Toon posts:

[Exchange 2000] geen inbound mail *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Kan sinds dinsdag geen mail meer ontvangen op mijn domain. heb niets veranderd of iets nieuws geinstalleeerd. Werk met windoes 2000 server en exchange 2000.
Iemand een idee???
Kan trouwens nog wel mail verzenden.

Verwijderd

Kijk of je MX record nog correct is.

Ik denk trouwens dat dit topic geen lang leven hebt als je niet meer info en wat je tot nu toe gezocht hebt.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 20:32

bonzz.netninja

Niente baffi

wel ERG sumiere info. Hier kan ik helemaal niks mee

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
weet dat het allemaal summier is maar mijn mx record is nog correct en heb in alle log files gekeken en daaruit blijkt dat ik dinsdag na 12 uur ongeveer geen mail meer hebt ontvangen.
Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken. Wat voor info willen jullie nog meer hebben dan

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
wat gebeurt er als je mail van buitenaf naar jezelf probeert te sturen? Wat gebeurt er als je van buitenaf gaat telnetten naar poort 25 van je mailserver? Heb je een eigen domein of zit je via fallback nog bij een provider ofzo? Draaien alle exchange services nog?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 11:12:
Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken. Wat voor info willen jullie nog meer hebben dan
[search=exchange ontvang geen mail] geeft wat tips (ook tbv extra benodigde info ;) )
Pak-em-beet [google=exchange recieve no mail] geeft bijv. http://www.tek-tips.com/g...ev3/15/pid/858/qid/491257 voor wat tips. [google=exchange inbound site:microsoft.com] (of natuurlijk rechtstreeks bij microsoft kijken) geeft misschien meer tips.

Verder naast wat Osiris zegt: krijgt de afzender een foutbericht terug? Je hebt in alle logs gekeken; wat staat daar in over inkomende mails, komt een mailtje op de server terecht?

edit:
Ik maak je topictitel even af. En zie bovenstaande niet te aanvallend, het is bedoelt als behulpzame tips ;)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 01-05-2003 12:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even met mijn provider gebeld en die gaf aan dat poort 25 afgesloten is. Of ik exchange maar naar een andere poort moet laten luisteren. Heeft iemand een idee hoe ik exchange 2000 naar bv poort 26 of zo kan laten luisteren

• 0siris
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 14:58:
Heeft iemand een idee hoe ik exchange 2000 naar bv poort 26 of zo kan laten luisteren
daar heb je weinig aan, tenzij je aan ALLE mensen die jou mailen wilt gaan uitleggen dat ze voortaan naar poortje 26 van jouw server toe willen telnetten. Standaard gaat alle software er van uit dat je poort 25 gebruikt, dus ook de smtp servers van alle providers.

Ik heb trouwens het gevoel dat je tegen de regels van je provider in een server probeert te hosten.....

[ Voor 4% gewijzigd door 0siris op 01-05-2003 15:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ervaring heb ik er niet mee, maar google geeft
In the Exchange System Manager, Select "Servers" / [Your Server] / Protocols / Select "Default SMTP Server" and choose 'Properties' / General / Advanced / Change the port number to the port desired.
Maar de vraag is dan of er nog wel mail aan komt: de andere kant van de lijn moet dan ook wel weten dat het naar poort 26 moet :)

edit:
Hmmm. Is 0siris me voor :*

Inderdaad ben ik bang dat het blijkbaar tegen de regels van de provider is. Maar ik denk dat die regel er (heel begrijpelijk!) tegen spam is via open relays. En dat wordt zo heel mooi tegengehouden - al valt er helaas ook niets meer te ontvangen van gewone mensen...

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 01-05-2003 15:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor mijn provider geeft zelf aan dat als men zelf een mailserver draait men een andere poort moet kiezen voor de mailserver. Ik heb het nagevraagd en ik mag gewoon een eigen mailserver draaien.

• 0siris
hihi...ik denk dat je inderdaad gewoon een mailserver mag draaien op elke poort die je wil, echt opschieten doet het niet als het niet poortje 25 is >:)

[ Voor 7% gewijzigd door 0siris op 01-05-2003 15:19 ]

• 0siris

<offtopic>
het systeem bij planet.nl vind ik wat dat betreft heel goed:
[code]
osiris@osiris:~$ dig -t mx censuurenzo.com
;; ANSWER SECTION:
helderlicht.com. 86400 IN MX 50 mailrelay.planet.nl.
helderlicht.com. 86400 IN MX 40 mail.censuurenzo.com
[/code]
Zo kun je toch zelf een mailserver hosten, maar houdt Planet oncontroleerbare open relays tegen
</offtopic>

[ Voor 6% gewijzigd door 0siris op 01-05-2003 15:24 ]

Pagina: 1