Netwerk via electriciteitsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:10
Wie heeft er ervaring met Powerline producten?
Dit is iets nieuws en onlangs getest in de Comptuter Totaal ( http://www.bestcom.nl/arc...e_computertotaal_2204.gif ).

Vraag me af of het echt wat is en welke snelheden er in de praktijk mee gehaald worden.

Is het ook mogelijk om zo'n ding in een verdeeldoos te stoppen? of mag hij alleen in geaarde stopcontacten.

De producten zijn oa te koop via Norrod:http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=4&sel=277

Site van distr. http://www.bestcom.nl/products/powerline/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

waarom wil je via het electriciteitsnet gaan werken, heb je er een speciale reden voor?

Ik vind de apparaten erg duur en volgens mij is er geen standaard voor die produkten zoals bij wireless spullen. Ik denk bovendien dat lasapparatuur de verbinding behoorlijk zal verstoren. Wireless 54Mbit is bijna even duur en sneller.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dit zou echt ideaal zijn (voor mensen die nog geen utp kabels hebben liggen door het hele huis ;)). Maar ik vraag me af hoe zoiets in de praktijk werkt; hoe snel het is en of het ook echt altijd werkt (ivm stroomgroepen, storende apparaten, zelf aangelegte contactdozen etc.)
Het lijkt me nl. te mooi om waar te zijn, dus er zullen vast wel flink wat nadelen aan vast zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

NAar wat ik gelezen heb kom je onder de beste omstandigheden maar aan een maximum-snelheid van 8Mbit/s. Dit zakt snel naargelang de pc's verder van elkaar liggen en de hoeveelheid andere apparaten die op dezelfde groep hangen.
Ook blijven die dingen (een beetje goede) nog vrij duur.

Is het gewoon voor 2 pc's zou ik er nog aan kunnen denken, maar als je meer PC's wil gaan aansluiten kom je toch duur uit. Dan kan je beter voor Wifi kiezen. Heb je ineens een hogere snelheid en nog meer vrijheid (zeker als je een laptop zou hebben).

Als de afstand niet zo groot is kan je eventueel ook voor bluetooth kiezen. De snelheid is dan misschien niet zo geweldig, maar het kost een stuk minder. En met de laatste Bluetooth apparaten geraak je met een beetje geluk tot 50 meter en meer (heb ik gelezen)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je bij zo`n centrale dan .. dat verbruikt nog meer stroom dan een hele wijk 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
I_Stealth_I schreef op 01 May 2003 @ 12:41:
[...] Ik denk bovendien dat lasapparatuur de verbinding behoorlijk zal verstoren. [...]
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb geen lasapparaat thuis staan en als ik 'm al zou hebben, zou ik die toch niet echt dagelijks nodig hebben.
Ik ben het wel met je eens dat Wireless misschien een betere oplossing is.
En vanuit de kosten en snelheid gezien is het ook een goed alternatief om daar naartoe over te stappen....
Je moet echter wel ff goed opletten dat niet iedereen ff zomaar op je LAN kan binnenkomen op die manier.....
Dus het fixen van MAC-adressen op de AP en een VPN er overheen zal geen overbodige luxe zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:10
We willen het misschien gaan gebruiken nl.
Het is een oud huis dus kabels trekken is sowiezo geen optie en lelijk. Draadloos weet ik niet of dat gaat lukken het is iets van 20 meter hemelsbreed maar zitten veel ruimtes tussen, we zullen iig een ad-hoc verbinding dan gaan aanleggen ipv met een ap.

Bluetooth had ik nog niet over nagedacht maar is inderdaad ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

RiCk schreef op 01 mei 2003 @ 13:18:
We willen het misschien gaan gebruiken nl.
Het is een oud huis dus kabels trekken is sowiezo geen optie en lelijk. Draadloos weet ik niet of dat gaat lukken het is iets van 20 meter hemelsbreed maar zitten veel ruimtes tussen, we zullen iig een ad-hoc verbinding dan gaan aanleggen ipv met een ap.

Bluetooth had ik nog niet over nagedacht maar is inderdaad ook een optie.
20 meter is makkelijk te doen met Wifi.
En je zegt dat het een oud huis is, dus de electriciteitsnet in je huis zal ook wel oud zijn dan. Dit komt de snelheid van zo'n "net-netwerk" ook niet echt ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frijkhof
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03 17:32
Bluetooth is geen optie. Dit gaat max to 10 meter en is nooit ontwikkeld als netwerk verbinding, alleen om het kabel choas probleem op te lossen van randapparaten

Whoever said nothing is impossible never tried slamming a revolving door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

frijkhof schreef op 01 May 2003 @ 13:22:
Bluetooth is geen optie. Dit gaat max to 10 meter en is nooit ontwikkeld als netwerk verbinding, alleen om het kabel choas probleem op te lossen van randapparaten
http://www.allnet.de/cgi-...llnet_pn=ALL1570&katnr=20 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Er is zelfs bluetooth apparatuur met bereik van 200mtr... zal vast nog wel verder kunnen denk ik...

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

oudakker schreef op 01 May 2003 @ 13:14:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb geen lasapparaat thuis staan en als ik 'm al zou hebben, zou ik die toch niet echt dagelijks nodig hebben.
Ik ben het wel met je eens dat Wireless misschien een betere oplossing is.
En vanuit de kosten en snelheid gezien is het ook een goed alternatief om daar naartoe over te stappen....
Je moet echter wel ff goed opletten dat niet iedereen ff zomaar op je LAN kan binnenkomen op die manier.....
Dus het fixen van MAC-adressen op de AP en een VPN er overheen zal geen overbodige luxe zijn!
Als iemand in de straat/buurt op dezelfde fase zit als jij, dan heb je nog lastvan dat soort apparatuur. Zo'n netwerk gaat echt wel verder dan je groepenkast. Je straatgenoten die op dezelfde fase draad zitten kunnen ook met zo'n kastje op jou netwerk. Wat beveiliging betreft; het is niets 'veiliger' dan wifi.

Voor beide is VPN wel aanbevolen ja :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch geen netwerkkaart ??
(Mijn duits is waardeloos hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

gezien de situatie zoals je hem beschrijft lijkt het plaatsen van een WiFi routerje bij de aansluiting de beste en goedkoopste oplossing. Dit overbugt ook makkelijk een afstand van 20 meter binnenshuis.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat gepubliceerde artikel van de Computer!Totaal zoals het daar staat veel te summier:

Er worden geen testen gedaan, geen technische uitleg, geen kanttekeningen, geen metingen, het is eerder een uitgebreide advertentie dan een artikel en dan durven ze er ook nog een "conclusie" bij te zetten.....

Wat ik me afvraag: je stop twee apparaten in het stopcontact en die moeten elkaar dan kunnen vinden. Wat gebeurd er als je de apparaten op aparte groepen aansluit... zien ze elkaar dan nog wel ?

Op -dit- moment, zou ik, evenals bij wifi, -alleen- voor deze optie kiezen als het trekken van ethernetkabel absoluut en redelijkerwijs onmogelijk is.

Ethernet-kabel is zo snel, stabiel en een uitgekristalliseerd product, daar kan geen wireless of stroom-adapter tegenop. Oftewel: bettah don't !

Edit: BTW Zoals Frijkhof al eerder zei: Bluetooth is met zijn 1 MB nooit bedoeld voor netwerkverbindingen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 14:49 ]

Pagina: 1