Toon posts:

primax colorado direct scanner in xp

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg mn primax colorado direct niet aan de praat in xp.
ik heb alle drivers van primax.nl al geprobeerd, maar zonder goed resultaat.
bij de driver van NT start de scanner wel op, maar hij scant steeds maar een gedeelte van de pagina, en dit slechts de 1e keer dat ik de twain driver opstart.daarna doet hij helemaal niets meer en geeft hij de fout "ui32.dll : scanner kan niet starten met scannen" .

het is geen hardware probleem,want op de windows 98 van mijn buur werkt hij perfect.

wie weet raad??want ik wordt er hier ver onozel van :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me kan helpen??? :'( :'(

Verwijderd

Je hebt ALLE drivers al geprobeerd van de site van Primax?

How about: re-install XP ofzo... Of system restore; ik vraag me namelijk ten zeeeerste af of "een" driver zomaar werkt onder XP (het antwoord is trouwens NEE).

Oh ja, niet om het een of ander hoor, maar een tip: niet binnen 24 uur je eigen topic een schop geven; vinden sommige mensen hier niet zo leuk.

Verwijderd

Topicstarter
ja,die site ben ik ook al op geweest.
ik heb alle drivers van mijn type scanner geprobeerd, maar steeds scande hij nog maar een deel vd pagina of zelfs helemaal niks.

en ik heb juist windows xp geherinstalleerd op mn pc, dus daaraan kan het ook niet liggen :s

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Als je de drivers van primax.nl gebruikt icm photo editor van MS moet het goed werken, want ik heb hier dezelfde combi gehad tot voor kort.
Die combinatie werkte hier prima.
Kijk anders even of je lpt poort goed staat ingesteld via je BIOS, zet hem anders eens op ECP, dat wil ook nog wel eens helpen.

Suc6

Verwijderd

Je hebt in minder dan drie kwartier Windows XP opnieuw geinstalleerd en de drivers van Primax al geinstalleerd en nu krijg je dezelfde meldingen?
Check the Parallel Port Mode of your computer is EPP or SPP (EPP is faster).
We do not support this scanner under Windows XP
Oftewel, klaag Primax aan!

Verwijderd

Topicstarter
neen,ik ben al een tijdje aan het zoeken op die scanner,en vorige week heb ik xp geherinstalleerd,daarmee....

ik gebruik de twain driver van primax.nl en gebruik dan de laatste nieuwe versie van paint shop pro om te scannen. maar steeds hetzelfde probleem.de 1e keer dat ik hem probeer na het heropstarten doet hij het meestal (of gedeeltelijk) en dan is het ermee gedaan.

mijn lpt poort staat al op ECP in de bios.de andere mogelijkheden heb ik ook al geprobeerd,maar die zijn nog slechter.

ben ten einde raad

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf de Colorado 600P van Primax en die werkt gewoon met XP :)

Ik gebruik altijd Paint Shop Pro om te scannen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Hermanvh op 01-05-2003 16:00 ]

webOS all the way!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook. Het is zo dat ik regelmatig mijn computer opschoon met een nieuwe install en dat ik de scanner nooit meer aansluit omdat het me een dag kost om het werken te krijgen. Ik heb het werkend gehad en de drivers die ik toen had op cd gezet. Maar die werken soms absoluut niet.

Wie weet ga ik het dit weekend nog eens proberen.
Ik geloof trouwens dat ik toen de drivers van windriver.com vandaan heb gehaald dat was een setje wat coor iemand was aangepast en waar een gehackte win95 en een gehackte win2000 driver in zat. De win95 driver deed het bij mij toen. Nu niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
en heb jij dezelfde scanner als mij??
zou ja anders die driver eens willen doormailen aub??

gertvds@pandora.be

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Er worden bijna geen nieuwe drivers meer gefixt.. ik kon me 2000 driver niet meer gebruiken na sp3 win2000 ook die zelfde foutmelding die jullie hebben... :(

Verwijderd

Topicstarter
weet er soms iemand het email adres van Toof? want ik kan het niet vinden en hij reageert niet.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Als hij niet openbaar in z'n profiel staat, denk ik niet dat hij op mail zit te wachten. Bovendien:
Laatste bezoek 01-05-2003 16:07
dus ik zou me er voorlopig nog niet zo druk om maken, hij is gewoon nog niet op GoT geweest. Even geduld dus alsjeblieft.

Of je doet het nog makkelijker, je kijkt zelf even op de site die hij aangaf als waar hij zijn driver vandaan had :). http://www.windrivers.com

[ Voor 8% gewijzigd door Compubiter op 02-05-2003 09:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja,ik ben gaan zien op die site ,maar je moet een account hebben om erop te geraken :(

Verwijderd

Ik zal eens kijken naar de driver. Wordt op zijn vroegst morgen. Ik zal hem wel online zetten en een link posten. Wie weet hebben meer mensen er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
ok,zeer erg bedankt

Verwijderd

Topicstarter
toof,zou je dan die driver eens op het net willen zetten aub??

tnx

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zoeken op Driverguide.com
Staat hier misschien zelfs wel tussen ;).

Verwijderd

Topicstarter
jaja,weet ik wel
maar je moet betalen om op die site te geraken :(

Verwijderd

Topicstarter
ah,oei, sorry, tis nen anderen site da gij zei :)

Verwijderd

Topicstarter
ja,ik heb ze allemaal geprobeerd van die pagina,maar geen enkele werkt zoals het dus zou moeten zijn :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 20:14:
ja,ik heb ze allemaal geprobeerd van die pagina,maar geen enkele werkt zoals het dus zou moeten zijn :(
Zoals ik halverwege al heb gepost:

Primax ondersteunt die scanner niet onder XP.

Dat het dus bij je buur of bij een GoT'er wel werkt, is nog geen garantie dat het bij jou wel werkt!

Verwijderd

Topicstarter
tja,maar toof heeft een speciale gekraakte driver zei hij
ik kan toch maar proberen of die niet werkt he ??

Verwijderd

zaterdag voor 11 uur staat hij er hier bij. Heb nog geen tijd gehad. Deze driver werkte bij mij. Maar inmiddels niet meer. Wellicht dat anderen er iets aan hebben of ermee verder komen

Verwijderd

http://www.overgangsconsu...do%20USB%209600_19200.zip

ik krijg het nu niet meer aande praat bij mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 10:37 . Reden: lInk verbeterd ]

Verwijderd

Topicstarter
oke,erg bedankt.
ik ga hem even proberen

Verwijderd

ik blijf de foutmelding krijgen dat er geen relevante informatie staat in de file die ik aangeef.

Tevens stond hij de eerste keer bij unknown device en de tweede keer bij usb device als unknown device. Als jij het aan de praat hebt dan graag.

Verwijderd

Topicstarter
euhm,maar dit is een driver voor een andere scanner als ik mij niet vergis??

ik heb een primax colorado direct, en die is parallel, en niet usb zoals de driver aangeeft :(
Pagina: 1