Toon posts:

[WLAN] Linksys WPC54G PCMCIA Card geen connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een linksys WRT54G Accespoint (54mbit met router en switch) en een WPC54G PCMCIA kaart. De accespoint werkt prima en daar heb ik dan ook geen probleem mee. Het gaat dus over de WPC54G card.

Nadat ik de installatie (volgens de handleiding) heb voltooit dan komt er in de systemtray het icoon van de wireless zero configuration te staan en komt een ballonnetje omhoog dat zegt dat er 1 of meer draadloze netweken beschikbaar zijn. Als ik hierop klik krijg ik netjes m'n accesspoint te zien als beschikbaar draadloos netwerk. Als ik nu aangeef dat hij verbinding moet leggen met met m'n AP dan duurt het even en dan komt hij leuk weer met dat ballonnetje dat 1 of meer draadloze netweken beschikbaar zijn, maar ik krijg geen connectie! Nu heb ik van alles geprobeerd: Nieuwste drivers, z'n beetje alle instellingen in die wireless zero configuration, m'n AP gereset naar factory defaults en zelfs Windows XP opnieuw geinstalleerd. Maar dit alles heeft geen resultaat.

De card is ok, want ik heb hem getest bij een vriend van me die een soort gelijke laptop heeft en ook op twee andere laptops doet de kaart het. Het gekke is dat wanneer ik een Sitecom (is intern dezelfde broadcom kaart) kaart in m'n laptop stop, werk deze meteen zonder dat ik ook maar 1 driver hoef te installeren. Hij gebruikt namelijk gewoon dezelfde driver als die van de Linksys kaart. Ik heb eens gezocht op de Linksys site maar daar komen ze met als oplossing percies wat je normaal zou moeten doen om verbinding te maken en dat werkt nou net niet. 8)7

Ik zou echt niet meer weten wat ik nog kan proberen....

Nog ff wat specs

Laptop:
Toshiba Satelite Pro 2100
P4 1,7 GHz 256Mb Mem 32Mb GF4
Windows XP Dutch + SP1

Kaart:
Linksys WPC54G
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=507

BTW Ik kan nu nx proberen, heb de spullen niet bij de hand (zit op m'n werk). Maar alle oplossingen zijn natuurlijk welkom...!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 11:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

• Je hebt de wep-sleutel encryptiesleutel fout ingetypt in xp :D Of je hebt het aangezet, terwel je het niet gebruikt. Kijk even naar de sleutels in je ap-config en druk hem af op papier en typ hem over in XP.

• je hebt filtering aan en je hebt je mac-adres van je linksys kaart per ongeluk buitengesloten

• verkeerde ip-ranges/subnets

Ik heb exact dezelfde spullen.

[ Voor 23% gewijzigd door I_stealth_I op 01-05-2003 12:15 ]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Nop, het is geen van de bovenstaande....

1. Ik gebruik namelijk nu NOG geen WEP en kan dus zo ook geen sleutel invullen bij de client

2. Mac filtering is natuurlijk uit op AP, deze heeft de factory defaults (mac filtering uit)

3. Verkeerd IP is geen spraken omdat hij niet eens connectie krijgt met de AP, en een IP wordt toegewezen door de interne DHCP van de AP....

Maar goed toch bedankt......

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 21:23
Ik heb dezelfde config...

Als ik jou was zou ik de linksys Tool niet gebruiken en gewoon de standaard XP software gebruiken ....Ik vind het een stuk beter werken... Het enige wat ik doe met die linksys software is de WEP sleutel uitrekenen.... Dus de linksys tool uit de startup folder halen ...

