Toon posts:

[ASP] Server.Execute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik krijg een foutmelding op mijn volledig geupdate NT 4 Machine als ik de code "Server.Execute" uitvoer:

Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object: 'Server.Execute'

Dit object bestaat toch al sinds asp 1.0?? Als ik hem op een w2k machine laat uitvoeren doet ie 't wel!?

Is er een alternatief?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31
Lees eens de P&W Quickstart door.... Deze vind je in de P&W FAQ.

Met jouw karige startpost kunnen we niet veel..... Lees dus die quickstart, en pas je post aan met de nodige informatie.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet er nog meer in dan?

ASP - NT4 (IIS4) - Server.Execute Methode

Mijn code is

If var = true then
Server.Execute("file.asp")
Else
Response.Redirect("file2.asp")
End if

Op een W2K Server werkt het wel, dus de code doet 't...
In mijn reference boek staat ie ook gewoon aangegeven net als op w3schools.com

Meer weet ik echt niet te vertellen

Hoop dat het genoeg is...

Verwijderd

server.execute is er pas sinds ASP3 volgens mij ben ik bijna zeker van.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik IIS4 geinstalleerd heb, dan heb ik toch zeker wel asp3?

Verwijderd

uh, zou je even moeten kijken, volgens mij dus niet. het hoogste wat ik onder NT4 heb kunnen draaien was ASP2. Server.execute en server.transfer kwamen met asp 3, en bode een soort kleine oplossing voor dynamische includes...

wat probeer je precies te bereiken dan als ik mag vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Het bestand wat ik wil uitvoeren middels Server.Execute heeft de functie om een bestand te genereren.

Later in het scriptje wordt er gecontroleerd of het bestand werkelijk gemaakt is om vervolgens verder te gaan met de rest van de transactie...

Maar In het NT option pack zit standaard IIS 4 Toch.

Ik heb net gekeken naar de release notes, en daar staat dat het Idd om IIS4 gaat... Maar in mijn MMC Staat een tabje IIS3 Admin :?

Verwijderd

tja, je zou altijd het bestand kunnen includen, en dan een functie uit het geinclude bestand aanroepen om het bestand te laten maken....

• tijn
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 00:06
edit:

Overbodige opmerking, ik moet beter lezen...

[ Voor 82% gewijzigd door tijn op 01-05-2003 13:29 . Reden: onzin ]

Cuyahoga .NET website framework

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 12:27:
Het bestand wat ik wil uitvoeren middels Server.Execute heeft de functie om een bestand te genereren.

Later in het scriptje wordt er gecontroleerd of het bestand werkelijk gemaakt is om vervolgens verder te gaan met de rest van de transactie...

Maar In het NT option pack zit standaard IIS 4 Toch.

Ik heb net gekeken naar de release notes, en daar staat dat het Idd om IIS4 gaat... Maar in mijn MMC Staat een tabje IIS3 Admin :?
Even alles samen vatten:

Personal Webserver (voor op Win 98): --> ASP 2.0
NT Option Pack 4 --> IIS 4.0 --> ASP 2.0

IIS 5.x en IIS 6.0 (resp. Windows 2000 (IIS 5.0), Windows XP (IIS 5.1) en Windows 2003 (IIS 6.0) hebben allen ASP 3.0

En dat server object dan? Dat Server object zit er idd al in vanaf ASP 1.0 bij wijze van spreken. Echter, de methods Transfer en Execute zijn pas aanwezig vanaf 3.0

Goed, voor zover de theorie. Nu de rest. Je wilt gaan controleren of een bestand gemaakt is mbv Server.Transfer? :? Daar hebben ze het FSO (File System Object) voor uitgevonden. Deze heeft de method FileExists oid; hier zal genoeg op Google over te vinden zijn.

Server.Execute / Server.Transfer werden 'misbruikt' voor dynamische includes. In ASP 2.0 kan je dus alleen gebruiken maken van statische includes. Verder kan je dus geen server side redirects gebruiken, maar alleen clientside redirects.

[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 01-05-2003 17:21 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1