Eigen webserver (+PHP/MySql/Perl)

Pagina: 1
Acties:

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 21:43
Hallo. Ik ben van plan om binnenkort een eigen webserver te gaan draaien voor een simpele website. Als test heb ik thuis Apache 2.0.45, PHP 4.3.1, MySql 4.0.12, Perl 5.8.0 geinstalleerd. Alles draait prima. Ik heb alleen een probleem. Als ik thuis de Phpinfo opvraag, krijg ik netjes alle info in beeld. Doe ik dit op een andere computer, via m'n IP-adres, dan lukt dit niet. Ook als ik vanaf de andere computer in m'n MySql database dingen wil gaan doen, loopt ie 'vast'. Het lijkt erop of het te veel wordt voor 'm, terwijl ik bijvoorbeeld alleen een nieuw veld wil maken of zo (gewoon een simpele opdracht dus). Omdat ik in de toekomst wel gebruik wil maken van een webserver (+MySql database) wil ik graag weten hoe dit probleem te verhelpen is.

Aanvullende info computer:
processor: AMD Athlon 1200 Mhz
geheugen: 640 Mb
internetverbinding: kabel
(nog meer info nodig?)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten, Chris

Dat zeg ik!

Verwijderd

wat voor internet verbinding precies, want al heb je wanadoo cable basic, dus zonderr broadband, trekt je i-net dit nooit.. (ervaring)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Kijk eens op welke poort je Apache draait (zal wel standaard 80 zijn)
En mag je een server draaien van je ISP?
(Ik heb ADSL Lite, en draai ook een simpel servertje, werkt goed :D )

En misschien nog een Goede Tip: Als je een Dynamisch IP hebt (Like Me) dan is het misschien verstandig om daar een via een programmatje een simpele naam aan toe te laten kennen (kijk eens op http://www.homeip.net voor meer info hierover)

[edit]
En weet je zeker dat IIS is gestopt?
Heb dit zelf ook gehad, IIS en Apache kunnen niet tegelijk op dezelfde poort draaien (daarom had ik dus Apache op een andere poort gemikt :D)
Wil je geen IIS? ga dan naar je lijst met services en zet je World Wide Web-publicatie op handmatig ipv automagisch

[ Voor 69% gewijzigd door KompjoeFriek op 01-05-2003 10:16 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24

Stewie!

Keen must die!

Is poort 80 wel open? En heb je in je config file van apache wel aanstaan dat ie reageert op requests van buiten? En weet je zeker dat IIS is gestopt?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• cdl
Mijn ISP is Chello. Ik weet niet of het toegestaan is om een servertje te draaien. Apache staat idd op poort 80. En of IIS aanstaat weet ik niet. Apache zou ik dus op een andere poort kunnen zetten?
Kan het gebruiken van een DNS de oplossing zijn (zoals bij bijvoorbeeld http://www.homeip.net)?
Ik denk dat poort 80 wel open is. M'n webserver is van buitenaf te bereiken. Alleen (ingewikkelde) PHP/MySql opdrachten doet ie niet.
Het stoppen van IIS zou dus ook een oplossing kunnen zijn?
Misschien is m'n kabel-verbinding te traag voor alles, hoewel ik wel een snelle Chello-verbinding heb (dat kan ook niet iedereen zeggen ;))

Dat zeg ik!

Verwijderd

is niet toegestaan maar het werkt wel

en heb je je php wel goed bij je apache ingesteld??

kijk anders eens op www.nederhack.nl dit is een goede tutorial over hoe je php en alles moet laten draaien, tenminste ik vind hem goed

• cdl
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 14:10:
is niet toegestaan maar het werkt wel

en heb je je php wel goed bij je apache ingesteld??

kijk anders eens op www.nederhack.nl dit is een goede tutorial over hoe je php en alles moet laten draaien, tenminste ik vind hem goed
Ik heb de tutorial doorgelezen. Volgens mij heb ik PHP wel aardig ingesteld. Alleen zie ik dat ze het hebben over "dat bestanden geparsed worden". Wat is dit precies? Dit heb ik namelijk niet ingesteld.