Verwijderd

Topicstarter
Na 4 keer XP opnieuw te hebben geinstalleerd, elke keer stap voor stap drivers installeren en kijken waar hij uit viel, kwam ik uit op de drivers van m'n videokaart....Ik weet het zo goed als zeker, want wanneer ik die drivers geinstalleed heb en opnieuw opstart krijg ik geen verbinding meer. Verwijder ik de drivers weer en start weer op nieuw op dan krijg ik meteen verbinding. Daarna zie hij dat er een nieuwe videokaart er in zit en installeerd hij de drivers MAAR gebruikt ze nog NIET. Ik heb dan nog verbinding.....totdat ik een instelling verander van de videodriver (bijvoorbeeld resolutie of aantal kleuren) dan pakt hij de videodrivers en meteen nadat hij dit doet is m'n verbinding dood!

FF nieuwe drivers proberen dus.....

Verwijderd

mag ik vragen hoever z'n verbinding gaat met die linksys? kan je bij de buren nog steeds een connectie voor elkaar krijgen?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 17:05

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ken iemand die dit probleem ook had, en je MOET web activeren om verbinding te kunnen krijgen was de oplossnig.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Even een hele oude topic uit het stof halen... maar ik heb ook de WPC54G en als ik die kaart in m'n laptop steek krijg ik elke keer de melding dat het apparaat niet start.

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar, heb het apparaat 80x verwijderd uit apparaatbeheer lijst, laptop echt tig keer opnieuw opgestart en elke keer opnieuw die kaart proberen te installeren, maar het lukt me niet :(

Elke keer krijg ik de melding dat het apparaat niet start. Ik heb hem aan het begin 1 of 2 keer wel aan de praat gekregen, en dan zag ik ook m'n wireless netwerk. Maar het lukt me niet meer...

Weet iemand hoe ik m'n kaartje toch aan de praat kan krijgen? Heb ik hem verkeerd geinstalleerd en zo ja, weet iemand dan hoe ik hem op de juiste manier kan installeren?

Alvast erg bedankt!

Verwijderd

Kijk datkomt nu eens mooi uit :)

Gister heb ik ook een setje gekocht (PCMCIA en Accespoint).

Nu krijg ik hem alleen niet aan de praat.
Hij zou gister even verbinding moeten gehad hebben(volgens het mooie schematje in Linksys tool), maar pingen lukte niet.

Ik heb het idee dat de vaste netwerkkaart, die ik tot nu gebruikte, moeilijk doet. De laptop weet niet via welke weg hij nu verbinding moet maken.

Iemand ervaring met dit probleem, en zo ja hoe los ik diet op?

• iMars
  • Laatst online: 22:43

iMars

Full time prutser

Het zou toch geen probleem zijn van de Linksys AP/Router WRT54G?
Ik heb toevallig twee dagen geleden ook zo'n router gekocht, en ik moet zeggen dat ik het niet vlekkeloos vind werken.

Ik heb een Orinoco goldcard en onder linux werkt het perfect! (SSID en KEY instellen was het enige).
Maar ik zit nu onder windows te werken en om de kwartier krijg ik de melding dat de verbindin is mislukt.

Wat ik ook raar vind, is dat ik gewoon verbinding heb, terwijl er in mijn systray een kruisje staat bij mijn wirelessnetwerk icon.

Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.zuidwijk.com/wirelessnetwork.gif

Mijn gewone comp zit aangesloten op de router met een kabeltje. Als ik daarmee ga downloaden met een downloadmanager, in mijn geval DAP, dan lijkt het wel of mijn netwerk eruit knalt. Wireless op mijn laptop doet het dan nog wel, maar alleen mijn computer niet meer. Als ik mijn netwerk disable en daarna weer enable, dan werkt internet weer...

Misschien hebben meer mensen hier last van?

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Goede tip: Installeer nooit de bijgeleverde software van je netwerkkaart. Met deed hij het niet, daarna gedeinstalleerd, en alleen ff de driver van de cd gehaald, en daarna deed hij het gelijk 8)

Geef mij nu ff het nut van de bijgeleverde software :?

• iMars
  • Laatst online: 22:43

iMars

Full time prutser

Bij mij werkt het nu weer normaal. Ik heb inderdaad de bijgeleverde software gedeïnstalleerd. Ook viel het mij op dat er in mijn voorkeurslijstje de AP/router als handmatig stond in plaats van automatisch ...
Ik heb hem verwijderd en opnieuw aan mijn lijstje toegevoegd, en toen werkte alles weer prima!

