:
- MSCONFIG, Selectief opstarten zonder opstartonderdelen in het geheugen laden en zonder services van 3rden... (Kan komen door progje op achtergrond)
- Nieuwe gebruiker hetzelfde probleem?

Verwijderd

@Svenny2002: Leuk dat Roxio zowel los als ingebouwde dingen levert, maar een "losse"/"verse" Roxio werkt een stuk beter dan die crap die door Microsoft is aangepast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 15:08:
@Svenny2002: Leuk dat Roxio zowel los als ingebouwde dingen levert, maar een "losse"/"verse" Roxio werkt een stuk beter dan die crap die door Microsoft is aangepast.
Dat jij met die ROXIO of MS crap of wat dan ook een probleem hebt ok ik niet en vele andere ook niet dus je hebt gewoon een probleem, klaar!!!

Maar hoe dan ook dit forum is toch om problemen op te lossen???!!!
Dus als een topic starter dan komt met problemen met branden onder XP en daar dan een oplossing voor wilt dan geef ik daar een oplossing voor en die kan zijn:

- Firmware v/d brander updaten...
- Driver v/d brander updaten...
- Volgende key verwijderen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Dingen om te Troubleshooten als bovenstaande niet werkt:
- MSCONFIG, Selectief opstarten zonder opstartonderdelen in het geheugen laden en zonder services van 3rden... (Kan komen door progje op achtergrond)
- Nieuwe gebruiker hetzelfde probleem?

Dus het zou me eigenlijk een rotzorg zijn of het nu wel of niet is aangepast door MS... Ik weet en zeg van niet maar goed dan krijg je van die discusies waar de starter van het topic niks aan heeft dus eh ik heb er in elk geval helemaal geen problemen mee!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 16:27 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zullen we een beetje vriendelijk blijven svp :).

Verwijderd

Bij deze blijft dus mijn eerste reaktie op het probleem van TS staan, als mijn oplossing.

Verwijderd

Sorry maar dat is een workarround geen oplossing...

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 23:19
heb je SP 1 geinstalleerd staan? Ik weet namelijk dat er in het verleden een aantal fixes zijn uitgebracht voor het branden met de ingebouwde brand-functie van XP.

Ik heb verder ook nooit problemen gehad met de ingebouwde brand functie van XP, al gebruik ik het tegenwoordig niet meer omdat ik gewoon liever Nero gebruik.

[ Voor 34% gewijzigd door k7of9 op 06-05-2003 17:50 . Reden: damn typo's ]

Mijn fotografie en videografie

Pagina: 1