Ik bedenk me nu opeens dat toegang tot m'n MySql database misschien alleen toegstaan is voor localhost users? Ik kan de database wel bekijken, alleen acties doet ie niet. Maar dan blijft het wel gek dat ik Phpinfo() niet kan uitvoeren van buitenaf. Het gekke is dat, als ik phpinfo.php uitvoer, dat je 'm wel dingen ziet doen, maar dat ie uiteindelijk een errorpagina laat zien. Het lijkt erop of ie grote hoeveelheden tekst of acties of wat-dan-ook niet aan kan. Misschien moet ik dat ergens instellen of zo.

Dat zeg ik!

Verwijderd

cdl schreef op 01 May 2003 @ 16:29:
[...]

Ik heb de tutorial doorgelezen. Volgens mij heb ik PHP wel aardig ingesteld. Alleen zie ik dat ze het hebben over "dat bestanden geparsed worden". Wat is dit precies? Dit heb ik namelijk niet ingesteld.

Ik bedenk me nu opeens dat toegang tot m'n MySql database misschien alleen toegstaan is voor localhost users? Ik kan de database wel bekijken, alleen acties doet ie niet. Maar dan blijft het wel gek dat ik Phpinfo() niet kan uitvoeren van buitenaf. Het gekke is dat, als ik phpinfo.php uitvoer, dat je 'm wel dingen ziet doen, maar dat ie uiteindelijk een errorpagina laat zien. Het lijkt erop of ie grote hoeveelheden tekst of acties of wat-dan-ook niet aan kan. Misschien moet ik dat ergens instellen of zo.
je moet apache instellen dat hij weet wat php is en wat hij met een .php bestand moet doen
als dta niet goed ingesteld is kan je niks met php doen..
en dat je geen toegang van buitenaf kan krijgen had ik eerst ook..
dit heb ik toen opgelost door met de instelling van mysql te gaan kloten en voor de clients enzo de mysql software te gebruiken..
ennuh gebruik als user root en als pass helemaal niks
daar zet mysql hem standaard op ondanks wat je in steld..
ik weet het het is raar maar is wel zo..

• cdl
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 17:26:
[...]

je moet apache instellen dat hij weet wat php is en wat hij met een .php bestand moet doen
als dta niet goed ingesteld is kan je niks met php doen..
en dat je geen toegang van buitenaf kan krijgen had ik eerst ook..
dit heb ik toen opgelost door met de instelling van mysql te gaan kloten en voor de clients enzo de mysql software te gebruiken..
ennuh gebruik als user root en als pass helemaal niks
daar zet mysql hem standaard op ondanks wat je in steld..
ik weet het het is raar maar is wel zo..
Als het goed is heb ik Apache ook zo ingesteld dat ie weet wat ie PHP moet doen. Is er anders ergens een geavanceerde tutorial over de installatie van Apache met PHP (en MySql)? En betreft MySql zal ik het 's proberen om de configuratie van de clients te veranderen.
Op een ander forum heb ik nog wat gelezen over de configuratie van php.ini Daar hadden ze het over 'register_globals'. Deze moet je op 'register_globals = on' zetten. Het zou te maken hebben met dat variabelen anders niet op een normale manier doorgegeven worden. Wat dit allemaal inhoud, weet ik niet.

Dat zeg ik!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:10

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• cdl
Ok, dit is duidelijk...

Dat zeg ik!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

kijk hiero eens.. alles in een klap geinstalleerd: http://www.apachefriends.org/wampp.html

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• cdl
Ik heb weleens meer van dit soort kant-en-klare paketten geinstalleerd. Alleen het updaten van alleen PHP of zo gaat wat lastiger. Vandaar dat ik alles zelf geinstalleerd heb. Toch ga ik 'm proberen. Tnx freddifish

[ Voor 7% gewijzigd door cdl op 01-05-2003 20:37 ]

Dat zeg ik!

• cdl
Ik heb toch zelf ff Apache en PHP opnieuw geinstalleerd m.b.v. een andere tutorial op http://www.nederhack.nl/artikelen/php_installatie.htm
Hij werkt nu prima! Phpinfo() doet het volledig. Nu alleen de rest nog installeren. Iedereen bedankt voor de reacties.

Dat zeg ik!

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

ik gebruik altijd
http://www.tweakzone.nl/tutorial/bekijk/tutorial/44/1
erg duidelijk en geen fratsen. ook nog in et nederlands

Smile !!!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 02:00
Ik wil met je apache 2 even op het volgende wijzen:
Do not use Apache 2.0 and PHP in a production environment neither on Unix nor on Windows.
bron: http://www.php.net/manual/en/install.apache2.php
Pagina: 1