Koop hier mijn P1 reader :)

• Bansoon
Nou, twee maanden verder heb ik de kaart eindelijk aan de praat. Verbinding met de router is goed, signaalsterkte is goed, krijg netjes een ip-adres in de juiste reeks toegewezen, ook subnetmask en gateway staan goed.

Maar nu komt het... ik kan niet internetten met de laptop. De router pingen lukt ook niet. Terwijl hij wel zegt dat ik verbinding heb en dat het signaal goed is.

Waar kan dit aan liggen? Op de router zelf staat (naar mijn weten) alles goed ingesteld. MAC adres filter staat goed etc. etc. etc.

Heeft iemand voor mij de gouden tip?

• Bansoon
Klein schopje... Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik krijg de laptop nog steeds niet op internet.
Moet ik een netwerk tussen de twee computers maken voordat de laptop op internet kan?

Config ziet er nu zo uit:

Kabelmodem ]------[ WRT54G router van linksys >>> PC met WMP54G kaartje (internet werkt)
>>> Laptop met WPC54G kaartje (internet werkt niet)

]------[ = kabel
>>> = wireless

DNS, Gateway etc. staan goed, ik receive en send ook packets met de Laptop wanneer deze verbinding heeft gemaakt met de router. Ik kan alleen niet pingen en ook niet op het internet :(

• Bansoon
Niemand? :'(

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2003 @ 10:30:
Laptop:
Toshiba Satelite Pro 2100
P4 1,7 GHz 256Mb Mem 32Mb GF4
Windows XP Dutch + SP1

Kaart:
Linksys WPC54G
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=507
Installeer SP2. Met SP2 zit namelijk een veel betere interface ingebakken om verschillende WIFI-kaartjes aan te sturen. Zie ook de image van webmail in dit topic.
Dit is helaas lang niet altijd de oplossing, maar een grote kans dat het helpt.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14

defiant

Moderator General Chat
Voor mensen met een kaart gebaseerd op de WPC54G, er zit een groot verschil tussen de V2 en de V4 van deze kaartjes. V2 maakt gebruik van een broadcom chipset, V4 maakt gebruik van een ralink chipset.

Deze 2 chipsets hebben allebei hun eigenaardigheden. De broadcom (dus V2 van de WPC54G) is over het algemeen erg compatible met Windows XP, maar, deze kaart gaat over het algemeen zeer snel kapot. Symptoom van het niet meer werken van deze kaart is dat XP aangeeft dat hij het 'device niet kan starten'.

V4 met ralink chipset heeft over het algemeen wat brakkere drivers, zo werkt deze kaart niet goed met Routers waar 'ssid hiding' aanstaat, hij vind dan het netwerk uberhaupt niet, ook al heeft hij de goede ssid. Voor deze kaart kan je het beste de drivers van windows update halen. Want voor alle drivers van linksys geld: ze zijn hopeloos verouderd meestal.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• knijtert
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 09:32

knijtert

Dude

upje

Ik heb ook deze kaart en hij blijft bezig met "netwerk adres verkrijgen"
Bijgeleverde software heb ik al uitgeschakeld... ook ben ik er mee naar de winkel geweest en daar werkte het uiteindelijk wel (ging dus ook niet van harte... maar er werd mij verteld dat dat kwam door een conflict tussen de software van linksys en windows)

Ik heb dus een beveiligde verbinding met mijn draadloze router (SMC), maar dit staat allemaal goed ingesteld.

Alle computers in huis werken op de router, je zou dus denken dat het daar niet aan ligt.
Maar de laptop met het kaartje deed het ook in de winkel, je zou dus ook denken dat de laptop en het kaartje gewoon werken.

Zou het zo kunnen zijn dat deze SMC router ( SMC2804WBR) en de Linksys WPC54G gewoon niet samen gaan?
Pagina: 1